Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@06:28:59 GMT

ثبت نام عتبات دانشجویی از امروز/ سقف وام افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۹۹۵۱۶

ثبت نام عتبات دانشجویی از امروز/ سقف وام افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نشست خبری به مناسبت ثبت‌نام نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان گفت: ثبت ‌نام این دوره از عتبات دانشگاهی امروز ۷ مرداد آغاز و تا ۱۴ مرداد ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۱۵ مردادماه قرعه کشی برای اعزام دانشجویان به عتبات انجام خواهد شد، افزود: اولین کاروان ۲۴ مردادماه اعزام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اضافه کرد: مهلت ثبت نام ها به دلیل کمبود زمان تمدید نخواهد شد و در مجموع ۸ هزار دانشجو، استاد دانشگاه و کارکنان دانشگاه به عتبات اعزام می شوند.

فقیهی عنوان کرد: زوج های جوان دانشجو، دختران و پسران مجرد، اساتید و کارکنان دانشگاه ها به عتبات اعزام می شوند.

وی خاطر نشان کرد: برای ۱۸۶ کاروان در این دوره برنامه ریزی شده که ۱۶ کاروان هوایی و ۷۰ کاروان به صورت زمینی است و سه روز قبل از اربعین اعزام ها به پایان می رسد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به اینکه این دوره از اعزام ها در تابستان خواهد بود، گفت: در ایام تعطیلات تابستان دانشگاهیان با رغبت بیشتری به این سفر اعزام می شوند همچنین ایام عید غدیر، عرفه و عاشورا را در پیش خواهیم داشت.

افزایش مبلغ وام عتبات به دانشجویان

فقیهی با اشاره به پرداخت وام به دانشجویان گفت: با هماهنگی یکی از بانک ها مبلغ وام ها افزایش پیدا کرده که به کاروان های هوایی دو میلیون تومان و به کاروان های زمینی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان با سود ۴ درصد پرداخت خواهد شد.

وی اظهار داشت: اخذ مجوز خروج از کشور دانشجویان پسر این دوره نیز انجام می شود.

 نرخ ثابت ارز برای عتبات دانشگاهیان

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: علت تاخیر ثبت نام عتبات دانشگاهیان در این دوره مشخص نبودن وضعیت ارز بود که با توافق بانک مرکزی و سازمان حج قیمت ثابتی را برای ارز عتبات تعیین شده است.  

وی در ادامه با ارایه آماری از اعزام های سال ۹۶ گفت: در سال گذشته تعداد ۱۹۱ هزار نفر ثبت نام کردند که ۲۲ هزار و ۸۸۵ نفر در قالب ۶۳۰ کاروان اعزام شدند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: از میان ۶ هزار و ۱۶۳ نفر دانشجویان متاهل، ۳ هزار و ۶۱۰ نفر دختران مجرد و ۳ هزار و ۵۰ نفر پسران مجرد بوده اند.

فقیهی عنوان کرد: همچنین از این تعداد هزار و ۳۹ نفر اساتید دانشگاه ها و ۲ هزار و ۲۶۲ نفر کارمندان دانشگاهی بودند.

وی تاکید کرد: از مجموع اعزام های سال گذشته ۲۹.۵ درصد دانشگاهیان وزارت علوم ۲۴.۹ درصد دانشگاهیان وزارت بهداشت، ۱۷ درصد دانشجویان دانشگاه آزاد، ۱۲ درصد دانشگاه غیرانتفاعی و فرهنگیان، ۱۶ درصد دانشگاه پیام نور، فنی و حرفه ای و علمی کاربردی بودند که بیش از نیمی از اعزام ها مربوط به وزارت علوم و وزارت بهداشت بود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان در سال ۹۶ سه کاروان و دانشجویان ایرانی خارج از کشور ۵ کارون اعزام داشتند و همچنین ۶۲.۲ درصد اعزام ها کسانی بودند که اولین بار به این سفر اعزام شدند.  

کد خبر 4359717 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد عمره و عتبات دانشجویی عتبات عالیات کربلا وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران وزارت بهداشت کارشناسی ارشد منصور غلامی دانشگاه های ایران اعضای هیات علمی کلاس درس انتخاب رشته دوره دکتری طلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۹۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مجلس» یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا را محکوم کرد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن دهنوی در جلسه علنی عصر امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ ماه) مجلس شورای اسلامی، بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیب‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستمدیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌ها است. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به ۷ دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست‌ عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت خواه و نوع دوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیروهای پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم. خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمان دوا نخواهد کرد.

کد خبر 6093152 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
  • اعزام دو کاروان از دانشجویان بنیاد نخبگان به عمره آغاز شد
  • یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا محکوم شد
  • «مجلس» یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا را محکوم کرد
  • خیزش دانشجویی حمایت از غزه به کشور عربی رسید
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس
  • خیزش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی ظرفیت جهانی شدن دارد
  • تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی
  • دانشگاهیان سراسر کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه