Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: سبک زندگی امام رضا (ع) نسخه بی بدیل و بدون جایگزین برای اصلاح جامعه و رابطه با خدا، خود، جامعه و سطح بین الملل است که راهنمای ارزشمندی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی امروز (3 مرداد) در مراسم تودیع و معارفه رئیس شوراهای حل اختلاف استان که در سالن اجتماعات دادگستری قزوین برگزار شد، بیان کرد: امروز روز میلاد امام مهربانی ها، امام رضا (ع) است و سیره زندگی این امام می تواند درسی باشد برای جامعه ما باشد که گرفتار آسیب های اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: سبک زندگی امام رضا (ع) نسخه بی بدیل و بدون جایگزین برای اصلاح جامعه و رابطه با خدا، خود، جامعه و سطح بین الملل است که راهنمای ارزشمندی است.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: امام رضا (ع) فرمودند دوست هر انسانی عقل اوست و دشمن هر انسانی جهل اوست بنابراین باید تلاش کنیم برنامه های فرهنگی و پژوهش های ما برمبنای عقل باشد و سطح فکر و اندیشه را در جامعه بالا ببریم.

 

وی تصریح کرد: اگر بخواهيم در بین زنان و مردان حیا، عفاف و حجاب حاکم شده و ارزش ها و دین بر جامعه حاکم شود، باید رشد عقلی به جامعه و جوانان دهیم و حال باید دید مباحث آموزشی ما در مدارس، دانشگاه ها، تحقیقات و برنامه های مذهبی تا چه اندازه به رشد عقلی جامعه کمک می کند زیرا وقتی عقل حاکم شد بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعي رنگ می بازد.

 

حجت الاسلام قدرتی اعلام کرد: امروز اگر بخواهیم جامعه را به سمت دین دعوت کنیم باید با عقل و مستند باشد و رشد عقلی جامعه راهکار مطمئنی برای تحقق این مهم است.

 

وی گفت: دادرسی اسلامی مبتنی بر معیارهای قرآنی و سیره اهل بیت بر اصل برائت استوار است و باید این اصل را در روابط افراد حاکم کنیم ولی این اصل کمرنگ است و بسیاری از پرونده هایی که تشکیل می شود برای این است که این اصل کمرنگ است.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین تأکید کرد: اصل صحت و پیشگیری از دیگر اصول است و سه اصل مذکور موجب می شود جرمی واقع نشود و چهارمین اصل صلح و سازش است که البته ابتدا باید عفو و گذشت باشد ولی اگر نزاعی شد، باید تلاش شود اصل صلح و سازش داشته و به این سمت افراد دعوت شوند.

 

وی توضیح داد: وقتی پرونده های کيفري را می نگریم هر سال برای هزاران فرد سابقه کيفري ایجاد می شود، این افراد در ادامه در زندگی در پیدا کردن کار دچار مشکل می شوند بنابراین همکاران قضایی باید وقت بگذارند که به سمت صلح و سازش روند تا سابقه کيفري تشکیل نشود.

 

حجت الاسلام قدرتی گفت: به نظر می رسد اینکه نظام به سمت تشکیل شوراهای حل اختلاف رفته از طرفی نگاه به جایگاه صلح و سازش در معارف دینی بوده و خواسته این مهم احیا شود ولی کم کاری در رسیدگی به پرونده ها و دعوت به صلح و سازش هم موجب شد نهاد مقدس شورای حل اختلاف تشکیل شود.

 

وی اعلام کرد: امروز اگر 3 هزار و 600 تا 3 هزار و 700 زندانی داریم اینها محصول پرونده هایی است که در دستگاه قضایی و محاکم رسیدگی شده است.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطر نشان کرد: ما 65 هزار پرونده در سال گذشته در شورای حل اختلاف داشتیم که محصول این تعداد پرونده 198 زندانی بوده که نشان می دهد نقش شورای حل اختلاف موثر بوده است بنابراین جا دارد از زحمات همه کسانی که در این مجموعه کار می کنند و حق الزحمه پایینی هم دریافت می کنند، تشکر کنیم.

 

وی یادآور شد: دشمن تمام تلاش خود را گذاشته و جنگ احزاب سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را آغاز کرده و باید ید واحده در مقابل دشمن باشیم و بصیرت و همدلی و آگاهی ما سبب می شود دست در دست هم به نظام اسلامی خدمت کنیم.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از بیژن شیبانی تقدیر و حجت الاسلام زمانی به عنوان رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین معرفی شد.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت مجلس شانزدهمین جشنواره امام رضا ع امام رضا ع مراسم اختتامیه مشهد آمریکا حسن روحانی دولت زلزله کرمانشاه رئیس کل دادگستری قزوین شورای حل اختلاف سیره رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۷۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران

امام جمعه سنندج توجه به بهبود معیشت و هزینه‌های زندگی کارگران را خواستار شد و گفت: باید آنچنان به این قشر زحمت‌کش توجه و نیازهای آنان را برآورده کرد که در زمان بازنشستگی و پیری دغدغه‌ای نداشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا فائق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار داشت: شهدای کارگری در راستای تلاش، ایثار و فداکاری جان خود را از دست دادند که باید این راه پر افتخار ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه چرخه اقتصاد کشور به دست کارگران به چرخش درمی‌آید، گفت: دست تک‌تک کارگران کردستانی را بوسیده و قدردان زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه آنان هستیم.

امام جمعه سنندج با اشاره به عنوان شعار سال تصریح کرد: به حرکت درآوردن چرخه اقتصاد جز با مشارکت مردم و تقویت کارگران میسر نمی‌شود.

وی افزود:  جهش تولید یعنی تقویت مشارکت مردم، استفاده از منابع خدادادی، نخبگان، فارغ‌التحصیلان، معادن و منابع خدادادی استان، کارخانجات و درآمد مرزها؛ امید که این ظرفیت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

ماموستا رستمی توجه به بهبود معیشت و هزینه‌های زندگی کارگران را خواستار شد و عنوان کرد: باید آنچنان به این قشر زحمت‌کش توجه و نیازهای آنان را برآورده کرد که در زمان بازنشستگی و پیری دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه چرخش چرخ تولید کشورمان در گرو همراهی کارگران است، اظهار کرد: همه ظرفیت‌ها در کردستان برای تحقق جهش تولید وجود دارد اما نیاز به کار و تلاش دارد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عدالت در همه حوزه‌ها  و میان  اقشار یکسان اجرا شود، تأکید کرد: باید کاری کنیم کشور را با تولید به سمت قله‌های ترقی پیش ببریم و با جهش تولید تحریم‌ها را خنثی کنیم. برای انجام کارها تحریم را بهانه نکنیم.

وی با اشاره به اهمیت کسب و روزی حلال از دیدگاه قرآن ابراز داشت: کسب روزی حلال یکی از فضائلی است که دین اسلام تاکید بسیاری بر آن داشته و در آیات قرآن و روایات همواره انسان‌ها را بر کسب روزی حلال و طیب و پاک تشویق کرده است.

امام جمعه سنندج گفت: پاکیزه‌ترین مال آن است که از حلال به دست آید، کسی که در طلب رزق حلال از شهری به شهری رود، مانند کسی است که در راه خدا جهاد کند.

انتهای پیام/481/.

دیگر خبرها

  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی به‌ ثبت رسید
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی آرد در قزوین
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)
  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند