Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@03:06:00 GMT

بوم گردی در حاشیه تالاب جوکندان تالش

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۵۰۹۲۴

بوم گردی در حاشیه تالاب جوکندان تالش

فرماندار تالش گفت: اجرای طرح‌های بوم گردی در حاشیه تالاب جوکندان تالش می‌تواند علاوه بر جذب گردشگران برای جوانان منطقه نیز اشتغال‌زایی ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، سید عیسی مهدوی در نشست بررسی تالاب جوکندان و قلعه بین با معاونت فنی اداره کل حفاظت و محیط زیست گیلان گفت: تالاب جوکندان با طول 6کیلومتر و عرض 200 متر در منطقه حفاظت شده لیسار تالش قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تالاب جوکندان تالش از طریق سه رودخانه جوکندان، قلعه بین و سیدلر لیسار آبگیری می‌شود چندین سال است ورودی‌های منتهی به تالاب جوکندان در اثر انباشت رسوبات مسدود شده است.

مهدوی تاکید کرد: اجرای طرح های بوم گردی در حاشیه این تالاب می‌تواند علاوه بر جذب گردشگران برای جوانان منطقه نیز اشتغال‌زایی ایجاد کند.

وی ‌ افزود: این تالاب 235 هکتار وسعت دارد که منبع بسیار خوبی برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجر محسوب می ‌شود .

مهدوی اضافه کرد: مهاجرت پرندگان به تالاب جوکندان و قلعه بین علاوه بر حفاظت محیط زیست، اکوسیستم تالاب نیز حالت طبیعی خود را نگه می‌دارد.

فرماندار تالش ادامه داد: برای احیای این تالاب  13 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات گردشگری تخصیص یافته است که به زودی عملیات اجرای دریچه گذاری و آبگیری تالاب اجرا می‌شود.

فرماندار تالش در ادامه این نشست با توجه به ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار و حفظ محیط طبیعی تالاب از نظر حفاظت محیط زیست از معاونت فنی اداره کل حفاظت محیط زست استان گیلان خواست با اختصاص اعتبارات بیشتر زمینه ایجاد اشتغال بیشتری برای متقاضیان جویای کار در قالب طرح‌های بوم گردی فراهم شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تالش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۰۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از کارگران منتخب بخش تولید و صنعت آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سردار شاکری مسئول آستان قدس رضوی نمایندگی استان آذربایجان شرقی در مراسم تجلیل از کارگران منتخب بخش تولید و صنعت با بیان اینکه کارگران موتور محرک اقتصاد و مایه افزایش بهره وری در کشور هستند گفت: در سال ۱۴۰۲ به حدود ۱۴۱ نفر تسهیلات اشتغالزایی اعطا شد و طی امسال هم تلاش داریم برای تسهیل گری در بخش اشتغال در مناطق محروم اشتغال پایدار ایجاد کنیم چرا که سرمایه‌های بشری و اجتماعی ما قشر کارگری هستند.

وی افزود: کارگر باید حمایت شود و برای این موضوع قوانین خاصی در دنیا و کشور ما هم ایجاد شده است لذا باید مسئولان هم برای این کار دغدغه داشته باشند تا در تامین معیشت دچار مشکل نشوند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از کارگران منتخب بخش تولید و صنعت آذربایجان شرقی
  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • جلوگیری از هدر رفت آب با مسدود کردن یکی از دهنه های خروجی در تالاب بامدژ
  • ایجاد ۳۰هزار پارک حاشیه‌ای در مناطق یک، ۴ و ۵ | ۱۰ پارکینگ جدید در تهران ساخته می‌شود
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری