Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۲۳ درصد از توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های موبایل محور را زنان تشکیل می‌دهند و این سطح مشارکت باید ارتقا یابد.

به گزارش رکنا، محمد جواد آذری جهرمی در همایش بین المللی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توانمند سازی زنان گفت: شاید کمتر تحول مهمی در طول تاریخ را یافت که بانوان نقش مهمی در آن نداشته باشند، در ایران و بسیاری از کشورها طیف وسیعی از متخصصان، هنرمندان و سیاستمداران را زنان تشکیل می‌دهند که نشان از حضور پررنگ بانوان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذری جهرمی ادامه داد: هم اکنون در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیش از ۱۰ بانو به عنوان مدیران ارشد وزارتخانه انتخاب شده‌اند و امیدوارم از این پس نیز بتوانیم بیشتر از بستر بانوان نخبه جامعه استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: فناوری اطلاعات تسهیل‌گر حضور بیشتر زنان در جامعه است و باید با تلاش‌های جدی از این حوزه استفاده کنیم تا رشد اقتصادی ایجاد شود و در عین حال مشارکت زنان در کشور و شاخص‌های بین المللی ارتقا یابد تا به اهداف تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب دست پیدا کنیم.

وی خاطر نشان کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث شده تا هر فرد یک رسانه باشد و جامعه زنان با یکدیگر در ارتباط باشند.

آذری جهرمی با اشاره به حضور زنان اظهار داشت: حضور بانوان در جامعه و فعالیت‌های مختلف جامعه را باید یک فرصت دانست و یک تهدید محسوب نمی‌شود و به همین دلیل است که باید با مشارکت زنان بتوانیم به توسعه پایدار برسیم و در همین راستا باید توانمند سازی بانوان به عنوان یک سیاست ملموس و نه یک شعار در پیش گرفته شود.

وزیر ارتباطات افزود: من از حضور و فعالیت بانوان کار آفرین بسیار خوشحال هستم و اعتقاد دارم هویت یک جامعه را بانوان جامعه تشکیل می‌دهند.

آذری جهرمی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۴۵ درصد کاربران تلفن همراه و بیش از ۴۸ درصد استفاده کنندگان درصد اینترنت را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین ۲۳ درصد از توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های موبایل محور را زنان تشکیل می‌دهند و این سطح مشارکت باید ارتقا یابد. در این زمینه با توجه به سرمایه گذاری‌های مناسب در این حوزه، بسیاری از روستاها تحت پوشش اینترنت قرار گرفته‌اند

وزیر ارتباطات تاکید کرد: مقدمات طرح نوآفرین و تکاپو در دستور کار است و مراکز تسهیل گری کسب و کارهای نوپا برای بانوان نیز در طرح است. حمایت اجتماعی یک مسئولیت است و باید بانوان به جایگاه رفیع خود برسند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت مهم ترین های 24 ساعت اقتصادی زنان موبایل وزارتخانه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اپلیکیشن های موبایل عکس روزنامه ایران حوادث جوان عروس دختر زن دستگیر شد تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۳۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه آذری جهرمی به صداوسیما: «بنیاد آقاخان» عکس‌العملی شبیه «ساترا» نداشت

آذری جهرمی در مطلبی به تحلیل سریال «حشاشین» پرداخت.

وزیر سابق ارتباطات در کانال تلگرامی خود نوشت: دیشب آخرین قسمت سریال «حشاشین» رو دیدم.

روایتی از یک رویداد تاریخی با عینک سازندگان، در هر حال ممکنه در بیان این روایت نقص‌ها یا تحریفاتی هم باشه، اما تصویر کلان تاریخی ساخته شده از عصر سلجوقیان، قابل توجه بود.

مطلبی که توجهم را جلب کرد این بود که بنیاد آقا خان مستقر در انگلیس -که ادامه سلسله اسماعیلیه هستند- با آن همه امکانات و ثروت و مکنت، عکس العملی شبیه «ساترا» نداشت. کاش حداقل توضیح دهند دلیل اعلام ممنوعیت انتشار این سریال در سکو‌های ایرانی چیست و همچنین تبیین کنند که انحرافات چیست تا کسانی که به طرقی دیگر این سریال را دیده اند، توجیه شوند.

از قدیم گفته اند وقتی زور هست، عقل چرا؟

دیگر خبرها

  • آذری جهرمی: بسازیم، کلنگ نباشیم!
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • کنایه آذری جهرمی به صداوسیما: «بنیاد آقاخان» عکس‌العملی شبیه «ساترا» نداشت
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است