Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@22:50:12 GMT

تجلیل از محیط بانان نمونه استان لرستان

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۴۵۰۱۲

تجلیل از محیط بانان نمونه استان لرستان

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛مهرداد فتحی بیرانوند گفت: آیین گرامیداشت مقام محیط بان و تقدیر از محیط‌بانان برتر کشور روز گذشته در هتل پارس مشهد برگزار شد.

وی اظهار داشت: اکنون ۱۰۵ محیط بان در ۱۷ پاسگاه محیط بانی این استان فعالیت دارند.

وی بیان کرد: با توجه به تشکیلات مناطق چهارگانه محیط زیستی و ارتقا سطح حفاظت مناطق، دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به راه اندازی پاسگاه‌های محیط بانی حفظ و حراست گونه‌های گیاهی و جانوری این مناطق داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در این راستا شش پاسگاه محیط بانی در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد وجود دارد که سه پاسگاه محیط بانی در این منطقه در دولت تدبیر و امید راه اندازی شده است.

وی افزود: یک پاسگاه سیارشبانه روزی محیط بانی نیز در ارتفاعات سفید کوه فعال است.

فتحی بیرانوند در ادامه گفت: همچنین در منطقه حفاظت شده اشترانکوه و سفید کوه ازنا پنج پاسگاه دائم محیط بانی و یک پاسگاه موقت راه اندازی شده است.
وی بیان کرد: لرستان ۱.۷ درصد مساحت کشور را دارد، ولی تاکنون ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور در این استان شناسایی شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان همچنین گفت: بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ گونه گیاهی و ۳۵۸ گونه جانوری، صد‌ها گونه اندمیک گیاهی و پنج گونه اندمیک جانوری در این استان وجود دارد.

وی اظهار کرد: برخلاف وجود تنوع زیستی این استان مناطق تحت مدیریت مورد نیاز به ثبت نرسیده و این در حالی است که تنها ۶.۷ درصد مناطق تحت مدیریت استان می‌باشد که با مناطق شکار و صید ممنوع حدود ۱۶ درصد استان تحت حفاظت قرار گرفته است.

فتحی بیرانوند بیان کرد: محیط بانان این استان به منظور ایمنی بیشتر در برابر شکارچیان خاطی و سودجو، به جلیقه ضد گلوله تجهیز شدند.

وی با اشاره به خطر‌ها و آسیب‌هایی که از سوی متخلفان و افراد سودجو متوجه محیط بانان شده و مورد تیراندازی قرار می‌گیرند، تاکید کرد: استفاده از این جلیقه‌های ضدگلوله باعث حفاظت بیشتر از این حافظان طبیعت در مقابل متخلفین خواهد شد.
فتحی بیرانوند اظهار امیدواری نمود با استفاده از این تجهیزات از ایجاد آسیب شدید بدنی محیط بانان جلوگیری شود.
سالروز ولادت امام رضا (ع) در تقویم ملی ایران به عنوان روز محیط بان نامگذاری شده است.

انتهای پیام/د

محیط بانان نمونه لرستان تجلیل شدند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۵۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها

ایسنا/گیلان مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان، گفت: علاقمندان می‌توانند همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی از ۲۷ اردیبهشت ماه تا سوم خرداد ماه از این موزه بازدید کنند.

حمزه عشوری امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بازدید رایگان موزه تنوع زیستی محیط زیست گیلان در هفته ملی موزه، اظهار کرد: موزه‌های تاریخ طبیعی به عنوان یکی از متفاوت‌ترین موزه‌ها، نشان دهنده تاریخ جهان آفرینش، طبیعت و محل نگهداری بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی است. 

وی با بیان اینکه موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان با ذخیره بیش از ۱۰۰۰ نمونه از اجزای مختلف تنوع زیستی برخوردار است، افزود: این گونه‌ها شامل جانوران، گیاهان، سنگ،کانی و فسیل ، گنجینه بسیار با ارزشی برای تنوع زیستی ایران و گیلان به شمار می‌رود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: علاقمندان و مراکز آموزشی برای بازدید می‌توانند از ساعت ۸ الی ۱۴ به آدرس رشت، بلوار رسالت، جنب صدا و سیما، موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۱۳۳۳۸۲۴۶۲۶ برای هماهنگی و تعیین وقت بازدید اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • تجلیل از استاد نمونه دانشگاه حکیم سبزواری
  • تجلیل از ۱۵۰ معلم نمونه منطقه تبادکان مشهد
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره