Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیلا محمدیان نایب رئیس فدراسیون جودو در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کاهش سهمیه جودو بانوان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا از سوی کمیته ملی المپیک بیان کرد: یک سال است که با توجه به تصمیم کمیته ملی المپیک و بر اساس سهمیه‌ای که برای جودو بانوان در نظر گرفتند ورزشکاران ملی پوش ما زیر نظر سرمربی به تمرین پرداختند و فدراسیون نیز تمام شرایط را برای آمادگی ملی پوشان فراهم کرد و اکنون نزدیک به اعزام کمیته ملی المپیک بدون بهانه و دقیقه ۹۰ یکی از سهمیه اعزامی تیم ملی جودو بانوان را کم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جودو ادعای کسب مدال نداشت

او در ادامه اظهار کرد: از ابتدایی که جلسات مربوط به سهمیه تیم‌ها برای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ جاکارتا برگزار شد فدراسیون جودو اعلام کرد که بانوان ورزشکار ما ادعایی در کسب مدال ندارند، اما تمام تلاش مان را برای حضور موفق و موثر در این دوره از بازی‌ها به کار می گیریم.

محمدیان تصریح کرد: حریفان ما در این دوره از بازی‌ها قهرمانان المپیک و جهان هستند و این موضوع دلیل نمی‌شود که چون شانس کسب مدال وجود ندارد، بانوان ما در هیچ رقابتی شرکت نکنند. ملی پوشان ما باید در این قبیل مسابقات حاضر شوند تا با کسب تجربه بتوانند در رقابت‌های آینده شانس کسب مدال جودو بانوان باشند.

کمیته ملی المپیک برنامه ریزی ما را برهم زد

نایب رئیس فدراسیون عنوان کرد: ملی پوشان ما تمرینات خوب و مستمری را زیر نظر کادر فنی پشت سر گذاشتند و هر ۳ نفر آن‌ها در کمپ تمرینی ژاپن حاضر شدند و روی نقاط ضعف و قوت خود کار کردند، اما اکنون کمیته ملی المپیک بدون هیچ هماهنگی نام فاطمه برمکی را از لیست اعزام حذف می‌کند و تمام برنامه ریزی را بهم می‌ریزد.

محمدیان ادامه داد: با وجودی که درخشان در جلسه با کمیته ملی المپیک از دختران ما دفاع کرد، اما آن‌ها این تصمیم را گرفتند و تیم ملی جودو بانوان تنها با ۲ نماینده راهی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی می‌شود.

هنر ما حفظ روحیه ملی پوشان است/زحمات بانوی جودوکار با تصمیم کمیته ملی المپیک بر باد رفت

او در ادامه افزود: از وضعیت پیش آمده بسیار ناراحت هستم و حتی نمی‌دانم درباره این تصمیم چه باید گفت. الان وظیفه مسئولان فدراسیون است که طوری با این ملی پوش صحبت کنند که شرایط روحی این ورزشکار حفظ شود و این هنر ما است، اما این نکته را باید در نظر گرفت که زحمات یک سال فدراسیون و این ملی پوش با این تصمیم از بین رفت.

شرایط ورزش مبهم است

محمدیان درباره اینکه از این ملی پوش در رقابت‌های آینده استفاده می‌شود، عنوان کرد: نمی‌توانم قولی بدهم چرا که با این اتفاقی که رخ داد شرایط حضور تیم ملی جودو بانوان در مسابقات مشخص نیست. با این وضعیت باید گفت شرایط ورزش مبهم است چرا که برنامه ریزی انجام می‌شود و بعد بدون دلیل سهمیه اعزام کم می‌شود.

نایب رئیس فدراسیون جودو در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲ ملی پوش دیگر ما در تمرین خواهند بود تا در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی حاضر شوند و امیدوارم که بتوانیم حضور موثری در این بازی‌ها داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

محمدیان: بازی‌های آسیایی جاکارتا اولین تجربه بانوان جودوکار است محمدیان: جودو ورزش زود بازده نیست/ ادعایی برای کسب مدال در آسیا نداریم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون جودو اخبار ورزشی بازی های آسیایی جاکارتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۲۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه چهار بندی سپاهان در واکنش به حکم‌ کمیته انضباطی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محرومیت ۱۰ ساله هوادار منتسب به باشگاه سپاهان و دستور وزیر ورزش و رییس فدراسیون برای آسیب شناسی فضای ورزشگاه‌ها سبب شده باشگاه سپاهان بیانیه جدیدی صادر کند و موارد دیگری را درباره محکومیت هواداران تیم حریف یادآوری کند.

به نقل از ورزش سه در ادامه بیانیه ۴ بندی سپاهان را می‌توانند:

باشگاه سپاهان با توجه به تاکید وزیر محترم ورزش در خصوص حفظ حرمت بانوان، نکاتی را به استحضار جامعه فوتبال می‌رساند.

