Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی تقاضا داریم ظرفیتهای گردشگری استان اردبیل را در حوزه‌های مختلف معرفی کنند چرا که اردبیل در حوزه گردشگری ظرفیتهای بسیاری دارد. ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی شامگاه امروز در دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در دفتر امام جمعه اردبیل اظهار داشت: یکی از مطالبات اساسی ما و مردم استان اردبیل از سازمان میراث فرهنگی این است که ظرفیتهای گردشگری استان اردبیل را به طور همه‌جانبه معرفی کنند چرا که این استان ظرفیتهای بسیار بالایی در حوزه گردشگری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ظرفیتهای استان اردبیل در حوزه آب‌های گرم معدنی و درمانی در منطقه و کشور گفت: در حال‌حاضر بیش از 60 آبگرم معدنی در استان اردبیل وجود دارد که متاسفانه این آبگرم‌ها آنطور که باید معرفی نشده و انتظار داریم تا سازمان میراث فرهنگی کشور در معرفی این ظرفیتهای بکر گردشگری و نادر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

امام جمعه اردبیل افزود: آبگرمهای موجود در اردبیل،‌ سرعین،‌ مشگین‌شهر و خلخال در دنیا بی‌نظیر بوده که اگر این آبگرمها معرفی شود بی‌شک شاهد حضور خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی در منطقه خواهیم بود.

عاملی تصریح کرد: از سازمان میراث فرهنگی تقاضا داریم تا در ساماندهی اطراف بقعه جهانی شیخ‌صفی اهتمام ویژه‌ای داشته باشد و به جد متقاضی هستیم تا در ساماندهی این مجموعه اقدامات اساسی انجام گیرد.

وی ادامه داد: استان اردبیل با داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیبا و بکر به یک استان زیبا تبدیل شده که انتظار داریم برنامه‌ریزیهای هدفمند و مدون در حوزه گردشگری اردبیل انجام شود تا شاهد رونق گردشگری در منطقه باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار کرد: از مطالبات اساسی مردم استان نیز ساماندهی تپه نادری در پارس‌آباد، ارج نهادن به ظرفیت گردشگری خلخال، گرمی و همچنین اهتمام ویژه به کمربندی سبلان است که امید داریم برای توسعه گردشگری استان اقدامات قابل توجهی انجام شود و همچنین از سامان میراث فرهنگی تقاضا داریم تا نسبت به ساماندهی شهر یئری مشگین‌شهر نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/م

R41374/P1486/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۸۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در این جشنواره گفت: ایجاد شور و نشاط اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های هر منطقه از اهداف برگزاری جشنواره‌ها در سراسر استان است که جشنواره غذاهای سنتی در همین راستا در روستای مهره شهرستان گرمی برگزار می‌شود.
حسن محمدی ادیب افزود: از دیگر اهداف برگزاری جشنواره‌ها معرفی ظرفیت‌های گردشگری بومی هرمنطقه است و با توجه به طبیعت بکر این منطقه از شهرستان گرمی برگزاری جشنواره غذاهای سنتی در روستای مهره می‌تواند گام مهمی در معرفی گردشگری منطقه باشد.
او تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با همکاری فرمانداری‌ها و سایر نهادها جشنواره‌ها و رویدادهای متعددی را برای طول سال در تمامی شهرستان‌ها و متناسب با ظرفیت آنها در نظر گرفته است.
در انتهای این جشنواره از افراد برتر در تهیه غذاهای سنتی و بازی‌های بومی و محلی با اهدای جوایزی قدردانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی

 

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان پارس آباد صحت ندارد
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود