Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت آموزش‌وپرورش بخشنامه ایجاد وحدت رویه و اتخاذ روال یکسان در انجام امور حقوق ومزایا را ابلاغ کرد. ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، وزارت آموزش و پرورش بخشنامه ایجاد وحدت رویه و اتخاذ روال یکسان در انجام امور حقوق و مزایا را ابلاغ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بخشنامه آمده است:

1.به استناد بخشنامه مورخ 6 اسفند 58 معلمانی که از بدو استخدام برای خدمت در سمت معلمی استخدام شده‌اند در صورت انتصاب در مشاغل مصوب اداری آموزش و پرورش، سوابق تجربی آنها اعم از آموزشی یا سایر مشاغل اداری (رشته‌های شغلی غیر از طرح طبقه بندی مشاغل معلمان)جزو تجربه آموزشی قابل محاسبه بوده و در صورت انتصاب مجدد در مشاغل آموزشی مدارس این مدت با رعایت سایر مقررات مشمول تقلیل ساعت تدریس نیز قرار خواهد گرفت.

2. کارکنانی که در ابتدای استخدام یا ورود به وزارت آموزش و پرورش مشاغل اداری اشتغال داشته و سپس متقاضی تغییر سمت و انتصاب در سمت‌های قابل تخصیص در طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان(دبیر، آموزگار و ...) باشند، پس از انتصاب در سمت آموزشی (برای مثال دبیری) در رتبه شغلی مقدماتی و طبقه شغلی مطابق مدرک تحصیلی در جدول حق شغل تخصیص و سپس روند ارتقای رتبه و طبقه شغلی بالاتر آنها با توجه به مفاد تبصره 4 بخشنامه مورخ 27 دی ماه 89 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور(ضوابط ارتقای کارمندان در طبقات و رتبه های جدول حق شغل) و بخشنامه مورخ 28 دی ماه 89 و براساس ماده 4 دستورالعمل نحوه احتساب تجربه آموزشی موضوع تبصره یک ماده یک آیین نامه اجرایی طرح طبقه بندی معلمان کشور و با رعایت سایر ضوابط مربوط به ترتیب با دو سال یا دو و نیم سال تجربه آموزشی برحسب مدرک تحصیلی به طبقه شغلی بالاتر با سه سال تجربه آموزشی به رتبه شغلی بالاتر ارتقا خواهند یافت.

لازم به ذکر است مزایای تبصره 6 بند الف و تبصره دو جز یک بند ب بخشنامه مورخ 28 دی ماه 89(تعجیل در ارتقای رتبه و طبقه) صرفا برای سوابق خدمت کارکنان بوده و در محاسبه سوابق تجربی افراد شاغل در مناطق مورد نظر ملاک عمل قرار نمی‌گیرد.

3. ایام خدمت تمام وقت کارکنان سایر دستگاه‌های دولتی که به وزارت آموزش و پرورش منتقل و در مشاغل قابل تخصیص در طرح طبقه بندی معلمان انتصاب می‌یابند جزو سنوات خدمت دولتی قابل محاسبه است اما ایام مذکور به عنوان تجربه آموزشی قابل محاسبه نیست.

4.کارکنانی که اکنون در نهضت سوادآموزی با عناوین راهنمای تحصیلی، آموزشیار، مربی آموزشی، راهنما مسئول  و ناظر آموزشی خدمت کرده‌اند جزو مشمولین بخشنامه مورخ 6 اسفند 58 قرار نمی‌گیرند.

5.براساس بخشنامه مورخ 17 شهریور 94 اعمال مدرک تحصیلی جدید تمام کارکنان اعم از ایثارگران و سایر کارکنان منوط به شرایط احراز طرح‌های طبقه بندی و ارزشیابی مشاغل مستخدمین دستگاه‌های اجرایی که به تأیید سازمان امور اداری استخدامی رسیده باشد بنابراین اعمال مدارک تحصیلی کارکنان در شرایط رشته شغلی پست مورد تصدی مدرک تحصیلی مورد نظر پیش بینی نشده باشد، با طرح مووضع در کمیسیون سرمایه انسانی و عناوین مشابه قابل اعمال در احکام حقوقی آنان نخواهد بود.

6.با توجه به بخشنامه مورخ 16 آذر 92 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و مطابق ضوابط و مقررات تمامی مدارک مقاطع تحصیلی رسمی از سوی وزارت علوم و وزارت بهداشت با ارزش علمی و بدون ذکر کلمه معادل صادر شود و برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر ملاک عمل قرار گیرد. دارای ارزش استخدامی بوده و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط در وضعیت استخدامی کارمندان خود ملاک عمل قرار دهند.مدارک و گواهینامه‌هایی که فاقد شرایط فوق بوده از ارزش استخدامی معادل با مقاطع تحصیلی خاصی در نظام آموزش عالی کشور برخوردار نیست.

7.برای اعمال مدرک تحصیلی ابتدا از مراجع ذی ربط نظیر وزارت علوم استعلام و پس از اطمینان از صحت و سقم مدرک تحصیلی صادره نسبت به اعمال آن با رعایت سایر ضوابط و مقررات اقدام شود.

8.رعایت مفاد بخشنامه 23 مرداد 91 برای فارغ التحصیلان دوره‌های آموزشی بلندمدت هم سطح مقاطع تحصیلی رسمی مانند سازمان مدیریت صنعتی مبنی بر اینکه پذیرش و شرکت در دوره‌های آموزش تا تاریخ 6 خرداد 91 صورت گرفته باشد، الزامی است.

9. دانشجویان متعهد خدمتی که در فاصله زمانی سال‌های 69 تا 78 فارغ التحصیل شده‌اند اما به دلیل عدم وجود مجوز استخدامی جذب نشده‌اند و به همین علت برای آنها فاصله خدمتی ایجاد شده است در اجرای رأی شماره 153 مورخ 12 خرداد 87 هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، ایام تحصیل و فاصله خدمتی ایجاد شده قابل محاسبه بوده و رأی مزبور براساس بخشنامه مورخ 20 دی 94 دفتر نظارتی قابل تسری به فارغ التحصیلان قبل و بعد از تاریخ مذبور و دانش‌آموزان دانش‌سراها نخواهد بود. ضمنا مطابق نظریه مورخ 26 دی 88 امور نظام های جبران خدمت معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ایام بلاتکلیفی به لحاظ عدم اشتغال به عنوان تجربه مربوط قابل احتساب نیست.

10. همکاران فرهنگی که قبل از ورود به دانش سراهای عالی و دانشگاه‌های تربیت معلم به خدمت نظام وظیفه اعزام شده‌اند و به لحاظ قبولی در دانشگاه‌ها و متعهد به خدمت شدند از ادامه سربازی خودداری کرده‌اند به موجب ماده 34 قانون استخدام کشوری و ماده 105 قانون مدیریت خدمات کشوری دوره خدمت نظام وظیفه عمومی اعم از دوره ضرورت یا دوره احتیاط به عنوان خدمت قابل قبول دولتی از نظر بازنشستگی و وظیفه قابل احتساب است و ملاک اقدام مدت خدمت انجام شده است.

لازم به ذکر است احتساب خدمت نظام وظیفه به عنوان سابقه خدمت دولتی صرفا مدت خدمت قانونی است که فرد خدمت کرده و مواردی که منجر به کسب خدمت وظیفه شده مانند سوابق خدمت بسیج کسر خدمت فرزند رزمنده، تشویقی و ... به عنوان سابقه خدمت دولتی قابل محاسبه نیست.

انتهای پیام/

R1014132/P1014143/S2,22/CT1 واژه های کاربردی مرتبط معاونت توسعه آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش معلمان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت توسعه آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش معلمان معاونت توسعه آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۵۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال‌وبختیاری با گرامیداشت هفته معلم و با تأکید بر اینکه بزرگداشت این هفته فرصت خوبی برای تجلیل از این قشر تأثیرگذار و ارزشمند است، گفت: تأکید می‌شود که برنامه‌های پرشور و در شأن و در تراز این قشر در تمامی شهرستان‌ها و شوراهای آموزش‌وپرورش در سراسر شهرستان‌ها پیش‌بینی و اجرا شود.

 غلامعلی حیدری هشتم اردیبهشت‌ماه در شورای آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مصوبات خوبی در جریان سفر اول و دوم رئیس‌جمهور به استان در حوزه آموزش‌وپرورش و نوسازی مدارس داشتیم، اظهار کرد: ردیف اعتبارات این حوزه چند برابر سال‌های قبل بود و با ریاست نوسازی و تجهیز مدارس نیز جلسات خوبی برگزار شد که می‌طلبد این مصوبات و تعهدات و نیز اعتبارات استانی از سوی مسئولان مربوط با جدیت پیگیری شود.

وی با یادآوری برگزاری مجمع خیران مدرسه‌ساز که به زودی در استان برگزار می‌شود، ادامه داد: لازم است یک کارگروه در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی با دبیری ریاست مجمع خیران مدرسه‌ساز تشکیل شود و همه دستگاه‌ها دعوت شوند تا این همایش بدون مقدمه برگزار نشود.

حیدری بیان کرد: انتظار می‌رود برای همایش خیران مدرسه‌ساز از خیران جدیدی دعوت و با آنها رایزنی شود و تعهداتی را داشته باشند که بتوانیم اقدامات مؤثر و تحولاتی را نسبت به سال‌های گذشته در حوزه مدرسه‌سازی داشته باشیم.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی با مشارکت مردم را در حوزه مدرسه‌سازی یادآور شد و توضیح داد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری ناظر بر جهش تولید با مشارکت مردم، انتظار می‌رود که در حوزه احداث، بازسازی و زیباسازی مدارس نیز مسئولان مربوط اهتمام جدی را داشته باشند و از ظرفیت مردمی و بسیج سازندگی برای زیباسازی مدارس به‌ویژه در تابستان امسال استفاده شود.
حیدری تأکید کرد: ردیف مولدسازی نیز فرصت مورد مناسبی است به‌ویژه اینکه وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و بهداشت اجازه دارند صد در صد درآمد حاصل از مولدسازی را در حوزه خودشان هزینه کنند لذا از آموزش‌وپرورش استان انتظار می‌رود از این ظرفیت برای احداث، بازسازی و زیباسازی مدارس حداکثر استفاده را داشته باشد.

وی با گرامیداشت هفته معلم و با تأکید بر اینکه بزرگداشت این هفته فرصت خوبی برای تجلیل از این قشر تأثیرگذار و ارزشمند است، ادامه داد:  تأکید می‌شود که برنامه‌های پرشور و در شأن و در تراز این قشر در تمامی شهرستان‌ها و شوراهای آموزش‌وپرورش در سراسر شهرستان‌ها پیش‌بینی و اجرا شود.

استاندار افزود: سرکشی و تجلیل از خانواده‌های شهدای معلم، برپایی نشست‌های خبری و تبیینی و اطلاع‌رسانی در حوزه خدمت دولت مردمی به معلمان، خدمات دولت در حوزه رتبه‌بندی، استخدام نیروهای جدید، اعتبارات سفرهای اول و دوم، تقویت مراکز فرهنگی و اردوگاه‌ها، حذف مدارس کانکسی، توسعه مدارس و زیرساخت‌ها، زیباسازی مدارس، احداث ۸۰ زمین چمن و بسیاری دیگر از خدمات جا دارد که هم برای معلمان و هم افکار عمومی تشریح و روشنگری شود زیرا سبب امیدآفرینی خواهد شد.

حیدری با تأکید بر ضرورت بازروایی خدمات دولت در حوزه آموزش‌وپرورش، توضیح داد: در برهه‌ای که دشمن با قدرت مشغول پمپاژ ناامیدی و یأس به لایه‌های مختلف جامعه است، جا دارد با جهاد تبیین و روشنگری به بازگویی دستاوردها و خدمات با رویکرد هنرمندانه و جذاب پرداخته شود تا بتوان فضایی امیدبخش و مطلوب را ایجاد کرد.

استاندار با اشاره به در پیش بودن ایام امتحانات دانش‌آموزان به‌ویژه امتحانات نهایی، تصریح کرد: ایام امتحانات در واقع فرصتی برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان است که ثمره یک سال تلاش خود را بچینند. لذا مسئولان اهتمام لازم را برای برگزاری بدون دغدغه امتحانات در تمامی شهرستان‌ها داشته باشند.

حیدری در پایان گفت: برای دانشگاه فرهنگیان نیز از هم‌اکنون برنامه‌ریزی مؤثری صورت گیرد که برای سال تحصیلی آینده از نظر فضای آموزشی مشکلات این مجموعه رفع شود و تأکید می‌کنم فضای مناسبی برای دانشجومعلمان فراهم گردد که بتوانند بدون دغدغه تحصیل کنند و بالنده شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران