Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@03:05:07 GMT

توسعه خوشه‌های گلیم، جاجیم، ماشته و فرش در لرستان

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۶۵۲۹۷

توسعه خوشه‌های گلیم، جاجیم، ماشته و فرش در لرستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه ۱۲ خوشه در استان شناسایی و به توسعه خوشه‌های گلیم، جاجیم، ماشته و فرش ورود کرده‌ایم گفت: توانستیم نقاط ضعف خوشه سنگ را بازآفرینی کنیم. ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، بختیار رازانی ظهر امروز در آیین تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان صنایع‌دستی که در سالن آمفی‌تئاتر سازمان میراث فرهنگی لرستان برگزار شد با اشاره به جنگ اقتصادی که امروز کشور درگیر آن است اظهار داشت: چندین سال متوالی است که مقام معظم رهبری سال‌ها را به نام اقتصادی نام‌گذاری می‌کند و سال  92فرمودند یکی از آرزوهای من این است روزی درب چاه‌های نفت را ببندیم که این به‌منزله جدایی از اقتصاد نفتی، ورود به اقتصاد داخلی و تکیه‌بر تولیدات داخلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اهمیت حمایت‌ از کالای داخلی اشاره کرد و افزود: چهار جامعه هدف برای حمایت از کالای تولید برای هر بنگاه وجود دارد و اولین مصرف‌کننده کالاهای داخلی خانواده‌ها هستند و همچنین تولید بعضی بنگاه‌ها می‌تواند مواد اولیه بنگاه دیگر مصرف‌کننده کالاهای داخلی محسوب شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان سومین و مهم‌ترین مصرف‌کننده کالاهای داخلی را دولت دانست و عنوان کرد: اگر به درجه‌ای برسیم که اولویت اول ما مصرف کالای ایرانی باشد تولیدمان دچار مشکل نخواهد شد.

وی بیان کرد: امروزه بزرگ‌ترین چالش اقتصاد کشور ما اشتغال است که ایجاد نخواهد شد جز با تولید و همچنین تولید اگر نتواند مصرف و عرضه کالا را مدیریت کند موفق نمی‌شود.

رازانی به اهمیت صنایع کوچک در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در ایران بیش از 88 هزار بنگاه تولیدی موفق شده وجود دارد که پروانه بهره‌برداری از سازمان صنعت، معدن و تجارت کسب کرده که از این تعداد92درصد را صنایع کوچک به خود اختصاص داده‌اند که این رقم در لرستان بالغ‌بر هزار 600بنگاه دارای پروانه بهره‌برداری است و از این تعداد96درصد صنایع کوچک هستند.

وی علت اهمیت دادن دولت به صنایع کوچک را کاربر بودن این صنایع دانست و گفت: در این صنایع به ازای هر 200 الی300میلیون تومان سرمایه‌گذاری یک شغل ایجاد می‌شود که سبب اهمیت این صنایع برای دولت شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان اظهار داشت: از 15 سال پیش تاکنون یکی از مدل‌های نوین توسعه صنعتی با عنوان خوشه‌های صنعتی در کشور ما در حال اشاعه است  که درگذشته نیز این خوشه‌ها تحت عنوان راسته‌بازارها فعالیت داشته‌اند.

وی افزود: خوشه‌ها به‌عنوان ظرفیت‌های هر منطقه باید اشتغال، تولید و صادرات کشور را افزایش دهند که درگذشته در راستای خوشه‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته و با محوریت ظرفیت‌ها و داشته‌های استان سال  95 موفق شدیم 12خوشه را شناسایی کنیم و به توسعه خوشه‌هایی ازجمله گلیم، جاجیم، ماشته و فرش ورود کرده‌ایم و توانستیم نقاط ضعف خوشه سنگ را بازآفرینی کنیم.

رازانی بابیان اینکه کارکرد اصلی خوشه‌ایجاد هم‌افزایی است عنوان کرد: خوشه می‌تواند زنجیره‌ای از ابتدای تولید تا انتها که همان وارد شدن محصولات به بازار است ایجاد کند همچنین توسعه خوشه‌ای می‌تواند اشتغال مفید ایجاد کند.

انتهای پیام/ش

R41450/P1377/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۵۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، راشاتودی در گزارشی نوشت: صندوق بین المللی پول مستقر در واشنگتن انتظار دارد سهم فرانسه از تولید ناخالص داخلی جهانی بر حسب برابری قدرت خرید (PPP) در سال ۲۰۲۹ به ۱.۹۸ درصد کاهش یابد، در حالی که تحلیلگران صندوق بین المللی پول در سال گذشته این رقم را معادل ۲.۲ درصد ثبت کرده بودند.

آخرین پیش بینی‌های صندوق نشان می‌دهد که کسری بودجه فرانسه تا سال ۲۰۲۹ بالای ۴ درصد باقی خواهد ماند و انتظار می‌رود بدهی عمومی ۱۱۵ درصد بیشتر از تولید ناخالص داخلی (GDP) شود. کمیسیون اروپا قبلاً در واکنش به برنامه بودجه سال ۲۰۲۴ فرانسه، تضاد بالقوه با قوانین مالی اتحادیه اروپا را گوشزد و تأکید کرد که چشم انداز فعلی، خطر تعدیل رتبه فرانسه توسط آژانس‌های رتبه بندی جهانی را به همراه دارد.

بر اساس این پایگاه داده که در اوایل ماه جاری میلادی به‌روزرسانی شد، انگلیس که انتظار می‌رود سهم آن از تولید ناخالص داخلی جهانی در سال ۲۰۲۹ معادل ۲.۲ درصد بر اساس PPP باشد، دهمین اقتصاد بزرگ جهان خواهد شد. در همین حال، پیش بینی می‌شود که ترکیه جایگاه نهم را به خود اختصاص دهد، زیرا سهم این کشور در پنج سال آینده به ۲.۰۹ ٪ خواهد رسید.

پیش بینی می‌شود که در راس ۵ کشور برتر در اقتصاد جهانی، چین خواهند بود که تا سال ۲۰۲۹ معادل ۱۹.۴۸ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را به خود اختصاص خواهد داد، همچنین ایالات متحده (۱۴.۷۲ درصد)، هند (۹.۲۳ درصد)، ژاپن (۳.۲۱ درصد) و اندونزی (۲.۷۹ درصد) در رتبه‌های بعدی خواهند بود. شایان ذکر است که آلمان (۲.۷۷%)، روسیه (۲.۷۱%) و برزیل (۲.۱۹%) نیز در لیست ده کشور برتر از لحاظ اقتصادی قرار دارند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد
  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!