Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آب‌وخاک وامور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: میزان آب مصرفی در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان 2 میلیارد و 300 میلیون مترمکعب است.

به گزارش ایسنا،«محمد حسن یادگارزایی» در شورای کشاورزی این سازمان افزود: مشکلات کم‌آبی و خشک‌سالی‌ها 20 سال است که در سیستان و بلوچستان خسارت‌های زیادی را به کشاورزی استان تحمیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این شرایط اجرای سامانه‌های آبیاری نوین گامی مؤثر برای مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی است.

یادگارزایی افزود: سیستم آبیاری نوین تاکنون برای 33 هزار هکتار از اراضی استان اجراشده و 5400 هکتار سیستم آبیاری تحت‌فشار در دست اجراست.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای سیستم نوین آبیاری در اراضی سیستان و بلوچستان، زمینه صرفه‌جویی 238 میلیون مترمکعب آب فراهم‌شده است.

یادگارزایی با اشاره به اجرای 120 هزار هکتار آبیاری نوین آینده در سطح اراضی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان صرفه‌جویی آب در بخش کشاورزی استان به 865 میلیون مترمکعب برسد.

مدیر آب‌وخاک وامور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شدد: هم‌اکنون 260 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان زیر کشت محصولات باغی و زراعی قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آبياري کشاورزی منطقه سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۲۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا علیمرادی در تشریح این خبر، افزود: براساس بارشهای فرا نرمال جنوب استان سیستان و بلوچستان، حدود ۴۰ هزار هکتار از پهنه آبگیر تالاب هامون جازموریان از طریق رودخانه بمپور آبگیری شد.

وی ادامه داد: تالاب جازموریان با ۱۰۸ هزار هکتار مساحت، از طریق آورد سالانه رودخانه‌های هلیل رود استان کرمان و بمپور استان سیستان و بلوچستان آبگیری می‌شود و سالهاست که به عنوان یکی از کانون‌های اصلی گرد و غبار جنوب شرق کشور شناخته شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه پیرو بارندگی‌های سیل آسای چند روز اخیر جنوب شرق کشور، پس از دو سال خشکسالی، هم اکنون جان دوباره گرفت.

کد خبر 6089068

دیگر خبرها

  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین
  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری