Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراغه - ایرنا - معاون فرماندار مراغه فرهنگ سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را ضروری دانست و گفت: مقوله فرهنگ از موثرترین راهکارها در کاهش تصادفات رانندگی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

نقی مسکینی روز سه شنبه در مراسم گشایش نمایشگاه رهپویان سفر ایمن افزود: تمامی دستگاه های مرتبط باید آموزش و فرهنگ سازی های لازم را به منظور کاهش تصادفات جاده ای در محورهای شهرستان در برنامه های خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اقدامات فرهنگی در جهت رعایت قوانین راهنمایی رانندگی و کاهش بار ترافیکی، تصادفات شهری و افزایش ضریب امنیت تاثیرگذار است.
مسکینی ادامه داد: عدم رعایت حق تقدم، سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله در محورهای مواصلاتی شهرستان از مهمترین عوامل بروز حادثه در جاده های مراغه است.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه رهپویان سفر ایمن در شهرستان افزود: برگزاری نمایشگاه ها و همایش ها با موضوع قوانین راهنمایی و رانندگی می تواند در کاهش بسیاری از مشکلات این حوزه موثر باشد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مراغه نیز در این مراسم گفت: اصلاح و آشکارسازی نقاط حادثه خیز و رفع چاله ها در محور مراغه - هشترود و شانه سازی به طول 5 کیلومتر که عملیات اجرایی آن در دست اقدام است از مهمترین اقدامات این اداره در راستای کاهش تصادفات است.
نادرشریفی افزود: نصب تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی در محورهای اصلی شهرستان و حذف علف ها از حاشیه جاده ها در محور مراغه به هشترود و همچنین مراغه به بناب از دیگر اقدامات این اداره است.
وی به وضعیت جاده های روستایی در این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: عملیات چاله پرکنی در محورهای روستایی آشان به یایشهری، بهنق به سعیدآباد و محور خداجو به احمدآباد از مهمترین اقدامات این اداره در محورهای روستایی شهرستان است.
وی همچنین به اهداف برگزاری نمایشگاه رهپویان سفر ایمن نیز اشاره کرد وافزود: این نمایشگاه با هدف نهادینه کردن فرهنگ ایمنی به عنوان یکی از اصلی ترین راهکارهای کاهش تصادفات جاده ای از امروز تا چهارم مرداد ماه جاری در محل تالار و نگارخانه صوفی مراغه برپاست.
شهرستان مراغه دارای 75 کیلومتر محور ارتباطی بین شهری و 930 کیلومتر راه ارتباطی آسفالته، شوسه و دسترسی روستایی بوده و در 127 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
این شهرستان مراغه حدود 263 هزار نفر جمعیت دارد.
3077/9880

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ارتباطات راهنمايي و رانندگي نمايشگاه مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۶۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: طی ۱۲ ماه سال گذشته، ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه، ایمن‌سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سیدشهرام کهریزی اظهار کرد: سال گذشته ۱۰ نقطه پرحادثه مصوب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ایمن‌سازی و مشکل ۳۱ نقطه پرحادثه رفع شده است.

وی افزود: ۹ نقطه مصوب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور نیز در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه در حال انجام است و پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۸۰ درصدی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اکیپ‌های امانی راهداری در حال رفع و ایمن‌سازی نقاط پرحادثه در راه‌های فرعی، روستایی و سایر نقاط با احتمال وقوع حادثه هستند که طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۱ نقطه پرحادثه مازاد بر مصوبات در شهرستان‌ها ایمن سازی انجام شده است.

کهریزی اضافه کرد: در شهرستان پاوه ۱۰ نقطه، اسلام‌آباد غرب ۴ نقطه، دالاهو ۳ نقطه، روانسر یک نقطه، ثلاث باباجانی ۳ نقطه، جوانرود ۳ نقطه، سرپل ذهاب ۳، هرسین ۲ و شهرستان کرمانشاه دو نقطه ایمن‌سازی شده است.

وی اضافه کرد: شناسایی نقاط پرحادثه در محورهای مواصلاتی اهمیت بالایی دارد و امروزه معیارهای استانداردسازی محورها تغییر کرده است؛ بنابراین باید نقاط خطرساز در محورهای مواصلاتی به صورت مستمر شناسایی و برنامه‌ریزی برای رفع و اصلاح آن‌ها در اولویت قرار گیرد، زیرا این مهم علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه‌ها، در کاهش تصادفات جاده‌ای نیز نقش بسزایی دارد.

کد خبر 748785

دیگر خبرها

  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • از درشکه تا اتومبیل؛ یک قرن فرهنگسازیِ ناتمام
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است