Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@03:09:00 GMT

پنجمین شب شعر حریم آهو برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۵۳۹۲۹

پنجمین شب شعر حریم آهو برگزار می‌شود

به گزارش روز چهارشنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این مراسم با حضور و سخنرانی سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار خواهد شد.
بهاء‌الدین خرمشاهی، ساعد باقری، عبدالجبار کاکایی، حسین اسرافیلی، سیمین دخت وحیدی، عباس براتی پور، افشین علاء، محمد علی بهمنی، محدثی خراسانی، بهروز یاسمی، فاطمه راکعی، علیرضا قزوه، فاضل نظری، منصوره نیک گفتار، ناصر فیض، حمیدرضا شکارسری، حامد عسکری، مرتضی امیری اسفندقه، محمد مقتدایی، فاطمه طارمی، مژگان شیخی، صابر قدیمی، پرویز بیگی حبیب آبادی، قاسم صرافان، سعید بیابانکی، احمد امیرخلیلی، حمیدرضا برقعی، الهه کاشانی، مینا آقازاده، سارا جلوداریان، سجاد عزیزی، احمد علیخانی و اعضای کانون های ادبی سازمان از میهمانان حاضر در این محفل خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اجرای موسیقی آیینی خراسانی، شعرخوانی شاعران پیشکسوت و جوان و سخنرانی با موضوع شعر رضوی از جمله برنامه های این مراسم است.
به منظور گردهمایی شاعران آیینی و ارج نهادن شعر رضوی این برنامه چهار سال متوالی به مناسب ولادت امام رضا(ع) با حضور شاعران جوان و پیشکسوت به همت مدیریت آفرینش های ادبی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در باغ موزه هنر ایرانی برگزار شد.
پنجمین شب شعر حریم آهو روز جمعه 5 مردادماه ساعت 19 در باغ موزه هنر ایرانی واقع در خیابان شهید دربندی (مقصودبیک)، کوچه دکتر حسابی، پلاک 25 برگزار می‌شود.

*انتشار نماهنگ «عرش مُطَلّا»
نماهنگ «عرش مُطَلّا» به مناسبت سالروز ولادت امام رضا(ع) به همت فرهنگسرای اندیشه و استودیو هنری منجی کلیپ منتشر شد.
موسیقی این نماهنگ به روش آکاپلا و توسط گروه فرهنگی نوای یاس تولید شده است.
در این نماهنگ ضمن تولید و استفاده از تصاویر سه بعدی و جان­بخشی به برخی از تصاویر خاطره­انگیز صحن و سرای ملکوتی امام هشتم، تصاویری ناب و اختصاصی از حرم آن امام رئوف چشم­نوازی می­کند.

*برگزاری ویژه برنامه «ملکوت هشتم»
ویژه برنامه «ملکوت هشتم» با پیشکش شاعران آیینی به امام رئوف به مناسبت ولادت امام رضا (ع) پنجشنبه 4 مرداد ساعت 15 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.
در این برنامه محمدعلی بهمنی، ناصر فیض، حامدعسگری، قاسم صرافان، عبدالجبار کاکایی، علیرضا بدیع و جمعی از شاعران جوان به شعرخوانی در مدح آستان مقدس امام رضا (ع) می پردازند.
اجرای موسیقی در مدح آستان مقدس امام رضا (ع) با حضور افشین سیاه پوش (خواننده)، مجید صاحبی (سرپرست گروه موسیقی سنتی)، اجرای موسیقی پاپ با صدای ایمان شاه میری و پخش کلیپ از نشست های ادبی نقد و بررسی شعر و ترانه در فرهنگسرای ارسباران بخش های دیگر این برنامه است.
علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

