Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز- ايرنا- رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان پاسارگاد گفت:برخي افراد در چند روز گذشته درختان جنگل هاي اين شهرستان را با هدف جمع آوري شيره و صمغ تيغ زده اند، که اين کار زيانبار و ممنوع است.

مهندس حسن خسروانيان شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: ماموران منابع طبيعي شهرستان پاسارگاد در حين گشت زني در چند روز گذشته در مناطق توه سنگ و دره جنگي کوه هاي سعادت شهر(مرکز شهرستان پاسارگاد) تعداد انگشت شماري از درختان بنه کت را که تيغ خورده مشاهده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: پس از بازديد و کار کارشناسي مشخص شد که اين اقدام به وسيله افراد محلي صورت گرفته که ضمن اخطار به عاملان از تمام مردم عزيز خواهشمندم از اين اقدام خودداري کنند.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان پاسارگاد از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه آسيب زدن به جنگل ها و مراتع، مراتب را به اداره منابع طبيعي شهرستان به صورت حضوري و يا با تلفن رايگان امداد جنگل 1504 گزارش دهند.
خسروانيان افزود: با توجه به خشکسالي هاي چند سال گذشته تيغ زدن درختان بنه در استان فارس ممنوع است و در صورت مشاهده پيگرد قانوني دارد.
از صمغ درختان بنه در صنايع غذايي استفاده مي شود.
** دو سال پياپي آتش سوزي در جنگل هاي پاسارگاد رخ نداد
وي به رويکردها و اقدامات صورت گرفته براي پيشگيري از آتش سوزي در جنگل هاي پاسارگاد اشاره کرد و گفت: با مشارکت و همراهي مردم امسال براي دومين سال پياپي، هيچ گونه آتش سوزي در اين شهرستان شاهد نبوديم که اميدواريم اين روند تداوم داشته باشد.
شهرستان پاسارگاد به مرکزيت سعادت شهر در 130 کيلومتري شمال شيراز واقع شده است.
9873/ 1876
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیرجه در سرسبزی طبیعت با سفر به این مکان‌ها

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اگر با دیدن تصویر بالا چند دقیقه‌ای مکث کردید و محو تماشای این مرداب هیجان انگیز شدید و خودتان را چند دقیقه‌ای کنار این منظره تصور کردید، حتماً تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با توصیف این مکان بهشتی غرق در لذت شوید و سفر خود را آغاز کنید!

هر شهری زیبایی‌های منحصر به فرد خود را دارد. اما برای گردشگران برخی از شهرها طعمی خاص از زندگی در طبیعت را ارائه می‌دهند. از جاذبه‌های این شهرها می‌توان به کوه‌ها، دریاچه‌ها، جنگل‌ها و برکه‌های آب شیرین اشاره کرد که همه با هم ترکیبی رویایی از زیبایی‌های طبیعت را ایجاد می‌کنند. در این سفر، با تماشای زیبایی‌های فوق‌العاده طبیعت و تجربه کردن لذت معنوی از وجود در میان این شگفتی‌ها، لحظه‌های خاطره‌انگیزی را تجربه خواهید کرد. اگر هم از قبل یک مکان برای استراحت خود داشته باشید که لذت سفرتان دو چندان می‌شود.

از آنجایی که ویلا رشت تنوع بالایی دارد و شما دستتان برای انتخاب باز است، اجاره ویلا در رشت دقیقاً همان چیزی‌ست که در زمان سفر به این خطه سرسبز باید به آن فکر کنید. اگر هم می‌خواهید مکانی سنتی برای استراحت داشته باشید، بوم گردی بهترین گزینه برای شما خواهد شد. با رزرو اقامتگاه بوم گردی در رشت شما تجربه متفاوت از سفر خود خواهید داشت.

دنیایی از شگفتی‌های جادویی در مرداب هسل

در میان درختان انبوه چالوس، مردابی را مانند زیبایی خفته مشاهده می‌کنید. برای اینکه به این مرداب برسید، باید چند قدمی در دل جنگل پیاده روی کنید، وقتی به مرداب رسیدید، درختان و گیاهانی را می‌بینید که مانند مرواریدی درخشان آن را احاطه کرده‌اند. این مرداب در ارتفاع حدوداً ۲۵۰ متری از دریا قرار گرفته است و مساحت آن ۳۸۰۰ متر می‌باشد. عمق آب آن در عمیق‌ترین حالت خود به ۲.۳۰ متر می‌رسد. البته در گذشته به علت حجم بالای آب ارتفاع آن به بیش از ۱۵ متر هم می‌رسید.

حتماً تا الان با گفتن ویژگی‌های این مرداب، برای سفر به این منطقه دیدنی وسوسه شده‌اید. خب حق هم دارید!

اگر می‌خواهید در مکانی آرام، از دیدنی‌های مرداب هسل لذت ببرید می‌توانید از ویلا چالوس که در حوالی این مرداب قرار گرفته‌اند و با مناظر دیدنی برای شما گردشگران فراهم شده‌اند، لذت ببرید. شما به راحتی می‌توانید با اجاره ویلا در چالوس، هم از مکان‌های دیدنی این شهر لذت ببرید و هم مکانی برای استراحت داشته باشید.

دلیل زیبایی خیره کننده این مرداب به دلیل طبیعت بکر اطرافش است. اگرچه در گذشته چندین خانه وار در اطراف این مرداب زندگی می‌کردند ولی مدتهاست که آنها نیز نقل مکان کرده اند. دلیل آن هم برمی‌گردد به جلبک‌هایی در روی آب راکد این مرداب که با تغییر فصل و دمای هوا رنگ مرداب را تغییر می‌دهند. رنگ‌هایسبز، صورتی و قرمز متمایل به نارنجی که در فصل پاییز که برگ درختان نارنجی می‌شود، بسیار دیدنی است.

علاوه بر این، در فصل بهار در بین شکوفه‌های درختان این مرداب تغییر رنگ داده و جلوه بهاری و سبز رنگی را به محیط پیرامون می‌بخشد. از آن جا که این مرداب در وسط جنگل مشعل واقع شده است، زیبایی آن محدود به مرداب نیست؛ بلکه طبیعت خوشایند جنگل، آواز پرندگان، هوای تمیز این منطقه باعث شده که بازدید از مرداب هسل تبدیل به یک تجربه وسوسه‌انگیز و به یاد ماندنی شود. درختان بلند این مرداب را احاطه کرده‌اند و زیبایی آن را تکمیل می‌کنند. انواع درختانی مانند بلوط، ممرز و انجیلی در جنگل مشعل رشد کرده‌اند. باید توجه داشت که این مرداب، یک محیط بکر و زیباست که محیط زندگی حیوانات نیز محسوب می‌شود؛ بنابراین، حتماً باید زباله‌های خود را از این منطقه جمع‌آوری کنیم.

باغ محتشم رشت، مقصدی برای فرار از روزمرگی

اگر حتی یکبار هم به رشت سفر کرده باشید، به محض شنیدن نام رشت، تصویر سرسبز و طبیعت رویایی آن پشت چشمانتان نقش می‌بندد. این بار می‌خواهیم سفر کنیم به یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های این شهر دلپذیر. باغ محتشم در جنوب رشت واقع شده است و قدمت آن به دوران فرمانروایی ناصرالدین شاه قاجار برمی‌گردد.

با وجود اینکه، این باغ همیشه پر از جذابیت بوده و به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگران شناخته می‌شده است؛ اما روز ۵ شهریور ۱۴۰۱، نام این باغ به طور فزاینده‌ای بر سر زبان‌ها قرار گرفت. آرامگاه شاعر بزرگ و الهی ایرانی، هوشنگ ابتهاج، طبق وصیت خود در این باغ قرار دارد و این واقعه باعث شد که افراد بیشتری از جامعه شعر و ادب با این باغ زیبا آشنا شوند.

امروزه در انتهای این پارک، یک رودخانه جاری وجود دارد که در گذشته برای ماهیگیری از آن استفاده می‌شد، اما به دلیل ریختن فاضلاب شهری و بیمارستانی به داخل آن، غیرقابل استفاده و آلوده شده است. علاوه بر این، با سفر به شهر رشت شما می‌توانید از دیدنی‌های شگفت‌انگیزی مانند پارک دانشجو و کاروانسرای لات رشت لذت ببرید.

هر چقدر از جاذبه‌های گردشگری رشت بگوییم باز هم کم گفته‌ایم! مکان‌های دیدنی این شهر تمامی ندارد. با توجه به زیبایی‌های گوشه و کنار رشت، خیلی از افراد اجاره اقامتگاه بوم گردی را به رزرو هتل ترجیح می‌دهند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6097358

دیگر خبرها

  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • شیرجه در سرسبزی طبیعت با سفر به این مکان‌ها
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • حق‌آبۀ لرستان فدای بازی‌ سیاسی شد/ کشاورزان ‌مهاجرت کرده‌اند