Web Analytics Made Easy - Statcounter


طبق نقشه جغرافیایی گوگل، احتمال می‌رود پهپاد انصارالله یمن که فرودگاه ابوظبی را هدف قرار داده است از طریق آسمان عربستان سعودی به امارات پرواز کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل امتداد نیوز، شبکه تلویزیون «المسیره»، که ارگان رسانه‌ای انصارالله یمن محسوب می‌شود، اعلام کرد پهپادی، که فرودگاه ابوظبی در امارات را روز پنجشنبه هدف قرار داد از نوع «صماد ۳» و با بُردی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصارالله، روز گذشته اعلام کرد که نیروی هوایی چندین حمله به فرودگاه بین‌المللی ابوظبی صورت داده است در حالی‌که یکی از مقام‌های ابوظبی، که هویتش فاش نشده است، در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز» حمله به فرودگاه مذکور را تکذیب کرده است.

طبق نقشه‌های گوگل، مسافت میان صنعا، پایتخت یمن و ابوظبی در امارات حدود ۱۱۰۰ کیلومتر است و این بدان معناست که پرواز هواپیمای بدون سرنشینی، که انصارالله درباره آن خبر داده است( با بُرد بیشتر از ۱۰۰۰ کیلومتر)، می‌تواند از طریق آسمان عربستان سعودی به امارات برسد. این یکی از احتمالات برای رسیدن پهپاد به ابوظبی است.

احتمال دوم این است که پهپاد انصارالله بر فراز آب‌های بین‌المللی در اطراف کشور پادشاهی عمان پرواز کرده است تا به امارات برسد و این بدان معناست که این پهپاد، بر طبق نقشه گوگل، بایستی ۳ هزار کیلومتر مسافت را طی کند.

اما احتمال سوم این است که این پهپاد از روی کشتی یا قایقی در آب‌های «خلیج عدن» به پرواز درآمده است تا بتواند مسافتی کمتر از ۵۰۰ کیلومتر را برای رسیدن به ابوظبی طی کند.

به نوشته مجله «دیونس‌نیوز» آمریکا، هواپیماهای بدون سرنشین به چالشی جدید برای سامانه‌های دفاع هوایی، که جهت مقابله با هواپیماها، جنگنده‌های بزرگ و موشک‌های بالستیک مستقر شده‌اند، تبدیل شده است. این پهپادها با حجم کوچک‌شان مسیر را برای توسعه ابزارهای دفاع هوایی هموار کرده است تا بتوانند با آنها مقابله و از نفوذشان به حریم هوایی جلوگیری کنند.

ویژگی منحصر به‌فرد پهپادها این است که هزینه‌بَر نیست و می‌توانند حملاتی علیه اهداف حیاتی صورت دهند و در ماموریت‌های انتحاری یا به عنوان پرتاب‌گر موشک مورد استفاده قرار گیرند.

این مجله آمریکایی تاکید کرد، نقش پهپادها به صورت واضح در درگیری‌های منطقه خاورمیانه آشکار شده است و ارتش آمریکا و برخی ارتش‌های کشورهای دیگر در حال توسعه‌سازی سلاح دفاعی جدید برای رویارویی با خطر پهپادها هستند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۱۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ برای اطلاع ازتاخیرات وتغییربرنامه پروازی باتلفن ۱۹۹ از اصفهان وشماره ۳۵۲۷۷۵۲۰۰ ازشهرستان‌ها تماس گرفته و یابه سایت فرودگاه به آدرس https://esfahan.airport.ir مراجعه کنید.

دیگر خبرها

  • اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • ببینید | لحظه انهدام پهپاد MQ9 آمریکا توسط انصارالله یمن
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)