Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@22:57:55 GMT

علت عصبانیت مردان چیست

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۳۷۸۰۷

علت عصبانیت مردان چیست



به گفته محققان کمبود یک ماده شیمیایی به نام گابا در مغز مردان، سبب عصبانیت و تندخویی می‌شود.
محققان دانشگاه کاردیف انگلستان اعلام کردند کمبود یک نوع ماده شیمیایی در مغز مردان، سبب تندمزاجی و تندخویی می‌شود.

به گزارش زی نیوز، مغز مردانی که زود عصبی می‌شوند فاقد یک ماده شیمیایی به نام GABA است که بین سلول‌های مغز نقش پیام رسانی دارد و رفتار فرد را کنترل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع گابا (گاما امینو اسید باتیریک) اصلی‌ترین فرستنده عصبی برای فرو نشاندن سیگنال‌های عصبی است كه از رسیدن پیام‌های مربوط به اضطراب به مغز جلوگیری می‌كنند.

محققان با بررسی نحوه تصمیم‌گیری گروهی از دانش‌آموزان و اندازه گیری همزمان فعالیت مغزی آن‌ها دریافتند افرادی که فعالیت مغز در آن‌ها کاهش داشته، بیشتر در معرض تصمیم‌گیری‌های بدون فکر و عجولانه هستند.
به عقیده محققان، در مغز سالم، تنظیم مواد شیمیایی و تحرکات عصبی و برقراری آرامش به عهده ماده شیمیایی گابا است. اگر سطح گابا از میزان مورد نیاز خیلی كمتر باشد باعث بروز اضطراب، بی‌خوابی و عصبانیت می‌شود.

بر اساس گزارش، می‌توان برای تامین این ماده شیمیایی، در رژیم غذایی ماهی، سبوس گندم و یا ویتامین B6 قرار داد.   منبع: سیمرغ 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عصبانی تندخویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۷۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمدباقر اسفندیاری از توزیع 530 تن کود شیمیایی از ابتدای امسال تاکنون به کشاورزان شهرستان میاندورود خبر داد و گفت: این مقدار کود شیمیایی توسط کارگزاری ها بین کشاورزان منطقه توزیع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود افزود: طی این مدت 383 تن کود ازته، 85 تن فسفاته و 62 تن کود پتاسه به کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

 

وی با بیان اینکه کاهش حاصلخیزی خاک از مهمترین مشکلات زمین های کشاورزی است، تصریح کرد: یکی از روش های بهبود این زمین ها، افزایش حاصلخیزی با استفاده از کودهای شیمیایی و آلی است.

 

این مسئوول خاطرنشان کرد: کشاورزان از مصرف کودهای شیمیایی به صورت بی رویه خوداری کرده و سعی کنند، مصرف کودها را بر اساس آزمون خاک، برگ و میوه و مشاوره با کارشناسان کشاورزی انجام دهند.

 

اسفندیاری از باغداران خواست برای اخذ راهنمایی های لازم در بخش کشاورزی به کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی و این مدیریت مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • اوج سلامت مغز چه زمانی است؟
  • عصبانیت ریو فردیناند از تحقیر منچستریونایتد؛ می‌رم بخوابم، شب خوش! / عکس
  • تراشه‌های مغزی به‌زودی از رده خارج می‌شوند/ چه بلایی بر سر بیماران می‌آید؟
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • رابطه سلامت روده و سلامت مغز
  • عصبانیت کیهان از ارسال کمک‌های مردمی به حساب عبدالحمید
  • عصبانیت لاپورتا از شکست بارسا: باورم نمی‌شود
  • اطلاعاتی جالب درباره جفت‌گیری عجیب‌ترین موجود جهان!
  • ارتباط گُرگرفتگی زنان یائسه با سلامت مغز
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت