Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بنده از پاسخ‌های وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری قانع نشدیم.

علیم یارمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره طرح استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سوال بنده ملی نبود و سوال منطقه‌ای داشتم اما پاسخی که از طرف وزیر به سوال‌های بنده و دیگر نمایندگان داده شد، قانع‌کننده نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزیر علوم در پاسخ به سوالات نمایندگان، فقط مباحث آکادمیک مطرح کرد و درباره ارتباط دانشگاه با جامعه و ارائه راه‌حل برای مشکلات سخنی نگفت. درست است که دانشجویان و استادان کشور پر تلاش هستند ولی ما می‌خواهیم ارتباط دانشگاهیان و استادان با صنعت، مسائل اجتماعی، مسائل فرهنگی برقرار شود؛ محصولات دانشگاهی در این حوزه‌ها همسو باشد و تحولی در جامعه به وجود بیاورد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صرف ارائه مقاله کافی نیست، مقاله‌ها را به رخ چه کسی می‌خواهیم بکشیم؛ مقالات باید در صنعت کشور تحول ایجاد کنند، همان‌طور که در کل دنیا این اتفاق رخ می‌‌دهد. دانشگاه‌های ما هم باید در خدمت جامعه باشند، این اتفاق آغاز شده اما انتظار بیشتری داریم.

یارمحمدی با رد شائبه سیاسی‌ بودن این استیضاح، گفت: مباحث صنفی و سیاسی دانشگاه‌ها هم بخشی از سوالاتی بود که نماینده دیگری مطرح نمود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا استیضاح وزیر علوم در وضعیت فعلی اقتصاد کشور اولویت دارد، گفت: وضعیت بد اقتصادی وجود دارد اما ضروری است برنامه‌‌هایی برای هرکدام از وزارتخانه‌ها به صورت مداوم ارائه شود و با جابه جایی وزیر و معاون وزیر نباید این برنامه‌ها دچار خللی شوند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متاسفانه غلامی، در اولین پاسخ خود گفت: «من هفت ماه است که سکان وزارت علوم را در دست گرفتم و پاسخگوی هفت ماهه خود هستم.» یکی از مشکلات اساسی کشور این است که همه دولت‌ها می‌گویند پاسخگوی دوره خودم هستم، این پاسخ درست نیست. مملکت باید برنامه داشته باشد و درصورت جابجایی افراد لازم است بازهم براساس برنامه واحد پیش رفت.

وی در پایان درباره نتیجه بررسی طرح استیضاح وزیر علوم تصریح کرد: پاسخ‌های منصور غلامی ارائه شد، باید با نمایندگان سوال کننده مشورت کنیم. تا جایی که بنده مطلع هستم، تعدادی از نمایندگان از جمله بنده از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند.

انتهای پیام/4007

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۹۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محمد هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با ایرنا درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخاب مجلس گفت: مجلس دو وظیفه مهم دارد یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر اجرای قانون است.

وی افزود: اکنون بسیاری از مشکلاتی که در کشور بخصوص در حوزه فساد به وجود می‌آید به دلیل عدم نظارت بر اجرای قانون است چراکه اگر نظارتی وجود داشت اینقدر فساد نبود. مشکلات کوچک و بزرگی که در حال حاضر در کشور وجود دارد اگر نیاز به قانون مناسب دارند، این قوانین باید تصویب شوند.

این فعال سیاسی نقش مجلس در اداره کشور را نقش بسیار بزرگ و بااهمیتی توصیف و خاطرنشان کرد: از این جهت اگر نمایندگان مجلس کسانی باشند که دانش و تعهد و نظارت بر اجرا داشته و کارآمد باشند و قوانین خوب تصویب کنند وضعیت کشور و مردم بهتر از این خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: بنابراین به لحاظ تحلیلی بسیار مهم است که مردم با توجه به شرایطی که دارند نمایندگانی را انتخاب کنند که آنها را به‌ خوبی می‌شناسند و مطمئن هستند که در جهت رسیدگی به حل مشکلات مردم حرکت می‌کنند، قوانین مناسب تصویب و بر آن قوانین نظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: مشارکت و حضور پرشور مردم ‍پای صندوق‌های رای از این جهت مهم است که مجلسی روی کار بیاید که هم دغدغه و شرایط مردم را مدنظر قرار دهد و هم برای رفع گرفتارهای‌ مردم تلاش کند و از طرفی نظارت بر اجرای قوانین هم داشته باشد.

گفتنی است، دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • کسب چهار افتخار علمی بین‌المللی توسط عضو پیوسته فرهنگستان علوم
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • سازوکار‌ها و آمادگی‌ها برای اجرای دور دوم انتخابات مجلس
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