Web Analytics Made Easy - Statcounter


ساقط کردن جنگنده سوریه در چارچوب تحولی جدید در مواضع اسرائیل است و به مثابه تلاش برای مداخله نظامی مستقیم در بحران سوریه برای حمایت از شورشیانی محسوب می‌شود که طی ۷ سال اخیر در این جبهه حضور داشتند و حتی یک تیر به سمت نیروهای اسرائیلی شلیک نکرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل امتداد نیوز، «عبدالباری عطوان» نویسنده مطرح جهان عرب در سرمقاله روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم به تحرکات تحریک‌آمیز اخیر رژیم صهیونیستی علیه سوریه پرداخته و نوشته است: اقدام اسرائیل به ساقط کردن هواپیمای جنگی سوریه از نوع «سوخو ۲۲» توط موشک‌های «پاتریوت» و به شهادت رساندن «عمران مرعی» خلبان این هواپیما به هنگام پرواز آن در آسمان جنوب کشور تحولی خطرناک در بحران سوریه و تحریکی بی‌سابقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم اسرائیل ادعا کرده است که این هواپیما بعد از نقض حریم هوایی جولان اشغالی ساقط شده است ولی روایت رسمی سوریه تأکید می‌کند که هواپیما زمانی ساقط شد که مواضع عناصر مسلح گروه داعش را در نزدیک مثلث سوریه، اردن و مشخصا منطقه الیرموک بمباران می‌کرد.

موضوع قابل توجه این است که این تنش دو روز پس از اقدام یگان نظامی اسرائیل به «نجات» بیش از ۴۰۰ تن از عناصر سازمان موسوم به «کلاه‌سفیدها» و انتقال‌شان به فلسطین اشغالی شکل گرفته است که البته روند خارج کردن این عناصر بعد از تماس تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل آغاز شد.

کاملا به نظر می‌رسد که این اقدامات نظامی فزاینده و تحریک‌آمیز اسرائیل در جبهه سوریه با هدف کشاندن محور مقاوم سوریه- ایران به مواجهه نظامی تمام‌عیار صورت می‌گیرد. موشک‌های اسرائیلی، ۳ روز پیش پایگاه نظامی سوریه در منطقه «حماه» را بمباران کردند. گزارش‌های رسانه‌ها حاکی‌ است که اسرائیل پیشنهاد مطرح‌شده از جانب «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه مبنی بر دور شدن نیروهای ایرانی از ۱۰۰ کیلومتری مرزهای جولان اشغالی را رد کرده است.

نمی‌دانیم که ساقط کردن هواپیمای سوریه آن هم در حین بمباران مواضع گروه‌های معارض مسلح در چارچوب طرح جدید اسرائیل برای مداخله مستقیم در بحران سوریه جهت حمایت از این گروه‌هاست یا این‌که هشداری به فرماندهان ارتش سوریه درخصوص نزدیک شدنشان به بلندی‌های جولان اشغالی.

روسیه به اقدام این رژیم  در هدف قرار دادن جنگنده سوری توسط اسرائیل اعتراض کرد.  تنش در جنوب سوریه وارد مرحله جدیدی شده است. ما معتقد نیستیم که ساقط کردن هواپیمای جنگی سوریه حادثه‌ای تصادفی است و بلکه این اقدام در چارچوب تحولی جدید در مواضع اسرائیل است و این امر به مثابه (تلاش) برای مداخله نظامی در بحران سوریه آن هم به صورت مستقیم برای حمایت از گروه‌های معارض مسلحی محسوب می‌شود که طی هفت سال گذشته در این جبهه مرزی حضور داشتند و حتی یک تیر به سمت نیروهای اشغالگر اسرائیلی شلیک نکرده‌اند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۰۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت جالب ژنرال هندی از حمله ایران به اسرائیل

تعداد بازدید : 111 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 488 حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل که در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به کنسول گری ایران در سوریه انجام شد، با تحلیل موجی از نظامیان ارشد کشورهای مختلف درباره تبعات نظامی و امنیتی‌اش همراه شده است. در همین راستا ژنرال جی دی بکشی سرلشکر ارتش هند به تحلیل و ارزیابی این حمله پرداخته که با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی
  • حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • روایت جالب ژنرال هندی از حمله ایران به اسرائیل
  • روایت ژنرال هندی از حمله ایران به اسرائیل
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • نکات اساسی سخنرانی «ابوعبیده» از نگاه عبدالباری عطوان
  • پیام‌های راهبردی سخنان ابوعبیده
  • پیام‌های راهبردی سخنان «ابوعبیده»