با عنایت به تاکید وزیر محترم ورزش مبنی بر برخورد با حرمت‌شکنی رخ داده در ورزشگاه آزادی، و عزم کمیته محترم انضباطی فدراسیون فوتبال که در رسیدگی به پرونده هوادار خاطی سپاهان آن‌هم با سرعتی مثال‌زدنی و بدون احضار فرد خاطی تجلی پیدا کرد، انتظار می‌رود کمیته محترم انضباطی برخلاف روال گذشته و با همین جدیت و سرعت اخیر، نسبت به موارد ذیل نیز عمل کرده و دستورات قضایی لازم را صادر نماید تا علاوه بر بازنمایی جایگاه خود به عنوان رکن عدالت قضایی‌ و دوری از اتهام یکسونگری و جانبداری، حضور ایمن و سالم بانوان در ورزشگاه‌ها را تداوم ببخشد:

1- برخورد با فحاشی منظم و هماهنگ ۳۰ هزار نفره هواداران پرسپولیس علیه باشگاه و بازیکنان سپاهان آن هم درحضور بانوان و کودکان که از دو ساعت قبل از بازی تا نیم ساعت بعد از بازی بصورت علی‌الدوام انجام شده است. همچنین لازم است فارغ از هر رنگی با لیدر یا لیدرهایی که مطالب تحریک کننده و تهدید آمیزی بر علیه هواداران سایر تیم‌ها منتشر کرده‌ و می‌کنند برخورد جدی صورت گیرد چرا که قطعا آسیب رفتار این افراد کمتر از آن هوادار منتسب به سپاهان نیست؛ که برخورد پند آموز با آنها مصداق حی علی خیر العمل برای رکن قضایی فدراسیون است.

2- شناسایی و برخورد با لیدرها و سرلیدرهای باشگاه پرسپولیس خصوصا در قسمت بانوان، که فحاشی جمعی بی‌سابقه‌ای را همراه با رکیک‌ترین الفاظ از جایگاه هواداران بانوی تیم پرسپولیس بر علیه هواداران و بازیکنان تیم سپاهان رقم زدند. هرگونه سهل‌انگاری در این خصوص منجر به تسری این حرکات و رفتار شنیع در دیگر استادیوم ها خواهد شد که مسئولیت اولیه آن بر عهده رکن قضایی فدراسیون فوتبال خواهد بود.

3- رسیدگی به کوتاهی مسئولان برگزاری مسابقه درخصوص مکان یابی جایگاه هواداران میزبان در طبقه فوقانی که زمینه‌ساز برخی از اتفاقات ناگوار این بازی شد.
یادآور می‌شود همین موضوع دلیل اصلی حادثه جراحت و آسیب سرباز احمدی و حوادثی از این دست در اصفهان، تهران و سایر شهرها بوده که متأسفانه همیشه در هیاهوی رسانه‌ای و عدم ریشه‌یابی دقیق رکن قضایی فدراسیون، از آن غفلت شده است.

4- برخورد مناسب با خبرنگار و رسانه منتشر کننده سخنان فرد خاطی منتسب به هواداران سپاهان که با اقدام شنیع و فرصت‌طلبانه خود، موجب خدشه‌دار شدن احساسات عمومی گردید؛ حرکت این خبرنگار و رسانه کمتر از تخلف هوادار متخلف سپاهان نبوده است. قابل توجه اینکه متاسفانه علی‌رغم هشدارهای متعدد قبلی در حال حاضر هیچ قانون و مقرره ای در خصوص فعالیت رسانه‌ها در حوزه ورزش و خصوصاً فوتبال ما وجود ندارد.

حال آنکه به عنوان مثال در مسابقات آسیایی، مقررات کاملاً روشنی حتی درخصوص استقرار عکاسان و خبرنگاران در زمین مسابقه موجود است.

بدیهی‌است هر رسانه‌ای می‌تواند با تک تک هواداران منتسب به باشگاه‌های مختلف مصاحبه کند و احتمالاً محتوایی نامناسب را درخلال چنین مصاحبه‌هایی تولید و بازنشر کند. آیا چنین رفتاری و تولید چنین محتواهایی امنیت روانی جامعه را به خطر نخواهد انداخت؟!
اگر با رفتار این رسانه برخورد نشود به‌زودی شاهد چنین رفتاری در سایر ورزشگاه‌ها هم خواهیم بود.

در این میان نقش کمیته انضباطی فدراسیون و سایر ارکان قضایی فدراسیون نقشی خطیر و قابل توجه است و امید است عزیزان بتوانند همین سرعت عمل را در سایر موارد نیز داشته باشند.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902844

دیگر خبرها

  • اقدام عجیب خودی‌هاعلیه ژیمناستیک/وطن‌فروشی منفعت طلب‌ها
  • اقدام عجیب خودی‌ها علیه ژیمناستیک/ اعتراض به سهمیه المپیک ایران!
  • بازی نساجی و پرسپولیس بدون حضور زنان
  • فدراسیون فوتبال بانوان بقیه تیمها راهم محروم کرد!
  • پرسپولیس - نساجی بدون حضور زنان
  • پرسپولیس و نساجی بدون حضور بانوان
  • بیانیه چهار بندی سپاهان در واکنش به حکم‌ کمیته انضباطی
  • بازی پرسپولیس-نساجی، بدون حضور بانوان!
  • کمیته انضباطی سرعت عمل را در موارد دیگر به کار گیرد
  • معرفی برترین‌های مسابقات کاتا جودو بانوان استان همدان