Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه برسی مشکلات آب وفاضلاب شهرمحمدیه و ناحیه شهری مهرگان روز پنجشنبه با حضور داراب بیرانوندی مدیر عامل آبفای استان، شهردار و اعضای شورای شهر در صحن شورای شهر محمدیه برگزار شد.

داراب بیرانوندی در این جلسه با بیان اینکه برای تامین آب ناحیه شهری مهرگان یک مخزن ۱۰ هزار متری احداث می شود، اظهار کرد: با توجه به رشد جمعیت و سکونت افراد بیشتری در مهرگان برای تامین آب شرب این محل یک مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی با اعتبای بالغ بر سه میلیارد تومان به زودی احداث می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با احداث این  مخزن بخش عمده ای از مشکلات تامین  آب شرب این منطقه حل خواهد شد.

بیرانوندی یادآورشد: با توجه به وضیعت بارندگی در کشور و توسعه شهرها امکان بحران آب برای تمامی شهرها پیش بینی می شود که ناحیه شهری مهرگان و شهر محمدیه هم  در این ردیف مناطق بودند که شرکت آبفای استان با ورود سریع و به موقع با اضافه کردن دوحلقه چاه در کوتاه مدت ظرفیت انتقال آب این منطقه را افزایش داد که در برنامه دراز مدت نیز یک حلقه چاه دیگر با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان حفر خواهد شد.

وی تصریح کرد: با وصل شدن این حلقه چاه به خطوط آبرسانی محمدیه مشکل کم  آبی در این محل برطرف می شود.

بیرانوندی همچنین درخصوص حل مشکل فاضلاب محمدیه و شریفیه گفت:برای اجرایی شدن فاز اول  ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده که تاکنون سه میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان آن تامین اعتبار شده و بزودی عملیات اجرایی طرح آغاز خواهد شد.

بیرانوندی یادآور شد: با راه اندازی این تصفیه خانه عمده مشکل کشاورزان و باغداران بخصوص مسائل زیست محیطی برطرف خواهد شد.

وی همچنین از احداث یک مخزن آب به ظرفیت پنج هزار متر مکعب با دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار خبر داد.

مدیرعامل آبفای استان تصریح کرد: سه کیلومتر خط لوله آبرسانی به محمدیه نیز اضافه خواهد شد و یکی از اقدامات مهم این شرکت لوله گذاری و انتقال آب به محمدیه ومهرگان است که  توسط این شرکت انجام شده است.

وی اظهار کرد: کل چاه های به بهره برداری رسیده آب شرب در استان ۱۶۲ حلقه است که در مقابل هشت هزار حلقه چاه کشاورزی چیزی نیست.

بیرانوندی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۸ درصد مردم محمدیه و مهرگان الگوی مصرف آب را رعایت کرده اند که بیانگر توجه آنها به شرایط کنونی و نیز جدید بودن تاسیسات آبی است.

وی بیان کرد: مصرف آب برای هر مشترک ۲۰ متر مکعب تعیین شده است که خوشبختانه شهروندان فهیم محمدیه و مهرگان ۱۳ مترمکعب  در ماه مصرف کرده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیرکل آبفای استان گفت: درسال گذشته متوسط پرداخت آب بها و فاضلاب در محمدیه و مهرگان حدود ۸۴۰۰ ریال بوده است۰

وی، همچنین از آماده شدن ساختمان اداری آب ناحیه شهری مهرگان خبر داد و بیان کرد: این ساختمان در زمینی به مساحت ۸۵۰ مترمربع در مساحت ۲۹۰ مترمربع با هزینه ۴۰۰ میلیون تومان در دو طبقه با ۸ اتاق و یک مهمانسرا ساخته شده و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل آبفای استان قزوین یادآورشد: تامین آب شهر قزوین با پنج حلقه چاه که قبلا در اختیار تامین آب استان بود در اختیار شهرستان البرز قرار می گیرد تا آب محمدیه مهرگان و شریفیه را تامین کنند.

کد خبر 4357765

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب استان قزوین شهرداری محمدیه بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد دهه کرامت خرم آباد شهرکرد یاسوج شیراز مجلس شورای اسلامی بیرجند زیر سایه خورشید سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۳۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان

وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر بدون یک ریال آورده متقاضیان و وام بانکی خبر داد و گفت:هزینه آماده سازی زمین را بعد از مردم می‌گیریم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش با بیان این‌که مهم‌ترین مولدسازی تاریخ حوزه مسکن در حال روی دادن است، اظهار کرد: 128 هزار و 500 واحد مسکن مهر در حال ساخت است که برای این پروژه‌ها یک ریال متقاضی واریز نکرده و هیچ وام بانکی ندارند. هیچ ریالی در بودجه به این پروژه‌ها تخصیص داده نشده اما تمامی آنها به پایان رسیده است.

وی افزود: عملیات آماده سازی پروژه‌های واحدهای مسکونی در حال انجام است و در اراضی شهری و روستایی بیش از 100هزار هکتار زمین در مدار آمده است.

وی با بیان این‌که هزینه های عملیات آماده سازی اراضی باید از افراد گرفته شود، گفت: 80 تا 90 درصد از این هزینه ها از افراد گرفته نمی شود و آنرا به سال های آتی انتقال می دهیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: گلوگاه‌ اصلی ما در حال حاضر  تامین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی  و بانکی کشور است. سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود اما فاصله هزینه‌ها با پرداختی‌ها بسیار است و امسال نیاز است که  بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند.

بذرپاش با اعلام این‌که در حوزه  صنعت شهرها تفاهمنامه ساخت 140 هزار واحد مسکونی امضا شده است از هدف‌گذاری تامین یک میلیون زمین روستایی خبر داد و اضافه کرد:‌ تاکنون 670 هزار قطعه زمین تامین شده و امیدواریم تا تابستان یک میلیون زمین روستایی را تامین کنیم.

انتهای پیام/