Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@02:33:02 GMT

میدان «نقش جهان» میزبان ماه گرفتگی ۶ ساعته قرن ۲۱

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۶۲۵۷۰

میدان «نقش جهان» میزبان ماه گرفتگی ۶ ساعته قرن ۲۱

مهدی اسحاقی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: رصد طولانی ترین ماه گرفتگی قرن ۲۱ شامگاه جمعه ساعت ۱۰ شب برای عموم آزاد خواهد بود.

وی با بیان اینکه در آن زمان رصد سیارات دیگر به آسانی قابل مشاهده است، گفت: برنامه ریزی هایی برای رصد سیاره مریخ، مشتری، زحل و ناهید برای عموم فراهم شده است که مردم می توانند با استفاده از تلسکوپ های تهیه شده در میدان نقش جهان این سیارات را مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان ادامه داد: این مراسم کنار حوض نقش جهان با حضور تعدادی از کارشناسان برگزار می شود و مردم، خبرنگاران و عکاسان خبری می توانند سوالات خود در زمینه ماه گرفتگی و سیارات را مطرح کنند.

وی اعلام کرد: از آنجایی که ماه گرفتگی ساعت ۲۲ آغاز می شود برنامه رصد نیز از همان لحظه آغاز شده و تا بامداد ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است طولانی ترین ماه گرفتگی قرن شامگاه جمعه ۵ مرداد ماه ساعت ۲۱:۴۴ آغاز شده و تا بامداد ۶ مرداد ساعت ۳:۵۸ ادامه خواهد داشت.

کد خبر 4357779

منبع: مهر

کلیدواژه: پدیده ماه گرفتگی رصدخانه نجوم بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد دهه کرامت خرم آباد شهرکرد یاسوج شیراز مجلس شورای اسلامی بیرجند زیر سایه خورشید سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۲۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی

آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.

در گروه آزمایشی علوم تجربی ۵۰۱ هزار و ۸۱۰  داوطلب شرکت کرده اند.

فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰  و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می‌شود و درب حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ بسته خواهد شد.

در آزمون سراسری نوبت اول  در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • شرور قمه‌کش در میدان انقلاب بازداشت شد
  • آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)
  • (تصاویر) عکس‌های خیره کننده و جذاب کیت وینسلت
  • یک گام تا بازگشت جام به خانه / ایران- تایلند؛ فردا ساعت ۱۴:۳۰ در فینال جام‌ملت‌های فوتسال آسیا
  • خلبان نامداری که درخواستِ کم کردن درجه‌اش را داشت! + فیلم
  • فیلم/ تأخیر ۵ ساعته در پرواز مشهد تهران
  • حبس هشت ساعته سایپا در اتوبوس بین شهری!
  • آغاز آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی