Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@03:53:06 GMT

سهم 10 درصدي 2 کارگزار بانکي در معاملات بورس

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۸۸۵۳۲

سهم 10 درصدي 2 کارگزار بانکي در معاملات بورس

خبرگزاري آريا - آمار منتشر شده از سوي بورس تهران در خصوص عملکرد کارگزاري ها در تير ماه نشان مي دهد که 2کاگزاري بانکي بيش از 10درصد از کل معاملات بازار سهام را در اولين ماه تابستان سال جاري به خود اختصاص داده اند.
به گزارش خبرگزاري آريا، تعداد پنج شرکت کارگزاري 25.66درصد کل ارزش معاملات را در تيرماه امسال به خود اختصاص داده اند که در بين آنها دو کارگزاري بانکي نيز قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اين گزارش بر مبناي آمار و اطلاعات منتشر شده از سوي بورس تهران، کارگزاري مفيد با 7.26درصد در رتبه نخست معاملات تير ماه قرار دارد و در ادامه کارگزاري بانک ملت با سهم 6.74درصدي از کل معاملات در رتبه دوم و کارگزاري بانک ملي با سهم 4.26از مجموع کداد و ستدها در رتبه سوم در بين 105کارگزار فعال در بورس قرار دارند. افزون بر اين، کارگزاري هاي خبرگان سهام و آرمون بورس به ترتيب با سهم 3.49و 3.47درصدي در رده هاي سوم تا پنجم معاملات بورس قرار دارند.
جايگاه سه کارگزار بانکي در کل ارزش معاملات
بنابر آمار منتشر شده توسط اطلاعات منتشره اداره آمار و اطلاعات بورس اوراق بهادار تهران، تعداد پنج شرکت کارگزاري نيز 25.66درصد کل ارزش معاملات را در تيرماه امسال به خود اختصاص دادند که بر اين اساس شرکت‌هاي کارگزاري بانک پارسيان با 8.01درصد، کارگزاري مفيد با 6.20درصد، بانک ملت با 3.89درصد، کارگزاري صبا تامين با 87.3درصد و کارگزاري بانک ملي با 3.65درصد در رتبه‌هاي اول تا پنجم اين جدول قرار دارند.
معاملات آنلاين
افزون بر اين، در چهار ماه نخست امسال از 105کارگزار فعال در بورس، 101کارگزار در معاملات آنلاين فعال بوده‌اند. همچنين در اين مدت 41درصد از کل معاملات الکترونيکي در 5کارگزاري انجام شده است که به ترتيب کارگزاري‌هاي مفيد با 21.5درصد، آگاه با 7.85درصد، فارابي با 5.06درصد، بانک کشاورزي با 3.61درصد و تدبيرگران فردا با 3.02درصد رتبه‌هاي اول تا پنجم را به نام خود ثبت کردند.
علاوه بر اين از کل معاملات، بيش از 110هزار ميليارد ريال خريد و فروش الکترونيکي بوده که 21.7درصد کل خريد و فروش است. اين در حالي است که ارزش کل خريد و فروش در چهار ماه گذشته بيش از 507هزار ميليارد ريال بوده است.
ارزش خريد و فروش خُرد و بلوک
بر اين اساس ارزش خريد و فروش خُرد و بلوک معادل 73درصد کل معاملات بوده است. همچنين ارزش خريد و فروش عمده 8درصد از معاملات و ارزش کل ساير ابزارهاي نوين مالي 19درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است.
اين گزاش مي افزايد: در اين حجم از معاملات 10کارگزار با سهم 39.3درصدي بيش از 7.6هزار ميليارد تومان را به نام خود کرده اند تا 2هزار ميليارد تومان ديگر نصيب 96کارگزار ديگر شود. همچنين در رده هاي بعدي هم کارگزاري هاي آگاه، امين اويد، بانک پارسيان، بانک پاسارگاد و حافظ با انجام 3.43، 2.91، 2.87، 2.45و 2.44درصدي معاملات بورس در تير ماه قرار گرفتند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۸۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵ درصد رسید + جدول

طبق آمار بانک مرکزی، میانگین وزنی نرخ بهره بین بانکی در هفته‌ای که گذشت نسبت به هفته قبل‌تر از ۲۳.۵۱ درصد به ۲۳.۵ درصد در هفته منتهی به چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات کارگزاری داده‌ در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵ درصد رسید + جدول
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • اتفاق جالب در معاملات روز گذشته کپشیر!
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها