Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@14:02:16 GMT

احتمال تجدید نظر دادستانی کل درباره فیلترینگ تلگرام

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۰۵۳۴۷

احتمال تجدید نظر دادستانی کل درباره فیلترینگ تلگرام

وزیر ارتباطات گفت: اگر پیام رسان‌های داخلی بتوانند ظرفیت موجود در کشور را جذب کنند، این احتمال وجود دارد که دادستانی کل در فیلترینگ تلگرام تجدید نظر کند.

خبرگزاری مهر: وزیر ارتباطات گفت: اگر پیام رسان‌های داخلی بتوانند ظرفیت موجود در کشور را جذب کنند، این احتمال وجود دارد که دادستانی کل در فیلترینگ تلگرام تجدید نظر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه سمینار نقش ارتباطات در توانمندسازی زنان گفت: رفع فیلترینگ تلگرام صرفا با دستور دادستانی ممکن است و فکر می‌کنم اگر پیام رسان‌های داخلی بتوانند ظرفیت‌های موجود در کشور را جذب کنند، این احتمال وجود داشته باشد که دادستانی کل در این مورد تجدید نظر کند.

وی در مورد فیلترینگ توئیتر هم تاکید کرد: در مساله فیلترینگ توئیتر دادستانی حکمی صادر کرده و در حال حاضر برخی وزرا هم امضا‌هایی را مبنی بر تجدیدنظر دادستانی جمع آوری کرده اند و در دستور کار است.

ادامه دارد ...

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003ZID

منبع: فردا

کلیدواژه: فیلترینگ تلگرام دادستانی کل توئیتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۵۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد

نماینده سبزوار گفت: آقای رشیدی کوچی به دروغ طرح صیانت را طرح فیلترینگ عنوان کرد در حالی که این طرح دقیقا نقطه مقابل فیلترینگ بود.

به گزارش خبرآنلاین، جلال رشیدی‌کوچی، عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی، طی روز‌های اخیر در گفت‌وگویی، درباره بررسی طرح صیانت در مجلس یازدهم گفت: «طرح صیانت علنا از دستور کار مجلس خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر این‌که برخی در تلاش هستند هفته آخر مجلس این طرح مورد بررسی قرار گیرد. امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد، زیرا سر منافع مردم معامله کردن با جریانی خاص قطعا به ضرر آن اشخاص خواهد بود.»

در همین راستا، علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس یازدهم، با اشاره به بررسی مجدد طرح صیانت در مجلس گفت: «من درباره این موضوع معطل نیستم، اما بیشترین ظلم را آقای رشیدی کوچی، به مجلس و کشور و نظام جمهوری اسلامی کرد. او به دروغ طرح صیانت را طرح فیلترینگ عنوان کرد در حالی که این طرح دقیقا نقطه مقابل فیلترینگ بود.»

وی گفت: «افرادی مانند آقای رشیدی کوچی که در این زمینه بسیار کج فهم هستند، بیشترین ظلم را به خود فضای مجازی کردند. امروز مشاهده می‌کنیم که فضای مجازی بدون مصوبه مجلس فیلتر است و مردم به سختی از سکو‌های خارجی مانند تلگرام و اینستاگرام استفاده می‌کنند و آسیب‌های به شدت بدی برای مسائل فرهنگی ایجاد کرده است.»

نماینده سبزوار گفت: «از آن طرف رها شدن فضای مجازی، در اعتراضات سال ۱۴۰۱ چقدر به کشور ضرر وارد کرد. حتی امثال آقای رشیدی کوچی طرح صیانت را نخوانده بودند، من در کمیسیونی که ایشان عضو نبود و شرکت کرد، سوال کردم که طرح را خوانده‌اید و پاسخ داد خیر.»

وی افزود: «صرفا این اتفاقات را در کشور به دلیل کار‌های پوپولیستی انجام دادند. فضای مجازی باید قانون‌مند و ضابطه‌مند شود و این موضوع را همه عقلا در دنیا می‌پذیرند. مجلس به دنبال فیلترینگ نبود بلکه به دنبال ضابطه‌مند بود دستگاه‌هایی که به مجلس مرتبط نبودند آن را فیلتر کردند.»

دیگر خبرها

  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • پیگیری تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان در دستورکار دادستانی کرمان
  • تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان زیر ذره بین دادستانی کرمان
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد