Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-01@07:37:28 GMT

خسارت ۲۰ میلیارد دلاری از سیاست ارز تک نرخی

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۶۶۱۲۰

صراط:

محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر پنجشنبه در سی و چهارمین جلسه شورای گفت و گوی استانی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه سیاست ارزی دولت از روز اول در خصوص ارز تک نرخی اشتباه بود، عنوان کرد: باید بازار ارز را با روش علمی، منطقی و اجرایی مدیریت کرد.

به گزارش مهر، وی افزود: اصرار دولت بر ارز تک نرخی ۲۰ میلیارد دلار ارز کشور را از بین برد و نگرانی و عدم اعتماد مردم و تشکیل پرونده‌های تخلف، نتیجه سیاست غلط ارزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورابراهیمی عنوان کرد: حدود ۲۰ میلیارد دلار برای تامین کالا‌های اساسی و دارو در کشور نیاز داریم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از ایجاد تغییرات در تیم اقتصادی دولت استقبال می‌کنیم، اما در کنار تغییر افراد باید رویکرد و سیاستگذاری در حوزه اقتصادی نیز تغییر کند.

وی تصریح کرد: کاهش ارزش پول ملی فرصت استثنایی برای افزایش صادرات و کاهش واردات است، اما نرخ واحد ارز این مسئله را بر عکس می‌کند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه با تک نرخی شدن ارز بیش از ۳۰ میلیارد دلار تقاضای واردات به کشور داشته ایم، افزود: این مسئله باعث می‌شود دیگر چیزی از تولید ملی باقی نماند و صادرات متوقف خواهد شد. بازار تک نرخی ارز هزینه‌های سنگینی به نظام اقتصادی ما وارد کرده است.

وی گفت: رئیس سابق بانک مرکزی باید در زمینه تک نرخی کردن ارز پاسخگو باشد و ما از این مسئله نمی‌گذریم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعد از سه ماه اصرار در مجلس، بازار ارز ثانویه به رسمیت شناخته شد و اتاق بازرگانی باید در این عرصه ورود کند. ما نیز تغییر در بازار ارز ثانویه را دنبال می‌کنیم و دولت نیز باید در این زمینه اصلاحاتی انجام دهد.

پورابراهیمی در ادامه با اشاره به سخنان ترامپ گفت: صحبت‌های قلدرمابانه رئیس جمهور آمریکا را در زمینه کاهش صادرات نفت نمی‌پذیریم، آمریکایی‌ها بدانند پاسخ ایران در مقابل آن‌ها بسیار قاطعانه خواهد بود و از موضع عزت و اقتدار با آن‌ها برخورد خواهیم کرد و از موضع رئیس جمهور هم حمایت می‌کنیم.

پورابراهیمی گفت: سیاست‌های تجاری و اعمال تعرفه محصولات کشاورزی و اتفاقات بین چین و آمریکا و اتحادیه اروپا و آمریکا فرصت خوبی برای افزایش توسعه صادرات حوزه کشاورزی است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ارز مجلس صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۶۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاد دانشگاه کهگیلویه و بویراحمدی نمونه کشوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمدی، سی و یکمین آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشور، همزمان با فرارسیدن روز و هفته معلم با حضور دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.
در این مراسم از ۶۵ استاد نمونه کشوری تجلیل شد.
در جمع اعضاء هیات علمی دانشگاهها آقای علی باقری دولت آبادی عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه یاسوج به عنوان جوان‌ترین استاد نمونه معرفی شد.
جوان‌ترین استاد نمونه کشوری ۴۵ و مسن ترین استاد نیز ۷۰ سال سن دارند.
علی باقری دولت‌آبادی نویسنده کتاب « فراز و فرود احمدی‌نژاد » توسط انتشارات تیسا در ۴۷۰ صفحه به چاپ رسیده است.
او دارای مدرک روابط بین‌الملل از دانشگاه تهران و استاد تمام دانشگاه یاسوج است.
کتاب‌های «از هاشمی تا روحانی: بررسی سیاست خارجی ایران(۱۳۹۳)»«رویا‌های ناتمام: بررسی سیاست خارجی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(۱۳۹۷)»،«بیداری اسلامی در مصر(۱۳۹۷)»،سیاست خارجی ایران از ۱۳۵۷ تا ۱۴۰۰: نگاهی از درون چاپ ۱۴۰۰" از دیگر آثار و تألیفات آقای باقری دولت آبادی است.

کتاب 

دیگر خبرها

  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • استاد دانشگاه کهگیلویه و بویراحمدی نمونه کشوری
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • مسئله مردم نرخ رشد نقدینگی نیست، مردم تورم را می‌بینند
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • بازنشستگان بخوانند/ واریزی بزرگ به حساب بازنشستگان در راه است؟
  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • تمام اتفاقات منطقه بی ارتباط با خلیج فارس نیست
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