Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@05:53:03 GMT

میکروربات‌هایی که خود را شارژ می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۲۶۴۱۸

دانش > فناوری - ایسنا نوشت: مهندسان دانشگاه "ام.آی.تی"، میکروربات‌هایی ابداع کرده‌اند که قابلیت شارژ کردن خود را دارند.

گاهی اوقات بهترین راه جمع‌آوری داده، استفاده از کوچکترین ربات‌های جهان است. مهندسان دانشگاه "ام.آی.تی" (MIT)، با استفاده از مدارهای الکتریکی کوچک، میکروربات‌هایی به اندازه 0.1 میلی‌متر ابداع کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مدارها، از مواد دوبعدی ترکیب شده با ذرات کوچک کلوئید تشکیل شده‌اند که به ربات کمک می‌کنند به راحتی در هوا یا بر روی آب شناور و معلق بماند و اطلاعات محیط پیرامون خود را جمع‌آوری کند.

این سیستم‌های کوچک، به دلیل داشتن نیمه‌رساناهای حساس به نور می‌توانند بدون نیاز به باتری، خود را شارژ کنند. این سیستم، نور را به شارژ الکتریکی تبدیل می‌کند که برای به کار انداختن حسگرهای محیطی آنبرد و ذخیره اطلاعات کافی است.

دستگاه‌های خودکار به دلیل داشتن توانایی بررسی در همه زمینه‌ها، کاربردهای گسترده‌ای در علم پزشکی و مهندسی دارند. نکته مهم، شناسایی قدرت این میکروربات‌ها و یافتن بهترین راه برای بهره‌برداری از آنهاست. یکی از دیگر نکات مورد توجه، چگونگی ابداع سیستم‌های نیروی محرکه میکروربات‌هاست.

هدف پژوهشگران ام.آی.تی از طراحی این میکروربات، سهولت بخشیدن به روش جمع آوری داده‌های مورد نیاز در مورد شرایط آب و هوایی است.  آنها قصد دارند از این میکروربات‌ها برای بررسی محیط استفاده کنند. دو مورد از این محیط‌ها، خطوط لوله‌کشی و بدن انسان هستند. پژوهشگران امیدوارند با این فناوری، زمینه را برای ابزاری فراهم کنند که می‌توانند سفرهای تشخیصی خود را در هر محیطی از جمله سیستم گوارش انسان و خطوط لوله نفت و گاز انجام دهند و یا ترکیبات داخل یک پردازنده شیمیایی یا پالایشگاه را اندازه‌گیری کنند.

این فناوری هنوز در مراحل آغازین شکل‌گیری است و در صورت تایید، می‌تواند بسیاری از حوزه‌های علمی و صنعتی را تحت تاثیر قرار دهد.

 

5656

 

کلید واژه‌ها : میکروبات روبات ریزاندام - روبات - روباتیک -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: روبات روباتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۶۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست آب، صلح و تاب آوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جوادیان زاده در نشست علمی و تخصصی با موضوع آب، صلح و تاب آوری با حضور محققان، پژوهشگران و اندیشمندانی در حوزه مدیریت منابع آب گفت: یزد با برخورداری از پیشینه، فرهنگ غنی، ماندگار و تاریخی در حوزه آب و مدیریت منابع آبی الگویی مناسب در دنیا است.

وی ادامه داد: آب و مدیریت منابع آبی نیز موجب شده تا این موضوع زمینه ساز صلحی پایدار و هم زیستی اقوام مختلف در این شهر جهانی باشد.

نشست آب، صلح و تاب آوری با مشارکت دانشگاه یزد با حضور محققان، پژوهشگران و اندیشمندانی در حوزه مدیریت منابع آب در مرکز بین المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی یزد برگزار شد.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آزمایش اولین رنج روور برقی در دمای ۴۰- درجه قطب شمال
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • تیگو ۹ مدل ۲۰۲۴ رسما رونمایی شد
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • جمع آوری زباله های رها شده در طبعیت جاجرود
  • جمع آوری زباله های رها شده درطبعیت از سوی دانش آموزان
  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس
  • برگزاری نشست آب، صلح و تاب آوری
  • اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی