Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@05:41:33 GMT

خدمت بی منت، سرلوحه فعالیت های بهزیستی

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۹۷۵۴۹

خدمت بی منت، سرلوحه فعالیت های بهزیستی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ بسیاری از ما وقتی با افرادی که با وجود محدودیت های فراوان در اوج امید زندگی می کنند و اطرافیان را نیز به سمت امیدواری سوق می دهند، روبرو می شویم از خودمان خجالت می کشیم که با وجود سلامت کامل، از همه توان خود برای رسیدن به قله های موفقیت استفاده نمی کنیم و ناشکری لق لقه زبانمان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگویید معلول، بگویید توان یاب

  معلولیت، قصه پر غصه ای است که تنها کسانی با آن آشنایی دارند که خود یا عضوی از خانواده آنها معلول باشد که در این میان جمعی از معلولان با این مشکلات کنار آمده اند و افرادی درس آموز برای دیگران شده اند.

تعداد این عده که توانمندی را به معلولیت گره زده اند در جامعه کم نیست و بسیاری از آنها قادرند با اندک یاری از سوی کسانی که باید یاری رسان آنها باشند و حداقل با اجرای قانون جامع معلولین، زندگی خود را اداره کنند و حتی دیگران را از کار خود منتفع کنند. 

 پدید یکی از معلولین موفق بهزیستی خراسان جنوبی است که  تاکنون توانسته  در زمینه ورزش و تحصیل موفقیت های زیادی را  کسب کند.

وی در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ معتقد است با وجود سختی ها، باید برای رسیدن به  موفقیت ها تلاش و کوشش کرد و این راهی است که خودم آن را طی کرده ام و توانسته ام  در دو دوره متوالی  قهرمانی رشته سنگ نوردی ، دو میدانی  و همچنین مقام سوم پرتاب وزنه را بدست آوردم و در حال حاضر تئاتر کار دو میدانی می کنم.

 پدید گفت: درست است که معلولیت مشکلاتی را برای فرد ایجاد می کند اما معلولین سراسر دنیا این را به اثبات رسانده اند که معلولیت محدودیت نیست. 

بهزیستی علاوه بر اینکه نیازهای اولیه مددجویان را برطرف می کند در دیگر عرصه ها در پیشرفت معلولین و مددجویان بسیار نقش موثری دارد.

من به همه معلولان توصیه می کنم که معلولیت به پایان رسیدن زندگی و فعالیت نیست.

پیشگیری در اولویت کار بهزیستی

عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  گفت: بالندگی و صیانت با توسعه به بهزیستن  شعار سازمان بهزیستی است.

وی با اشاره به اینکه هدف کلی سازمان بهزیستی توانمند سازی و بازتوانی معلولین است با هدف کلی  پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی است افزود: این سازمان توانسته در طرح پیشگیری از معلولیت های شنوایی پوشش 100 درصدی در استان داشته باشد.

عرب نژاد اظهار کرد: پیشگیری معلولیت های بینایی  از دیگر اقدامات بهزیستی است که پوشش 98 درصدی را در روستاها وشهرهای استان داشته است.  

به گفته وی، سازمان بهزیستی برای پیشگیری از معلولیت های مادرزادی جسمی و ذهنی طرح غربالگری ژنتیک را به اجرا در آورده است تا گامی جلوتر از آسیب های اجتماعی بردارد و قبل از درمان پیشگیری کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون تعداد 220 نفر از محل تبصره«2» توسط سازمان بهزیستی درمان شده اند که این افراد با همکاری دادستان های استان به بهزیستی ارجاع داده شده اند.

وی  ادامه داد: تا کنون 176 نفر به مراکز درمانی و بازتوانی ترک اعتیاد مراجعه کرده اند و در دوره های 16 ساعته مهارت های زندگی و دوره 48 ساعته مهارت آموزی شرکت کنند که با دریافت گواهینامه از تسهیلات اشتغال زایی بهزیستی استفاده کنند.

عرب نژاد  از افتتاح 160 مسکن همزمان با هفته بهزیستی با حضور رئیس کل سازمان بهزیستی کشور  خبرداد و عنوان کرد: برای مسکن های دو معلولیت شهری 32 میلیون تومان کمک بلا عوض که با تسهیلاتی که خودشان می گیرند 30 میلیون کمک می توانند برای خود مسکن بسازنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی  ادامه داد: برای مسکن های خانواده های دو معلویتی روستایی کمک هزینه 15 میلیون پرداخت می شود و علاوه بر اینکه می توانند 10 میلیون تسهیلات بلا عوض دریافت کنند و خانه بسازند.

اشتغال  بیشترین دغدغه معلولین

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی  در زمینه اشتغال معلولان گفت: سازمان بهزیستی اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال را دریافت کرده است و توانسته فرایند جذب افراد را شروع کند.

وی با اشاره به اینکه کار فرمایان می توانند با بکارگیری معلولین، مبلغ 20 میلیون تومان از سازمان بهزیستی تسهیلات دریافت کنند افزود: علاوه برآن کارفرمایان می توانند 10 میلیلون تومان کمک بلا عوض  از سازمان بهزیستی دریافت کنند وحتی بهزیستی می تواند جبران5 سال عدم کارایی معلول را به کار فرما بپردازد .

در سال 97 شاهد راه اندازی گروه های مالی خرد  بوده ایم که بهزیستی توانسته است برای اولین بار 150 گروه مالی خرد را برنامه ریزی بکند تا پایان سال 96 تعداد 70 گروه مالی خرد در راستای توامند سازی مالی سرپرست خانوار  راه اندازی شده که در حال حاضر هم ادامه دارد

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد کل مددجویانی که از سازمان بهزیستی در سال گذشته خدمات دریافت کرده اند 102 هزار نفر هستند.

وی تصریح کرد: آنچه تحت عنوان مددجوی تحت پوشش از آن نام برده می شود بالغ بر 8 هزار نفر است که تعداد6 هزار نفر آن ها افراد معلول و 2 هزار نفر آن ها افراد سرپرست خانوار هستند.

عرب نژاد در پایان گفت: سازمان بهزیستی از سوی 16 مرکز سرپایی و 7 مرکز میان مدت( کمپ ها) و یک مرکز بلند مدت(Tc) توانسته است خدماتی ارائه دهد.

درست است که معلولیت ، محدویت ایجاد می کند، اما معلولین ما این را به اثبات رسانده اند که با تلاش و پشتکار می توان محدویت را برداشت و حتی ذهینتی مردم کشور از معلولیت را  دارند ، می توان تغییر داد و با حمایت از این افراد در جامعه مشکلات اشتغال آن ها برطرف شود.

گزارش از طیبه اکبرابادی 

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معلول سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۷۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها

علیرضا انجلاسی گفت: براساس جزء ۲ بند الف تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مبنی بر پرداخت مستقیم به ذی نفع نهایی مقرر شده از فروردین‌مستمری مددجویان تحت پوشش از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها به صورت مستقیم به حساب مددجویان واریز شود.

وی با بیان اینکه پیش از این مستمری مددجویان توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شد، درباره مستمری مددجویان گفت: مستمری امسال مددجویان سازمان بهزیستی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: با افزایش ۳۰ درصدی مستمری خانوارهای یک نفره ماهیانه (۹۹۳۷۲۰)، ۲ نفره (۱۴۱۹۶۰۰)، ۳ نفره (۱۹۷۸۴۴۰)، چهار نفره (۲۵۵۵۲۸۰) و خانواده پنج نفره و بالاتر (۳۱۲۳۱۲۰) تومان دریافت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها