Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-03@03:23:05 GMT

نان سنگک گران می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۶۹۱۱۸

نان سنگک گران می‌شود؟

به گزارش جهان نيوز، رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی از انتظار صنف نانوایان برای تعیین تکلیف قیمت نان با توجه به پیشنهاد افزایش ۱۰ درصدی قیمت این کالا از سوی دولت خبر داد.

به گزارش اصغر پابرجا با اشاره به قابل قبول نبودن رقم افزایش قیمت پیشنهاد دولت از سوی نانوایان افزود: پس از ۴ سال نرخ ندادن به نانوایان این رقم برای این صنف قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به تهیه بسته پیشنهادی دولت علاوه بر افزایش قیمت گفت: ما در انتظار بیان محتویات این بسته از سوی دولت هستیم که تا چند هفته آینده مشخص خواهد شد.

رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی با بیان اینکه رقم پیشنهادی نانوایان سنگکی افزایش قیمت نان سنگک از ۸۰۰ تومان به ۱۲۰۰ تومان است، افزود: این افزایش قیمت بدون تغییر وزن چانه و ثابت نگه داشتن آن بر ۵۵۰ تا ۵۶۰ گرم است تا برای نانوایان نیز توجیه اقتصادی داشته باشد.

پابرجا با اشاره به متضرر شدن نانوایان در چند سال گذشته به دلیل ندادن نرخ به این صنف گفت: این رویه کیفیت نان را کاهش داده است، زیرا همه حامل‌های انرژی و دستمزد‌ها افزایش داشته، اما نرخ نانوایان تغییری نکرده است.

وی حمایت از قشر آسیب پذیر از سوی دولت را دلیل ممانعت از افزایش قیمت نان دانست و افزود: ۴۰ تا ۴۵ در صد مردم پروتئین مورد نیاز خود را از نان تامین می‌کنند که دولت برای حمایت از این گروه مانع از افزایش قیمت نان شده است درحالی که می‌تواند به این قشر یارانه نان پرداخت کرده و قیمت نان را واقعی کند تا کیفیت این کالا افزایش یابد.

رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی راه اندازی سامانه ایرانیان اصناف را از دیگر مشکلات این صنف دانست و گفت: با راه اندازی این سامانه بیش از ۲۰ هزار نانوایی در کشور و ۷ تا ۸ هزار نانوایی در تهران اضافه شده که این به ضرر نانوایان است.

پابرجا با بیان اینکه پیش از این نانوایان با دریافت ۴۰۰ کیلو گرم آرد اوضاع اقتصادی خوبی داشتند، افزود: با افزایش تعداد نانوا‌ها وضعیت اقتصادی نانوایان نیز منفعتی برای آنان ندارد.

وی با اشاره به نبود رقابت در این صنف از تولید گندم تا تولید نان گفت: کارخانه‌های آرد باید نیاز خود را از اداره غله تهیه کنند و این اداره نیز از کشاورز، ​نانوا نیز در سامانه ثبت نام و آرد را بدون وجود امکان تست از کارخانه معرفی شده تحویل بگیرد که این رویه در کم شدن کیفیت نان تاثیر گذاشته است.

رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی با اشاره به امکان انتخاب آرد در آزاد پز‌ها افزود: آزاد پز‌ها نیز ۱۰ هزار تومان آرد را گرانتر می‌خرند، اما بدلیل افزایش ندادن نرخ نان در ۴ سال گذشته مجبور به کم کردن وزن نان هستند.

منبع:صدا وسیما

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۹۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: قیمت‌ها رو به افزایش است و طبقه متوسط ​​در حال فروپاشی است. اگر دولت کنونی که برای ما هزینه زیادی به بار آورده، همچنان به کار خود ادامه دهد و برکنار نشود، قیمت‌ها به افزایش خود ادامه می‌دهند.

در همین راستا، رسانه‌های عبری زبان از آغاز موج قریب الوقوع افزایش قیمت‌ها از فردا چهارشنبه خبر دادند و نوشتند: علاوه بر قیمت بنزین که در ماه مه مجددا افزایش می‌یابد، لبنیات نیز گران شده و لیست بلندبالایی از افزایش قیمت مواد غذایی و شوینده‌ها وارد مرحله اجرا می‌شود.

اخیرا شبکه عبری «کان» به نقل از یک منبع بلندپایه در وزارت دارایی رژیم اشغالگر گزارش داد: اگر جنگ ادامه پیدا کند، چاره‌ای جز افزایش مالیات نیست. وزارت دارایی اسرائیل در نظر دارد به زودی مالیات‌ها را برای تامین هزینه‌های جنگ در غزه افزایش دهد.

این مساله در راستای ادامه شکست اقتصادی رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر ۲۰۲۳ است. با توجه به افزایش هزینه‌های دولت اشغالگر، کاهش واردات و صادرات، تعطیلی کارخانه‌ها و فروپاشی بخش گردشگری، این ادعا که اقتصاد این رژیم در برابر تأثیرات جنگ مصون است، فروپاشیده است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • چهار محصول ایران خودرو گران شد
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • آیا خرید عینک آفتابی گران قیمت ارزش دارد!؟
  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد