Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-02@02:39:41 GMT

کم گل ترین افتتاحیه تاریخ چگونه رقم خورد؟

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۸۹۳۲۲

کم گل ترین افتتاحیه تاریخ چگونه رقم خورد؟

نخستین هفته لیگ هجدهم در حالی به پایان رسید که در 8 بازی تنها 10 گل رد و بدل شد.

به گزارش "ورزش سه"، در 4 بازی اول میانگین 2 گل در هر بازی به ثبت رسید و اگر روند اولیه ادامه می یافت، افتتاحیه لیگ هجدهم پرگل تر از 8 لیگ دیگر می شد! اما 4 بازی دوم هفته نخست تنها 2 گل داشتند که آن هم در بازی ماشین سازی و استقلال خوزستان رقم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

* فقر گلزنی عجیب؛ چرا و چگونه؟

 

بدیهی است که برای به دست آمدن گل، باید موقعیت گل خلق شود. چیزی که در هفته اول کمتر از هر زمان دیگری رخ داد. یک گل با ضربه پنالتی بود، 4 گل هم با ضربه ایستگاهی به دست آمد و به عبارتی تنها 5 گل در جریان بازی به دست آمد. البته از دست رفتن 2 ضربه پنالتی توسط ترابی و بیت سعید نیز در کم گل بودن هفته نخست تاثیرگذار بود.

سه بازی با نتیجه بدون گل خاتمه یافت. یک طرف این سه بازی سپاهان، تراکتورسازی و استقلالی بودند که به عنوان مدعی قهرمانی شناخته می شوند. آن ها در بازی اول نتوانستند نمایش قابل قبولی را ارائه کنند و همانند چند تیم دیگر از موقعیت سازی عاجز بودند.

 

* کم گل ترین افتتاحیه تاریخ

 

در 17 دوره لیگ برتر -حتی فصل های 14 تیمی- هیچگاه میانگین گل های افتتاحیه تا این حد به عدد یک نزدیک نشده بود! فصل گذشته 20 گل در هفته نخست رد و بدل شد و میانگین 2.5 به ثبت رسید که نرخ بسیار بالایی بود.

کم گل ترین هفته های نخست نیز به لیگ های هجدهم، هشتم و سیزدهم اختصاص دارند که به ترتیب میانگین 1.25، 1.4 و 1.5 گل به ازای هر بازی بودند.

همچنین پر گل ترین افتتاحیه تاریخ نیز در لیگ سوم رقم خورد؛ جایی که پرسپولیس با نتیجه 8-2 پگاه گیلان را شکست داد و دیدار استقلال اهواز و برق شیراز نیز با نتیجه 4-3 به سود آبی پوشان تمام شد.

لیگ اول: 15 گل (2.14 گل به ازای هر بازی)
لیگ دوم: 18 گل (2.57 گل به ازای هر بازی)
لیگ سوم: 31 گل (4.42 گل به ازای هر بازی)
لیگ چهارم: 22 گل (2.75 گل به ازای هر بازی)
لیگ پنجم: 29 گل (3.62 گل به ازای هر بازی)
لیگ ششم: 19 گل (2.37 گل به ازای هر بازی)
لیگ هفتم: 26 گل (2.88 گل به ازای هر بازی)
لیگ هشتم: 13 کل (1.4 به ازای هر بازی)
لیگ نهم: 24 گل (2.66 گل به ازای هر بازی)
لیگ دهم: 19 گل (2.11 گل به ازای هر بازی)
لیگ یازدهم: 19 گل (2.11 گل به ازای هر بازی)
لیگ دوازدهم: 15 گل (1.66 گل به ازای هر بازی)
لیگ سیزدهم: 12 گل (1.5 گل به ازای هر بازی)
لیگ چهاردهم: 15 گل (1.87 گل به ازای هر بازی)
لیگ پانردهم: 13 گل (1.62 گل به ازای هر بازی)
لیگ شانزدهم: 14 گل (1.75 گل به ازای هر بازی)
لیگ هفدهم: 20 گل (2.5 گل به ازای هر بازی)
لیگ هجدهم: 10 گل (1.25 گل به ازای هر بازی)

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته

همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی ( ۲۷ اردیبهشت تا ۳ خردادماه ) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به‌صورت رایگان امکان پذیر شد.

به گزارش ایسنا موزه‌های تاریخ طبیعی به عنوان یکی از متفاوت‌ترین موزه‌ها، نشان دهنده تاریخ جهان آفرینش و طبیعت و محل نگهداری بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی هستند.

موزه تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با ذخیره بیش از ۹۰۰ نمونه از اجزای مختلف تنوع زیستی شامل جانوران، گیاهان، سنگ،کانی و فسیل در کنار نمایش تنوع زیستی پنج قاره به تفکیک، گنجینه بسیار با ارزشی برای تنوع زیستی ایران و جهان به شمار می‌رود.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، علاقه‌مندان و مراکز آموزشی می‌توانند از ۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد از ساعت ۹ تا ۱۹ به آدرس بزرگراه همت شرق، بین اتوبان یادگار امام و شیخ فضل الله، پارک طبیعت پردیسان مراجعه و به رایگان از موزه تنوع زیستی بازدید کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک
  • تراکتور - استقلال؛ ترکیب رسمی
  • انتقال نادر: فروش پزشک فرانکفورت با ۲۰۰ هزار یورو!
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • تیم ملی فوتبال در این تاریخ به اردو می‌رود
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • برتری یک نیمه‌ای شمس آذر مقابل پیکان
  • تماس بیش از ۱۰ هزار اصفهانی با ۱۳۷ در هفته نخست اردیبهشت