*نمایشگاه کتاب شمس ولایت
کتابخانه علامه طباطبایی(ره) همزمان با دهه کرامت نمایشگاه کتاب «شمس ولایت» با موضوع سیره امام رضا (ع) را در فرهنگسرای کار و تعاون برپا کرده است.
سیداسماعیل جعفرپور رئیس فرهنگسرای کار و تعاون گفت: این نمایشگاه به منظور بهره مندی از متون مرجع دینی در زندگی روزمره با رویکرد و محورهای سبک زندگی و آشنایی با زندگی و سیره امامان برپا شده است.
وی افزود: نمایشگاه کتاب شمس ولایت از دوم تا 12 مردادماه از ساعت 9 تا 18 میزبان علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است.
جعفرپور افزود: در این نمایشگاه کتاب‌هایی با عنوان از محضر رضا، کوله پشتی زائر، زندگی سیاسی هشتمین امام، سیره امام رضا، ضامن آهو امام رضا، مهارت های زندگی در سیره رضوی و ... ارائه شده است.
همچنین کتابخانه علامه طباطبایی(ره) فرهنگسرای کار و تعاون به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت امام رضا (ع) مسابقه کتابخوانی «پیشوای مهر» را برای آشناکردن مردم با سیره ائمه معصومین(ع) به عنوان الگوهای دینی، با رویکرد و محورهای سبک زندگی برگزار کرده است.
این مسابقه از محتوای کتاب سیره امام رضا (ع) نوشته امیرمهدی حکیمی طراحی شده است.
علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه می توانند تا 20 مردادماه از ساعت 9 تا 17 به کتابخانه علامه طباطبایی(ره) مراجعه کنند.
فرهنگسرای کار و تعاون در بزرگراه یادگار امام (ره) جنوب، تقاطع خیابان هاشمی، پلاک 76 واقع شده است.

*برگزاری نشست شعر طنز شکرخند
نشست «شعر طنز شکرخند» با مدیریت و اجرای رضا رفیع شنبه 6 مردادماه ساعت 17 با حضور طنزپردازان و شاعران معاصر در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.
این برنامه با نگاه طنز، رویکرد زندگی شهرنشینی و فرهنگ شهروندی به مسایل و مشکلات اجتماعی و زندگی شهری می پردازد.
نشست «شعر طنز شکرخند» به مدت 10 سال است که شنبه اول هر ماه با حضور جمعی از نویسندگان و شاعران طنزپرداز در این فرهنگسرا برگزار می شود.

*رضا امیرخانی میهمان پاتوق کتاب بچه های جنوب شهر
برنامه هفتگی پاتوق کتاب این هفته به نقد و بررسی آثار رضا امیرخانی با حضور این نویسنده، اعضای کانون ادبی فجر و سایر علاقه مندان به حوزه ادبیات داستانی اختصاص خواهد داشت.
در این نشست از مقام ادبی و تلاش رضا امیرخانی در خلق آثار ارزنده تقدیر خواهد شد.
رضا امیرخانی نویسنده و منتقد ادبی متولد 1352 تهران، اولین رمان خود را با عنوان ارمیا در 22 سالگی منتشرکرد. او مدتی رئیس هیئت مدیره انجمن قلم ایران بود. وی به غیر از نگارش رمان و داستان بلند و یک مجموعه داستان کوتاه، به تألیف سفرنامه و مقالات بلند تحلیلی اجتماعی نیز پرداخته‌ است. امیرخانی به منظور نوشتن وقایع سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۱ به استان سیستان و بلوچستان که با نام داستان سیستان به چاپ رسیده‌ است، یکی از همراهان ایشان بود.
ناصر ارمنی، ازبه، نشت نشا، بیوتن، سرلوحه ها، نفحات نفت، جانستان کابلستان، قیدار، من او، رهش و ارمیا از دیگر آثار اوست.
نشست ادبی پاتوق کتاب و نقد و بررسی آثار رضا امیرخانی پنجشنبه 4 مردادماه ساعت 10 تا 11:30 در کتابخانه فجر به نشانی ابراهیم آباد، خیابان سیدجمال الدین اسد آبادی، پارک مینا برگزار می شود.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استان سیستان و بلوچستان بزرگراه شعر موزه مهارت های زندگی نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۳۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله مرتضی مطهری برگزار شد + عکس

به گزارش جماران، مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله دکتر مرتضی مطهری، عصر روز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 در مسجد جامع نارمک برگزار شد. در این مراسم که از طرف خانواده شهید مطهری برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری، علی، محمد و مجتبی مطهری، علی لاریجانی، محسن هاشمی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

 

دیگر خبرها

  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله مرتضی مطهری برگزار شد + عکس
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود
  • بزرگداشتی برای یک پژوهشگر موسیقی
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • «شمع محفل» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • برگزاری نکوداشت یک پژوهشگر موسیقی در فرهنگسرای ارسباران