Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل موزه انقلاب‌اسلامی و دفاع‌مقدس؛ نگوین هی ین، پس از بازدید مجموعه، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، گفت: این اولین سفر من به ایران، در ابتدای مسئولیتم در این کشور است. بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتخار بزرگی برای من بود. در این بازدید  و با توضیحاتی که راهنمایان موزه در اختیار ما گذاشتند، نگاه بازتری به جنگ ایران و عراق پیدا کردم و حقایق بسیاری را متوجه شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موزه در نوع خود بی‌نظیر است و بازدید از آن را به تمامی اهالی موزه‌ای ویتنام توصیه خواهم کرد.

این هیئت بعد از پایان بازدید خود، در جلسه‌ای با مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، دکتر علی‌اصغر جعفری، به بررسی زمینه‌های مشترک همکاری با سفارت ویتنام پرداختند. سفیر ویتنام در این نشست ضمن اشاره به مشترکات فرهنگی و تاریخی دو کشور ایران و ویتنام، افزود: اشتراکات تاریخی و فرهنگی این دوکشور، دو ملت را در کنار هم قرار می‌دهد. هر دو کشور برای دفاع از ارزش‌ها و سرزمین‌شان بسیار جانانه و دلیرانه جنگیدند. ما با بازدید از این مجموعه، به طور کاملاً ملموس متوجه سختی‌ها و دشواری‌های شما در این جنگ شدیم.

نگوین هی ین در ادامه به موزه‌های جنگ ویتنام اشاره کرد و گفت: دو گروه موزه‌ انقلاب و جنگ در ویتنام وجود دارد. ما امیدواریم با اتخاذ تدابیر و هماهنگی‌های لازم، زمینه همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه میان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با موزه‌های جنگ ویتنام در شهرهای هانوی و هوشی مین هر چه سریعتر فراهم شود.

در این دیدار، علی‌اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس ضمن خوشامد و ابراز خرسندی از حضور هیئت ویتنامی در این موزه، گفت: مقاومت مردم ویتنام در برابر استعمار آمریکایی‌ها همواره به عنوان یک اسطوره برای ملت ایران مطرح بوده است. مقاومتی که بیش از یک میلیون کشته در این کشور برجای گذاشت. ما نیز مانند شما سختی‌های بسیاری در دفاع مقدس متحمل شدیم و بدانید که این اشتراکات تاریخی و فرهنگی، ما را بیش از پیش به هم نزدیک می‌کند.

جعفری در خصوص همکاری‌های مشترک موزه‌ای در سطح دو کشور، افزود:  امروز هم شما سربلندید و هم ما و باید این تاریخ پر افتخار را به نسل جوان کشورهایمان منتقل کنیم. در این میان، موزه یکی از بهترین ابزارهای انتقال است. ما امیدواریم حضور شما در این موزه، زمینه‌ساز ارتباط بیشتری میان موزه‌های دو کشور باشد. ما آماده معرفی عظمت و مقاومت ملت ویتنام در این موزه هستیم. امیدواریم در آینده با تشکیل کارگروه‌های مشترک، زمینه‌های همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه میان موزه‌ها، در رأس امور قرار گیرد.  

در پایان نشست، دو طرف ضمن تاکید بر ادامه همکاری‌ها، هدایایی را به‌رسم یادبود به یکدیگر تقدیم کردند.

کد خبر 4355681

منبع: مهر

کلیدواژه: باغ موزه دفاع مقدس علی اصغر جعفری ویتنام کتاب و کتابخوانی ترجمه ادبیات معرفی کتاب گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بازار نشر کتاب نقد کتاب ادبیات جهان کتابخانه ادبیات داستانی دفاع مقدس ادبیات کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۶۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ «محمدحسین دادرس» جانشین فرمانده کل ارتش، با حضور در آیین افتتاحیه بیست و ششمین دوره هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی که در پادگان «دژ» شهر خرمشهر برگزار شد، ضمن ابراز مسرت از حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در این دوره هیئت معارف جنگ، اظهار داشت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند «دوران هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بود»؛ بدین معنا که تمامی آحاد جامعه، با هر رنگ و جنسیتی، از هر قومیت و گویشی، برای پاسداری از آب و خاک میهن اسلامی خود به پا خاسته و با وجود تمام تفاوت‌های رفتاری و زیستی، از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند.

امیر سرتیپ دادرس افزود: تبدیل شدن به انسان‌هایی وارسته و متعالی برای حراست از آب و خاک کشور و عبور از کسوت‌ها و تعلقات دنیوی و دست یافتن به صفات و نشانه‌های الهی بر روی زمین، رسیدن به تجرد معنوی که افراد را به اصل خود نزدیک‌تر کرده تا به پاسداشت ارزش‌ها و هنجار‌های ناب انقلاب اسلامی پرداخته و از این رهگذر بتوان در مقابل هر دشمنی از شرق تا غرب عالم ایستادگی کرد، همان مراد و منظوری است که امام خمینی (ره) از دانشگاه بودن جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس مد نظر داشتند.

جانشین فرمانده کل ارتش با تأکید بر همزمانی شناخت گذشته برای نیل به موفقیت در آینده، عنوان کرد: همکاری و تعامل میان تمام افراد دست‌اندرکار و نیز ایستادگی به پای ارزش‌ها و اصول بنیادین نظام اسلامی، با وجود انواع هجمه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، یک اصل است که می‌تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل هرگونه توطئه، تحمیل یا تغییر ارزش‌های غیرمرتبط با اسلام ناب محمدی رهایی بخشد.

وی حضور مؤثر در فضای مجازی را برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تقویت بنیه‌های انقلابی ضروری دانست و گفت: با حضور در عرصه فضای مجازی می‌توان ضمن برخورداری از آخرین اطلاعات، در راه دفاع و حفاظت از ارزش‌های والای هشت سال دفاع مقدس نیز کوشش کرد تا بدین ترتیب بتوان با تقویت اعتقادات و تکیه بر ارزش‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی، سبب برتری ما بر دشمنان شده‌اند، برای روز‌ها و حوادث آتی نیز آمادگی و بصیرت خود را حفظ کنیم.

امیر دادرس در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، هم رده با آخرین دستاورد‌های فنی- مهندسی کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیرو‌های انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

این مراسم با حضور جمعی از فرماندهان نیرو‌های چهارگانه ارتش، مسئولان لشکری و کشوری استان خوزستان، اساتید مدعو و پیشکسوتان هیئت معارف جنگ، روحانیون عقیدتی سیاسی‌های ارتش و دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در پادگان دژ خرمشهر برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود