Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهاردهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر با شرکت دبیرانی از ۳۲  استان کشور با معرفی برگزیده‌ها در شهر اصفهان امروز به کار خود پایان داد. ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ظهر امروز در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر اظهار داشت: بر اساس تحقیقات به دست آمده در کل کشور، بیشتر دانش‌آموزان نسبت به درس ریاضی نگرش منفی دارند و با استرس با این درس برخورد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اکبر کمالی افزود: دستیابی به روش‌های نوین تدریس، رقابت سالم علمی بین دبیران برای کشف استعداد دانش‌آموزان، کاربست نظریه‌های یادگیری در تدریس، فراهم آوردن صلاحیت علمی و حرفه‌ای دبیران، ایجاد بروز زمینه خلاقیت و نوآوری در میان دبیران از جمله اهداف جشنواره تدریس برتر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه خروجی این جشنواره بسیار مهم است، گفت: آنچه که مهم است این است که در پایان بررسی کنیم و ببینیم چه مقدار توانسته‌ایم به اهدافمان برسیم و موفق عمل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: با ارزیابی در جشنواره الگوهای تدریس برتر می‌توان فهمید که تا چقدر به اهدافمان رسیدیم و اگر با اهداف فاصله داریم سعی کنیم کاستی‌ها را جبران کنیم و در جشنواره‌های بعدی موفق عمل کنیم.

وی با اشاره به تحقیقاتی که از کتاب ریاضی، در کل کشور به عمل آمده، اظهار داشت: عدم تناسب بین حجم مطالب کتاب و میزان ساعت درسی در نظر گرفته شده و عدم توالی در دروس، دیده شده است.

کمالی افزود: آنچه که مهم است ولی مورد غفلت قرار گرفته، رعایت نکردن اندیشه‌های عاطفی یا پیش‌نیازهای عاطفی دانش‌آموزان است چرا که ترس دانش‌آموز از درس ریاضی تأثیر نامطلوبی روی یادگیری وی می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح روش تدریس معلمان و دقت به جنبه‌های عاطفی دانش‌آموز می‌تواند در کاهش استرس و نگرش منفی به ریاضی اثر گذار باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در کار آموزش کماکان کلیدی‌ترین و موثرترین عامل، معلم و توانمندی‌ها، مهارت‌ها و ابتکارات اوست که می‌تواند بهترین سطح تأثیر را بر گروه‌های هدف داشته باشد.

تقویت انگیزه و افزایش مهارت حرفه‌ای معلمان از نیازهای اجتناب ناپذیر آموزش و پرورش است

وی تصریح کرد: تقویت انگیزه و افزایش مهارت حرفه‌ای معلمان از نیازهای اجتناب ناپذیر آموزش و پرورش است که امیدواریم همه دست اندرکاران در جهت تحقق آن از هیچ تلاشی فرو گذار نکنند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری آموزش و پرورش اصفهان نیز در ادامه جلسه با اشاره به پیشرفت جوامع و شناخت علمی انسان اظهار داشت: در بحث چرخش‌های تحول آفرین در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه محل کسب تجربه‌های تربیتی است و معلم به عنوان فراگیر فعال، تربیت پذیر و پرسشگر خلاق می‌باشد.

عباس سلطانیان افزود: یکی از اساسی‌ترین مسائل تعلیم و تربیت، توجه به شیوه‌های نوین و کاربردی در تدریس است و اگر محتوای آموزشی با بهترین روش‌ها تدریس نشود کارآمد نخواهد بود زیرا متون آموزشی در همه جا یافت می‌شود اما راهبردها و شیوه‌های تدریس خوب توسط دبیران می‌تواند تضمین کننده یادگیری باشد.

شیوه تدریس خوب دبیران، تضمین کننده یادگیری دانش‌آموزان است

وی تسلط به روش‌های تدریس را مهمتر از دانش و اطلاعات علمی معلم دانست و گفت: معلمانی که به روش‌های تدریس مسلط بوده‌اند، از دیگر همکاران خود پیشی گرفته‌اند.

  مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری تصریح کرد:  بسنده کردن صرف به دانسته‌های پیشین و تعصب در به کارگیری روش‌های سنتی به خصوص در عرصه آموزش و تربیت انسان جدید امری باطل است.

وی ادامه داد: دفتر آموزش متوسطه نظری با ارسال شیوه نامه چهاردهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر دوره متوسطه نظری در سال تحصیلی 97-96 در راستای اجرای راهکار 7-11 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر توسعه زمینه پژوهشگری و افزایش توانمندی‌های حرفه‌ای معلمان و انتقال تجارب و دستاوردهای علمی و ایجاد فرصت‌های بازآموزی مستمر، علمی، تحقیقاتی و مطالعاتی، تلاش می‌کند تا ضمن ایجاد رقابت سازنده بین همکاران با دریافت تجارب ارزشمند آنان در اشاعه روش‌ها والگوهای  تدریس برتر گام‌های مهمی برداشته شود.

سلطانیان ادامه داد: این جشنواره شامل یافته‌ها و تجارب ارزشمند مدیران در راستای تعالی مدیریت، مدیریت آموزشگاهی، مقالات تدریس در بخش مجازی در شش عنوان تدریس برتر و در بخش حضوری نیز در درس ریاضی پایه دهم برگزار شد.

به گزارش تسنیم، در اختامیه چهاردهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس، 32 دبیر ریاضی منتخب از 32 استان کشور در مرحله کشوری به رقابت با یکدیگر پرداختند و  به رتبه های اول تا سوم دست یافتند.

انتهای پیام/م

R41346/P1486/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۲۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند

به گزارش تابناک، علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری پیرامون سلامت روان معلمان اظهار داشت: در حال حاضر تنبیه بدنی دانش آموزان بسیار اندک است. در پذیرش معلمان جدید به صورت کانون‌های ارزیابی، معلمان را بررسی کردیم و مهارت گفتاری، رفتاری، روحیات مورد نیازبرای معلمان و شخصیت و... بررسی می‌شود.

وی افزود: ۶۰ درصد نمره آزمون استخدامی به مبحث سلامت روان تعلق گرفته است تا با ضریب دادن به آن معلم با شخصیتی وارسته، آرام و صبور وارد آموزش و پرورش شود.

وی بیان داشت: معلمان شاغل در نظام تعلیم تربیت شور ما، به حق جزو بهترین‌ها هستند و ما کمترین مسائل نامطلوب را داریم.

فرهادی تصریح کرد: در گروه کیفیت بخشی، ۱۹ هزار نفر جذب خواهد شد که بیش از ۲ هزار نفر آن‌ها مشاور مراکز مشاوره هستند.

گفتنی است هنوز ما در کلاس‌های درس شاهد رفتار خشن و بعضا کتک زدن دانش آموزان توسط معلمان و آموزگاران هستیم. همچنین قرار است در قانون استخدامی آموزش و پرورش سلامت روان معلمان را لحاظ کند.

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • ۳۸۰۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش ابتدایی استان اصفهان وارد می‌شوند
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود