Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-08@00:21:12 GMT

ذره بین بازرسی‌ها روی مایحتاج مردم

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۹۰۷۴۸

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مجید خدابخش امروز در نشست ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی، با تاکید بر ضرورت تقویت بازرسی از بازار برای جلوگیری از گران فروشی‌ها گفت: برای اثر بخشی بیشتر این بازرسی‌ها و ملموس بودن آن برای مردم، باید این بازرسی‌ها با اولویت کالا‌های اساسی انجام شود.
او به هدفمندسازی بازرسی‌ها از بازار هم تاکید کرد و گفت: تمرکز بازرسی‌ها باید به سمت کالا‌های اساسی، تغذیه‌ای و لوازم خانگی سوق یابد و اثرات آن برای مردم قابل لمس باشد و به اتفاق مثبتی در زندگی آن‌ها منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار با اشاره به این که باید با پیش بینی برخی وقایع و اتخاذ تدابیر لازم، مانع از گرانی اقلام مصرفی و مایحتاج مردم شویم افزود: نباید بعد از بروز مشکلات، دور هم جمع شده و برای حل آن تصمیم گیری کنیم، بلکه باید علاج واقعه را قبل از وقوع کرد.
خدابخش، بخشی از تمرکز بازرسی‌ها را هم به لوازم خانگی معطوف کرد و افزود: هر چند در بخشنامه جدید دولت، واردات هزار و ۳۳۹ قلم کالا از جمله لوازم خانگی ممنوع شده و این فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان داخلی است، اما در مواردی شاهد افزایش غیرمنطقی و نامتعارف قیمت لوازم خانگی ایرانی هستیم.
او تاکید کرد: درست است که قیمت مواد اولیه برخی واحد‌های تولیدی تا ۲۰ درصد افزایش یافته، اما افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت محصولات داخلی، خیانت به مردم است و باید مانع آن شد، ضمن این که قیمت کالا‌ها باید با نظارت کمیسیون‌های تخصصی تعیین شود.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی هم گفت: بازرسی‌ها متناسب با نیاز بازار نیست و فضای موجود در بازار و نارضایتی مردم، متفاوت با گزارش‌های ارائه شده درخصوص مقابله با گران فروشی‌هاست.
حجت الاسلام حکمت علی مظفری با بیان اینکه روال طبیعی گذشته جوابگوی فضای ملتهب کنونی بازار نیست افزود: ستاد تنظیم بازار استان، باید با تشکیل کمیته راهبردی و مشارکت همه نهاد‌های مرتبط، بازرسی‌ها را هدفمند کرده و در راس آن، مشکلات مستقیم مردم و مایحتاجشان را پیگیری کند.
به گفته او، بازرسی‌ها از بازار، به اقدامات جدی نیاز دارد، چرا که اگر نتوان با گران فروشی‌های غیر موجه مقابله کرد، ناکارآمدی متولیان امر در ذهن مردم تثبیت شده، بی اعتمادی‌ها به اوج خواهد رسید.
رئیس کل دادگستری استان از همراهی نکردن سیستم بانکی در استعلام دریافت کنندگان دقیق ارز ۴۲۰۰ تومانی، تصریح کرد: زمانی که نمی‌دانیم چه افرادی ارز دولتی گرفته و با قیمت آزاد، کالا‌های خود را به فروش می‌رسانند، با چه معیاری می‌توانیم با متخلفان برخورد کنیم؟
حجت الاسلام مظفری در ادامه، بخشنامه دولت برای ممنوعیت واردات لوازم خانگی دارای مشابه داخلی را خاطر نشان کرد و گفت: همه تولیدکنندگان، پیش از این از قاچاق کالا و واردات کالا‌های خارجی می‌نالیدند، اما امروز که دولت مانع واردات شده است، تولید کنندگان به بهانه‌های مختلف، یا تولید را کنار گذاشته اند و یا گران فروشی می‌کنند.
او تصریح کرد: در شرایط کنونی، بر تولیدکنندگان واجب است با مردم مدارا کرده و همراه دولت باشند نه اینکه غیرمنصفانه به افزایش قیمت غیر قانونی اقدام کنند، هر چند مسئولان قضایی با شدت و جدیت با متخلفان برخورد می‌کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بازار بازرسی مردم کالا گران فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۰۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری

پروهش مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری از جمع آوری فرآورده روغن تفاله زیتون پالایش شده مخلوط با روغن زیتون بکر با نام تجارتی «سابرسو» از مراکز عرضه خبر داد.

وی افزود: طبق استاندارد ملی ایران به شماره ۱۴۴۶ با عنوان «انواع روغن زیتون خوراکی- ویژگی‌ها و روش‌های آزمون» مخلوط روغن تفاله زیتون پالایش شده با انواع روغن زیتون بکر، قابلیت مصرف خوراک انسان را ندارد.

بیشتر بخوانید

جمع آوری ۱۱ قلم کالای فاقد نشان استاندارد

پروهش اضافه کرد: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران هر گاه اجرای استاندارد در مورد کالا‌هایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این کالا‌های مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.

وی از عموم هم استانی‌ها خواست: در صورت مشاهده کالا‌های فاقد علامت استاندارد در مراکز عرضه استان، مشخصات کالا را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به سازمان ملی استاندارد ایران اطلاع دهند تا بازرسان و کارشناسان استاندارد ضمن بازرسی، نسبت به جمع آوری آن ها اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • (ویدئو) رئیسی: قیمت کالا‌ها را روزانه دنبال می‌کنم
  • افتتاح ۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار تا پایان سال
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • چرا داستان «جمشید بسم‌الله» دهه‌هاست تکرار می‌شود؟