Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@07:09:45 GMT

حضور مدیران یزد در برنامه‌های قرآنی پررنگ‌تر شود

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۵۴۴۰۲

حضور مدیران یزد در برنامه‌های قرآنی پررنگ‌تر شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی گندمی بعدازظهر امروز در نشست استاندار یزد با جامعه قرآنی استان یزد، با تأکید بر اینکه در کشور باید ارزش و جایگاه قرآنی به خوبی حفظ شود، اظهار داشت: جامعه قرآنی گلایه‌های به حقی دارند که باید نسبت به رفع این گلایه‌ها در کشور تلاش شود.

وی افزود: بعضی از مواقع با قاریان و حافظان قرآن به خوبی برخورد نمی‌شود زیرا برخی نسبت به تفسیر قرآن کریم اهمیت بیشتری قائل می‌شوند، اما این در حالی است که فعالیت در امور قرآنی در تمام زمینه‌ها اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گندمی با بیان اینکه در فرهنگ عمومی استان یزد در گذشته اگر دانش آموز دبستانی روخوانی قرآن کریم را نیاموخته بود، مورد تمسخر دیگران قرار می‌گرفت، تصریح کرد: اما متأسفانه امروز در دانشگاه‌های کشور حتی کسانی که مدارک عالیه هم دارند، نسبت به روخوانی قرآن کریم با مشکل روبرو هستند.

گندمی همچنین با انتقاد از برخی مدیران استانی بیان کرد: چرا برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان یزد در برنامه‌های قرآنی شرکت ندارند، این در حالی است که اگر حضور فعال و مستمر داشتند بدون شک حمایت نیز انجام می‌شد.

مدیرکل ارشاد استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت ۱۲۰ موسسه و اتحادیه قرآنی در استا نیزد اظهار داشت: در حال حاضر قریب به ۱۱۵ نفر در استان یزد بیمه قرآنی هستند.

مجید جوادیان زاده با بیان اینکه آزمون مفاهیم و حفظ قرآن کریم در سراسر کشور یکی از مهمترین برنامه‌های قرآنی در سراسر کشور است، گفت: آخرین دوره آزمون مفاهیم و حفظ قرآن کریم با حضور ۷ هزار نفر در ۲۳ رشته برگزار شد.

کد خبر 4357388

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری یزد سپاه الغدیر استان یزد یزد بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد دهه کرامت خرم آباد شهرکرد یاسوج شیراز مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه زیر سایه خورشید بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۴۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت پیشکسوت قرآنی از مردم برای پیوستن به پویش زندگی با آیه‌ها

عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی، از همه مردم دعوت کرد در ماه مبارک رمضان به پویش زندگی با آیه‌ها بپیوندند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، نهضت ملی زندگی با آیه‌ها با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم آغاز شد. در این پویش که توسط جمعی از اندیشمندان قرآنی کشور طراحی شده، ۳۰ آیه محوری قرآن کریم انتخاب شده‌اند که تسلط به آنها می‌تواند مبانی اعتقادی مخاطبین را مستحکم‌تر کند.

استاد عباس سلیمی، استاد و پیشکسوت قرآنی، با اشاره به نقشه راه بودن قرآن کریم گفت: نقشه راه زندگی یک انسان موحد و خوشبخت قرآن است.

نهضت ملی زندگی با آیه‌ها با محوریت پویش ملی حفظ آیات قرآن کریم طرحی ویژه از مرکز هنری رسانه‌ای نهضت به منظور ترغیب مردم به آشنایی و انس بیشتر با قرآن کریم جوایز بسیاری با کمک بانیان فعالیت های قرآنی تهیه شده و در قالب چند مسابقه تلویزیونی و اینترنتی به مخاطبان و برندگان اهدا می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انس با قرآن در سایه اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • فروش ۶ میلیاردی نمایشگاه قرآن کریم خراسان شمالی
  • بحرالعلوم: در حفظ قرآن کریم نیازمند یک کار نهضت‌گونه هستیم
  • تلاش برای تبدیل مفاهیم قرآنی به مطالبه‌ عمومی در«زندگی با آیه‌ها»
  • زیربنای فرهنگ کشور مبتنی بر فرهنگ قرآنی است
  • نقش پررنگ ایسنا در اطلاع‌رسانی هفدهمین نمایشگاه قرآن مشهد
  • بازکردن گره‌های جامعه براساس آیات قرآن کریم
  • دعوت پیشکسوت قرآنی از مردم برای پیوستن به پویش زندگی با آیه‌ها
  • از اجرای دومین دوره طرح سراسری «بهار در بهار» تا برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم
  • مراسم تجلیل از خادمان قرآن کریم در نمایشگاه قرآن با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود