Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- 2 پروژه احداث "تونل ارتباطي خيابان آرش به بلوار اسفنديار و بزرگراه آيت ا... هاشمي رفسنجاني" و "تونل و زيرگذر ضربعلي زاده" به مرحله نهايي رقابت هاي جهاني پروژه برتر تونل سازي سال 2018  راه يافتند.
به گزارش خبرگزاري آريا، پروژه احداث تونل آرش- اسفنديار- بزرگراه آيت ا... هاشمي رفسنجاني به همراه تونل و زيرگذر ضربعلي زاده، پس از رقابت با 650 پروژه شرکت کننده در مسابقه پروژه برتر انجمن جهاني تونل سازي، به جمع نامزدهاي نهايي اين مسابقه پيوستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نامزدهاي نهايي مسابقه امسال، در 9 دسته مختلف انتخاب شدند که بر اين اساس پروژه تونل احداث تونل آرش- اسفنديار به عنوان يکي از 4  پروژه برگزيده در بخش پروژه هاي فناورانه و پروژه احداث تونل و زيرگذر ضربعلي زاده به عنوان يکي از 4 پروژه منتخب در قسمت پروژه هاي اجرا شده با بودجه کمتر از 50 ميليون يورو شناخته شدند.
به اين ترتيب همزمان با برگزاري مرحله نهايي اين مسابقه که طي روزهاي 12 تا 14 آبان ماه سال جاري در کشور چين انجام خواهد شد، پروژه احداث تونل آرش- اسفنديار بايد با پروژه هايي از کشورهاي هلند، چين و ترکيه رقابت کند. رقباي پروژه احداث تونل و زيرگذر ضربعلي زاده نيز پروژه هايي از کشورهاي سوئيس، نيوزلند و سنگاپور مي باشند.
هيئت داوران رقابت هاي جهاني انتخاب پروژه برتر تونل سازي سال 2018، شامل گروهي 17 نفره از کارشناسان و متخصصان مجرب از کشورهاي استراليا، سوئيس، روسيه، برزيل، دانمارک، آمريکا، بريتانيا، کانادا، چين و ... بوده و انتخاب 2 پروژه تونلي از شهر تهران در جمع فيناليست هاي نهايي نشانگر توفيق متخصصان و مهندسان صنعت تونل سازي کشور در بومي سازي دانش احداث تونل هاي شهري و همچنين توان مديريتي در اجراي پروژه هاي خاص فني است؛ امري که بدون شک مايه افتخار و مباهات جامعه مهندسي کشور است.
لازم به ذکر است در رقابت هاي سال گذشته، پروژه احداث خط 6 مترو شهر تهران توانسته بود به فهرست 4 پروژه منتخب راه يابد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: راهيابي تهران رقابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۶۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، ایران به عنوان یک کشور پیشرو در صنعت آب و برق، جایگاه نخست منطقه را در صدور خدمات فنی و مهندسی در این صنعت در اختیار دارد و این امر بیانگر دانش و توان بالای فنی و مهندسی متخصصان کشور است.
 تلاش متخصصان داخلی کشورمان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی موجب شده است تا ایران در میان پنج کشور برتر سازنده توربین نیروگاهی جهان قرار گیرد و بیش از ۹۱ درصد قطعات مورد نیاز صنعت نیروگاهی خود را بومی‌سازی کند.
توان فنی و مهندسی کشور در حوزه ابزار‌های مدیریت منابع آب از جمله شبکه آبیاری زهکشی، تونل‌ها و سد سازی نیز ۱۰۰ درصد است و ایران در بین چهار کشور برتر جهان در این حوزه قرار دارد.
 این در حالی است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هیچ توانی برای اجرای پروژه‌های فنی-مهندسی آب در ایران وجود نداشت و کشور در صنعت آب به شرکت‌های خارجی وابسته بود، اما امروز نه تنها جزو چهار کشور برتر دنیا در خدمات مهندسی آب است، که در این حوزه رقیب سرسخت شرکت‌های خارجی محسوب می‌شود.

گزارش از ناهید خدادادی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راهیابی ۲۵ گروه سرود فجر به مرحله نهایی
  • پیام ترسناک رونالدو: آماده جنگ! (عکس)
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • بررسی اتفاقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در برنامه «فوتبال برتر»
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا؛ حذف کننده ایران به المپیک رسید
  • مسیر سپاهان و تراکتور سخت شد
  • طبیعت و ذوب آهن با هم مساوی شدند
  • ذوب آهن جبران كرد، جنگ نيمه نهايى ادامه دارد
  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • رسمی؛ قهرمان جام حذفی به پلی‌آف لیگ نخبگان می‌رود