Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه لس‌آنجلس تایمز در گزارشی به بیان نظرات آمریکایی‌های ایرانی‌تبار درباره سخنرانی روز گذشته وزیر امور خارجه آمریکا در کالیفرنیا پرداخت.

فرشاد فرحات، ۳۹ ساله، در مصاحبه با این روزنامه آمریکایی گفته است: تمام آنچه در سخنرانی مایک پمپئو شنیدیم، لفاظی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاست‌های آن‌ها عمیقا به مردم ایران آسیب می‌زند.

گروهی دیگر از ایرانی‌تبار‌ها به خبرنگار لس‌آنجلس تایمز گفته‌اند که به طور کامل مخالف ممنوعیت ورود ایرانیان به آمریکا و هرگونه درگیری نظامی با ایران هستند.

آن‌ها همچنین اظهار داشتند که به وزیر امور خارجه آمریکا گفته‌اند که حمایت آن‌ها از مردم ایران نباید به حمایت از گروه‌های معارضی، چون گروه تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) تعبیر شود.

برخی از شهروندان ایرانی‌تبار آمریکا نیز پس از سخنرانی پمپئو به خبرنگار این روزنامه گفته‌اند نمی‌دانند دولت آمریکا چگونه می‌گوید از مردم ایران حمایت می‌کند در حالیکه ورود آن‌ها را به آمریکا ممنوع و کشورشان را تحریم کرده است.

یک ایرانی دیگر به نام مرعشی نیز به لس‌آنجلس تایمز گفته باور ندارد که دولت ترامپ، آنطور که پمپئو گفت، نگران رفاه ۸۰ میلیون ایرانی باشد. او معتقد است دولت آمریکا با دعوت از آمریکایی‌های ایرانی‌تبار تنها قصد داشته از آن‌ها به عنوان یک "ابزار سیاسی" استفاده کند.

مستی لشکری، ۳۳ ساله، که در ایران به دنیا آمده و در سال ۱۹۹۴ به کالیفرنیا مهاجرات کرده، می‌گوید آن‌ها (دولت آمریکا) ادعا می‌کنند که به فکر مردم ایران هستند، اما واقعا چقدر در مورد مردم ایران می‌دانند؟ اگر آن‌ها واقعا و از ته دل به فکر مردم ایران هستند و صداقت دارند، چرا این قوانین و مقررات عجیب و غریب (ممنوعیت مسافرت) را علیه آن‌ها وضع می‌کنند؟

گفتنی است وزیر خارجه آمریکا شامگاه یکشنبه (بامداد دوشنبه به وقت تهران) در یک سخنرانی در جمع آمریکاییهای ایرانی تبار با عنوان "حمایت از صداهای ایرانی"، اتهامات و ادعاهای قبلی واشنگتن علیه کشورمان را تکرار کرد.

در حالیکه وزارت خارجه آمریکا از دو هفته پیش تبلیغات گسترده‌ای را برای دعوت ایرانی‌تبارها انجام داده بود، خبرنگار المانیتور گزارش داد تنها بین ۱۵ تا ۲۰ درصد شرکت‌کنندگان در سخنرانی پمپئو، ایرانی‌تبار بودند و مابقی صندلیها توسط اعضای آمریکایی الاصل حزب جمهوریخواه پر شده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا تحریم دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۳۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!

وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپاد‌های ایرانی تحریم کرد.

 

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد.

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهاد‌ها و دیگر سخت افزار‌های نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزار‌های در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

دیگر خبرها

  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • دانشجویان حامی فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم
  • چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله‌کننده به بخش کنسولی
  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی در رایزنی فرهنگی کشورمان
  • استقبال از پرچم حرم رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی