Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه طرح‌های افزایش بهره‌وری از کشت در استان سمنان اجرایی می‌شود گفت: رکورد ۴۰ تن در هکتار کشت خربزه در استان سمنان شکسته شد. ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، ابوالفضل شاهمرادی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت محصول خربزه در استان سمنان اظهار داشت: بالغ‌بر 4 هزار و 800 هکتار از اراضی استان زیر کشت محصول خربزه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه زرد جلالی یکی از انواع مرغوب خربزه در این استان است تصریح کرد: کشت این محصول نقش مؤثری در افزایش بهره‌وری از کشت محصول خربزه را برای کشاورزان دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به کاهش سطح زیر کشت خربزه امسال خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت خربزه نسبت به سال گذشته 2 هزار و 500 هکتار کاهش یافت و درعین‌حال با افزایش میزان بهره‌وری از این محصول مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه طرح‌های افزایش بهره‌وری از کشت در استان سمنان اجرایی می‌شود افزود: میانگین عملکرد در هکتار کشاورزان استان سمنان درکشت خربزه به 25 تن رسید.

شاهمرادی با تأکید بر اینکه متوسط عملکرد برداشت خربزه از سوی سازمان جهاد کشاورزی در این منطقه 20 تن در هکتار است بیان کرد: در برخی شهرهای استان سمنان رکود 40 تن در هکتار برای کشت خربزه شکسته شد.

وی ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان عملیات برداشت خربزه بالغ‌بر 150 هزار تن خربزه در استان سمنان برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه یک هزار و 500 هکتار اراضی شهرستان گرمسار زیر کشت خربزه است یادآور شد: این میزان معادل 30 درصد از کل اراضی زیر کشت خربزه استان سمنان است.

وی افزود: گرمسار بیشترین سهم را در برداشت خربزه به خود اختصاص داده است.

به گزارش تسنیم، کشت زیر پلاستیکی در استان سمنان تا 90 درصد افزایش داشته است و آبیاری قطره‌ای در تمام اراضی کشاورزی استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R41366/P1336/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۹۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به ضرورت شناسنامه‌دار کردن باغات مازندران گفت: تاکنون ۱۵ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه‌دار شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسن رزاقی در همایش باغداران شهرستان قائم شهر، با اشاره به لزوم اطلاع رسانی به باغداران درباره اهمیت شناسنامه کردن باغ و دریافت پروانه کسب و کار گفت: شناسنامه دار شدن باغات در 22 شهرستان مازندران اجرا می‌شود و هم اکنون با همکاری مسئولان و کارشناسان اتاق اصناف کشاورزی مازندران در حال انجام است.

وی افزود: در طرح شناسنامه دار کردن باغات که در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی و با هدف واگذاری فعالیت کشاورزی و باغی به مردم انجام می‌شود، ساماندهی فعالیت باغداران مازندران و تولید محصول سالم که قابلیت صادراتی داشته باشد، اجرا می‌شود.

رزاقی گفت: تاکنون 15 هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه‌دار شدند.

وی تاکید کرد:  پیش بینی می‌شود قبل از برداشت مرکبات امسال در شهریور، باغات مرکبات شناسنامه دار بشوند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 230 هزار بهره بردار مرکبات در مازندران داریم و در 160هزار هکتار باغات استان سالانه بیش از سه میلیون تن محصول مرکبات برداشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: میزان تولید در باغات مازندران قابل توجه است و ارتقای کیفیت محصول برای صادرات ضرورتی است که باید به آن توجه شود.

رزاقی گفت: باغداران مازندران با شناسنامه دار کردن باغات می‌توانند در تولید مرکبات نقش ایفا کنند.

وی یادآور شد: عضویت باغداران و کشاورزان در اتاق اصناف کشاورزی هم یک فرصت برای باغداران بوده که می‌توانند در تعیین قیمت عادلانه محصولات مطالبه گری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • برداشت جو قصیل در قم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند