Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@12:46:52 GMT

6.4 میلیارد ریال تسهیلات به عشایر نقده اختصاص یافت

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۴۲۶۷۵

6.4 میلیارد ریال تسهیلات به عشایر نقده اختصاص یافت

بهروز قنبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این رقم در سال گذشته یک میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است، بیان کرد: متقاضیان در حال معرفی به بانک های عامل هستند تا بتوانند از این تسهیلات بهره لازم را ببرند.
وی ادامه داد: این تسهیلات در 2 نوع شامل تسهیلات چهار درصدی از محل خشکسالی با بازپرداخت پنج ساله با اعتبار 700 میلیون ریال و تسهیلات 10 درصدی سرمایه در گردش با بازپرداخت یکساله و قابل تمدید به سه سال به عشایر پرداخت می شود و معرفی متقاضیان به بانک های عامل در زمان حاضر ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همچنین 750 میلیون ریال تسهیلات بانکی با بهره چهار درصدی از طریق صندوق خرد زنان عشایری با بازپرداخت پنج ساله در اختیار این افراد قرار می گیرد.
مدیر امور عشایر نقده ادامه داد: همچنین 30 نفر از متقاضیان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی از طریق سامانه کارا به بانک های عامل معرفی شده اند و برای این افراد 6 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
قنبری گفت: عشایر نقده 112 هزار و 500 راس واحد دامی دارند که 2 هزار و 500 واحد از این دام ها، دام بزرگ و مابقی دام کوچک هستند.
وی با اشاره به اینکه یکهزار و 250 خانوار عشایری در نقده وجود دارد، اظهار کرد: پنج هزار و 800 نفر جمعیت عشایری این شهرستان است که در 55 روستا به صورت متفرقه و در 12 روستا به صورت ثابت زندگی می کنند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی سومین استان کشور از نظر جمعیت عشایری است و بر اساس آخرین سرشماری، 15 هزار و 599 خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر 104 هزار نفر در این استان زندگی می کنند و 3.5 درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده اند.
عشایر استان 10 ایل و 22 طایفه مستقل بوده و 336 روستای آذربایجان غربی نیز ویژه عشایر است.
2 میلیون و 670 هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و 600 هزار هکتار با 59 درصد تحت پوشش عشایر استان است.
شهرستان 125 هزار نفری نقده یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی بوده و در فاصله حدود 80 کیلومتری جنوب ‌شرق ارومیه واقع شده ‌است و رتبه چهارم را از نظر جمعیت عشایر در استان دارد.
8135/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت آذربایجان غربی استان کشور تسهیلات بانکی خشکسالی زنان نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۲۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حاتم شکری گفت: در این طرح مادران خانه‌دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ماه ۱۳۹۶ به بعد باشد به شکل رایگان و کمک ۱۰۰ درصدی دولت بیمه می‌شوند و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار خواهند شد.

او تأکید کرد: از ابتدای طرح تاکنون ۱۰هزار نفر از مادران خانه‌دار داری سه فرزند و بیشتر روستایی و عشایری پیش ثبت نام نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر انجام داده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان افزود: همه مادران واجد شرایط طرح می‌توانند با مراجعه به ۵۲ موسسه کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان اقدام به پیش ثبت‌نام کنند.

دیگر خبرها

  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت