Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی همدان گفت: بسیج دانشجویی همدان مطالعات گسترده ای را در حوزه cgt انجام داد و به این نتیجه رسید که مهم ترین بخش اقتصاد که در ماه های آینده مورد هجوم قرار خواهد گرفت، بخش مسکن و املاک است.

حمیدرضا زارعی، دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان همدان در گفتگوبا خبرگزاری دانشجو گفت:باتوجه به شرایط حساس کشور واعمال تحریم های مالی ایالات متحده در مرداد وآبان ماه ؛ ضروت بی اثر کردن تحریم ها از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  جنس تحریم های مالی اساسا به نوعی است که نمی توان آن ها را دور زد بلکه بایستی با قوانین صحیح چنین تحریم هایی را بی اثر و خنثی کرد.

زارعی در ادامه افزود: بسیج دانشجویی استان همدان از مدت ها پیش مطالعات گسترده ای را در این حوزه انجام داد و بر اساس مطالعات انجام شده به این نتیجه رسید که مهم ترین بخش اقتصاد که در ماه های آینده مورد هجوم قرار خواهد گرفت، بخش مسکن و املاک است و ضرورت دارد برای تاب آوری و مقاوم شدن  این بخش از اقتصا، اقدامات عاجل و فوری صورت گیرد

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان همدان در ادامه افزود: از طرفی وجود ۲.۶میلیون مسکن خالی در کشور براساس ها آمارهای سال ۹۵ و هم چنین تخصیص بیش از۳۵ در صد از هزینه ی خانوار به این مهم نشان می دهد که مسکن یک مشکل اساسی و ریشه ای در کشور است.

وی ادامه داد:  وجود نقدینگی بالا در کشور و سر ریز آن به حوزه مسکن باعث شده عملا مسکن از کالای مصرفی خارج و به نوعی کالای سرمایه ای با کم ترین درصد ریسک تبدیل شود این تقاضای القایی و غیر مولد سبب شده تا دسترسی زوج های جوان و  افرادی که واقعا به مسکن نیاز دارند به شدت دشوار شود . از طرفی یکی از آرمان ها انقلاب ما حمایت از مستضعفین و کم کردن فاصله طبقاتی است چنین رویکردی در حوزه مسکن سبب افزایش شدید اختلاف طبقاتی شده و تحقق عدالت در این حوزه را با مشکل روبه رو کرده است.

زارعی ادامه داد: بررسی های ما نشان می دهد کشور های دیگر از جمله کانادا و انگلیس و....با وضع مالیات تنظیمی تحت عنوان مالیات بر عایدی سرمایه (capital gain tax)توانسته اند رونق را به حوزه مسکن بازگردانده و زمینه دسترسی عموم مردم  براین مهم را فراهم کنند.

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان همدان در ادامه افزود: این نوع از مالیات تحت دسته بندی مالیات های تنظیمی قرار می گیرد و اساسا مالیاتی برای نگرفتن است پس جای نگرانی برای عموم مردم وجود ندارد. هدف اصلی آن این است که تقاضا های کاذب وسوداگرایانه از حوزه غیر مولد خارج شود و به حوزه تولید اختصاص یابد.

وی با اشاره به مالیات cgt ادامه داد: براساس مالیات cgt اولین خانه فرد که محل زندگی او است از مالیات معاف است از طرفی شرکت های سازنده مسکن که اقدام به ساخت مسکن و عرضه آن در مدت زمان مشخص می کنند نیز از دادن مالیات معاف هستند که این ها خود زمینه ساز افزایش ساخت وساز با کیفیت و رونق مسکن است اما این مالیات آن جایی عمل می کند که فردی بیش از نیاز خود اقدام به خرید مسکن می کند مثلا ۲ یا ۲۰ خانه می خرد در این صورت اگر تا مدت معینی مثلا ۵ سال اقدام به فروش آن کند بایستی مثلا۵۰در صد در بعضی کشور ها ۸۰ درصد مابه تفاوت قیمتی رابه عنوان مالیات cgtبه دولت پرداخت کند

زارعی در ادامه اضافه کرد:  این موضوع خود سبب می شود تقاضای القایی و سرمایه ای از بازار خارج شده و زمینه دسترسی مسکن برای افراد نیازمند مسکن فراهم شود از طرفی از سفته بازی و افزایش قیمت های ناگهانی ملک نیز جلو گیری می کند این نوع مالیت علاوه براین با پیش بینی پذیر کردن بازار سبب می شود افراد بتوانند برنامه ریزی کرده و با پس انداز مناسب اقدام به خرید مسکن کنند و رونق را به این بخش و تولید بازگردانند و اشتغال زایی نیز افزایش پیدا می کند. از طرفی با کاهش احتکار مسکن عرضه نیز افزایش می یابد و قیمت ها نیر شکسته می شود بدین صورت بازار مسکن در برابر تحریم های آمریکا والتهابات بازارمقاوم می شود.

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان همدان با اشاره به اینکه مسکن یک کالای اساسی و مورد نیاز هر خانواده مانند غذا و آب است نمی توان اجازه حضور دلال ها و سوداگری در چنین بازاری را داد

وی ادامه داد: : بسیج دانشجویی با توجه به این که قرار است طرح cgtبه زودی در مجلس مطرح شود نشستی را با دبیران محترم قرارگاه احمدی روشن و شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور برگزار کرد تا دانشجویان هر چه بیش تر نسبت به این مهم آگاه شوند و سوالات مدنظر خود را مطرح کنند

به زودی نشست های تخصصی حول این موضوع  با نمایندگان محترم مجلس و سایر رجل تاثیر گذار در استان خواهیم داشت تا بتوانیم قدمی هر چند کوچک در راستای اقتصاد مقاومتی و بهبود شرایط کشور برداریم

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۲۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم

تولید در هر کشوری از جمله مهم ترین ارکان اقتصاد محسوب می شود. در کشور ما نیز این بخش از اهمیت بنیادین برخوردار است. به همین دلیل شاهد هستیم که طی سال های اخیر همواره مقام معظم رهبری در نام سال ها بر لزوم تقویت تولید، حمایت از این بخش و رونق تولید تأکید کرده اند.

سال جاری نیز عنوان جهش تولید با مشارکت مردم را گرفته است. در نامگذاری این سال، مقام معظم رهبری بر یکی از شاخص های مهم اقتصادی و سیاسی کشور یعنی مشارکت مردم تأکید کرده اند.

دولت در راستای حمایت از تولید و بسترسازی برای مشارکت مردم در اقتصاد، به ارائه لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به مجلس مبادرت کرده است. این لایحه مهم در انتظار بررسی و تصویب در مجلس است. به زعم کارشناسان، تصویب به موقع این لایحه می تواند بسترساز رونق تولید و از جذابیت افتادن سوداگری در کشور باشد.

واقعیت این است که در شرایط فعلی تولید حاشیه سود بالایی ندارد. در طرف مقابل، سوداگری و بخش های غیرمولد اقتصاد سودآوری بالایی دارند. در همین ارتباط، دولت پیشنهاد کاهش مالیات عملکرد تولید و اخذ مالیات از سرمایه و دارایی افراد را مطرح کرده است.

بسیاری از کارشناسان اذعان دارند که تصویب و اجرای لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در نهایت به نفع تولید و به ضرر بخش های غیرمولد اقتصاد کشور است.

 حسین محمودی اصل، کارشناس اقتصادی در خصوص پیشنهاد دولت مبنی بر کاهش مالیات بخش تولید در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم تصریح کرد: دولت در یک اقدام صحیح به دنبال کاهش مالیات بخش تولید است. این اتفاق حتماً باید در راستای حمایت از تولید رخ دهد. در شرایطی که تحت تحریم قرار داریم و تولید با مشکلات عدیده ای روبروست، باید از طریق کاهش مالیات ها به کمک تولید بیاییم و برای این بخش جذابیت ایجاد کنیم.

این کارشناس اقتصادی گفت: از شواهد کاملاً مشخص است که فعالیت های سوداگرانه و مخرب در حال حاضر سودآوری بیشتری دارند و به همین دلیل افراد ترجیح می دهند سرمایه هایشان را در این بخش ها به کار بیندازند. حمایت هایی مانند کاهش مالیات تولید که در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم مطرح شده است، می تواند وضعیت تولید را بهبود ببخشد.

وی ادامه داد: هر چقدر دولت به سمت کاهش مالیات بخش تولید و بخش های مولد گام بردارد و در مقابل به افزایش مالیات بخش های غیرمولد اقتصاد و حوزه های مخرب و سوداگری بپردازد، به نفع کشور است. از همین رو لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم را مثبت می دانم. این لایحه می تواند مهم ترین لایحه دولت در جهت تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم باشد.

این کارشناس اقتصادی توضیح داد: پیشنهاد در نظر گرفتن مشوق های مالیاتی هوشمند و هدفمند در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم نیز برای سرمایه های خرد مردمی را هم مثبت ارزیابی می کنم. این طور مشوق ها می تواند زمینه ساز حضور بیشتر مردم در اقتصاد کشور باشد.

محمودی اصل گفت: نیاز است مجلس هر چه سریع تر به بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم بپردازد. به نحوی که کشور از مزیت های این لایحه همچون معافیت های مالیاتی هدفمند بخش تولید، صادرات و مناطق آزاد بهره مند شود.

دیگر خبرها

  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • محکومیت سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا از سوی نمایندگی ایران در سازمان ملل
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • آیا هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم