Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست > مجلس - خانه ملت نوشت:مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس، آخرین نشست نمایندگان سران سه قوه درباره مشکلات موسسات مالی و اعتباری را تشریح کرد.

مسعود پزشکیان، نایب رئیس اول مجلس شورای‌اسلامی ضمن  تشریح آخرین نشست نمایندگان سران قوا برای بررسی مشکلات موسسات مالی و اعتباری، بیان کرد: در این نشست گزارشی درباره مشکلات بانک‌ها و اشکالات به وجود آمده ارائه شد که براساس آن بانک‌ها نتوانستند سپرده‌های، سپرده‌گذاران کاسپین را پرداخت کنند؛ لذا زمانی که گلایه سپرده‌گذاران درباره عدم پرداخت مطالبات منتقل شد بانک مرکزی قبول کرد که اشکال از سوی آنها بوده و مقرر شد که این اشکالات حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا افزود: اگر مشکلات پرداخت مطالبات رفع نشد سپرده‌گذاران اطلاع دهند تا مشکل پیگیری رفع شود، چراکه در چارچوبی مشخص شده، می‌توان مشکلات را پیگیری کرد.

نایب رئیس اول پارلمان با بیان اینکه گاهی در برخی شعب و موسسات مشکلی ایجاد می‌شود که نمی‌توانند سپرده‌ها را پرداخت کنند که  اگر اطلاع‌رسانی شود، می‌توان این مسائل و مشکلات را پیگیری کرد، ادامه داد: تصمیمات اخذ شده برای پرداخت مطالبات تا سقف یک میلیارد تومان تصمیم هیات نمایندگان سه قوه بوده و لازم الاجرا است، بنابراین قطعا سپرده‌ها تا سقف یک میلیارد تومان پرداخت می‌شود و مشکلی برای پرداخت این مبلغ وجود نخواهد داشت و درباره مابقی موارد قوه قضاییه باید اقدامات لازم را انجام دهد.

پزشکیان  با اشاره به اینکه در نشست اخیر روند شناسایی اموال و دارایی‌ها مورد بحث قرار گرفت، یادآور شد: در این جلسه تصمیم‌گیری شد که اموال موسسات به مزایده گذاشته و میزان دارایی‌ها محاسبه شود تا خطوط اعتباری گشایش یافته و تسویه شود و سپس اگر دارایی ها کفاف داد سایر سپرده‌ها پرداخت شود.

وی با تاکید بر اینکه شروع فرآیند مزایده ها باید توسط رؤسای سه قوه امضاء شود و سپس روال قانونی خود را طی کند، اظهار داشت: براساس برآوردها اموال تا سقف یک میلیارد تومان سپرده را کفاف می‌دهد و برای پرداخت مابقی مطالبات، سپرده‌گذاران باید در شناسایی کمک کنند و اگر اطلاعاتی داشته ارائه دهند.

نماینده مردم تبریز در مجلس درباره پرداخت مطالبات ثامن الحجج با اشاره به اینکه برای متهم این موسسه قرار بازداشت صادر شده است، تصریح کرد: برای این موسسه نیز باید تا سقف یک میلیارد تومان از مطالبات پرداخت شود، چراکه بانک مرکزی خط اعتباری آن را باز کرده است.

 

29215

 

 

کلید واژه‌ها : مسعود پزشکیان - مجلس شورای اسلامی - موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مسعود پزشکیان مجلس شورای اسلامی موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۵۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت همه مطالبات معلمان تا پایان اردیبهشت+ فیلم

فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش گفت: رقم حق‌التدریس معلمان در هر ماه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: قبل از پایان اردیبهشت ۱۴۰۳، حق التدریس معلمان شاغل و بازنشسته، حقوق معلمان خرید خدمات و حق الزحمه امتحانات نهایی را پرداخت خواهیم کرد.

او همچنین ادامه داد: معوقات فروردین سرایداران با حقوق اردیبهشت به حسابشان واریز می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
  • پرداخت همه مطالبات معلمان تا پایان اردیبهشت+ فیلم
  • ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق