Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@02:46:30 GMT

جهرمی: فیلتر شدن تلگرام، تقصیر روحانی نیست

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۹۸۰۳۲

جهرمی: فیلتر شدن تلگرام، تقصیر روحانی نیست

ساعت24 - وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که به بسیاری وزارت ارتباطات و شخص آقای روحانی را مسئول فیلترینگ تلگرام می‌دانند، گفت: رئیس جمهوری و ما هم رسماً مخالفتمان را بارها در این خصوص اعلام کردیم، در کشور قانون وجود دارد و نهاد قضایی هم براساس آن عمل کرده البته برخی به نحوه اجرای این قانون شکایت کرده‌اند، اما باید توجه داشته باشید در مجموع در فیلترینگ تلگرام دولت نقشی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد جواد آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات با روزنامه «ایران» در خصوص رفع فیلتر توییتر، فیلترینگ احتمالی اینستاگرام و انتقاد از رفتار دولت در قبال فیلتر شدن تلگرام مصاحبه‌ای انجام داده است.

بخشی از گفتگو با آذری جهرمی:

* اعتقاد داریم رفع فیلتر از این شبکه در شرایط فعلی برای کشور مفید است. این درخواست هم سیاسی نیست، اگر تصمیم به حل مسائل داریم نه تنها درباره توئیتر که در مورد تمامی شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده باید یک بازنگری کلی صورت بگیرد.

* شبکه اجتماعی مؤثر در دنیا برای گفتگو توئیتر است. حالا برخی می‌گویند فعالیت ضد انقلاب در توئیتر زیاد است، این هم به این خاطر است که اجازه ندادید نیرو‌های انقلابی در این شبکه حضور داشته باشند.

* بحثی که در مورد فیلتر اینستاگرام وجود دارد یک بحث انحرافی است، اما تصمیم‌گیر در این زمینه دو نهاد است. یکی کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه که اکثریت آن با دولت است و طبیعتاً تصمیم‌گیری در این خصوص در این کارگروه گرفته نمی‌شود و نهاد دوم تصمیم گیر هم دستگاه قضایی است. تصمیم گیر در هیچ جا بنده نیستم که حالا در این زمینه قولی بدهم چرا که من در حیطه اختیارات خود قول می‌دهم.

* (در پاسخ به بسیاری وزارت ارتباطات و شخص آقای روحانی را مسئول فیلترینگ تلگرام می‌دانند، شما در این خصوص چه نظری دارید؟): رئیس جمهوری و ما هم رسماً مخالفتمان را بار‌ها در این خصوص اعلام کردیم.

* در کشور قانون وجود دارد و نهاد قضایی هم براساس آن عمل کرده البته برخی به نحوه اجرای این قانون شکایت کرده‌اند، اما باید توجه داشته باشید در مجموع در فیلترینگ تلگرام دولت نقشی نداشته است.

اجرای طرح رجیستری تلفن همراه به‌عنوان بخشی از دولت الکترونیک در مدت زمان کوتاهی اجرا شد که در نهایت شفافیت و کاهش قاچاق تلفن همراه به کشور را به‌همراه داشت. بسیاری از دستگاه‌ها به سامانه تبادل اطلاعات متصل نمی‌شوند با این دیدگاه که امنیت اطلاعاتشان به‌خطر می‌افتد، اما به باور من خطربزرگ امنیتی همین فساد و نارضایتی مردم است.

* در حال حاضر با شرایطی مواجه هستیم که تمام مشکلات کشور را ناشی از عوامل خارجی می‌دانیم. البته که عوامل خارجی مؤثر است، اما مشکلاتی از جنس داخل هم داریم. ارز ۴۲۰۰ تومانی از طرف دولت تخصیص پیدا می‌کند تا نوسانات ارز در بازار شکسته شود و به مردم فشار وارد نشود، اما یک عده می‌آیند و از این تخصیص ارز سوءاستفاده می‌کنند.

* دیدگاه من از شفاف‌سازی این نیست که به سراغ افشاگری برویم، افشاگری و شفاف‌سازی دو موضوع جدا هستند. اینجا فساد رخ داده، باید افشا و در نهایت برخورد شود و گزارش آن را هم به مردم داد. اما شفاف‌سازی فرآیندی است که جلوی یک تخلف را خواهد گرفت و نیازی به برخورد ندارد. شخصاً از ادامه این مسیر رضایت ندارم.

* رئیس جمهوری با شجاعت برای شفافیت در این زمینه دستور دادند و حتی کابینه خود را خط قرمز این شفافیت ندانستند و به اعتقاد من ایشان در این زمینه نقش خود را انجام دادند و ما هم باید تک به تک وظیفه خود در راستای این شفاف‌سازی را انجام دهیم.

* طبیعتاً دستور رئیس جمهوری نباید روی زمین بماند. اگر کسی در بدنه دولت حرف رئیس جمهوری برایش مهم نباشد و توجه نکند به اعتقاد من خیانت به مردم است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آذری جهرمی رفع فیلتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۸۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم.

وی افزود: توجه به اهمیت جایگاه چندجانبه گرایی در سیاست خارجی دولت، منجر به تقویت همکاری‌ها و تعاملات گسترده میان جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در چارچوب بریکس شد و در همین راستا شاهد پیشرفت و توسعه مناسبات دوجانبه در دوره اخیر هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان تصریح کرد: اقدام قاطع حقوقی آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و مواضع صریح این کشور در دفاع از فلسطین ثابت کرد که آرمان‌های نلسون‌ماندلا در مبارزه با ظلم و تبعیض، همچنان زنده است. شادکامی و سعادت مردم آفریقای‌جنوبی و همچنین موفقیت و استمرار پیشرفت‌های دولت این کشور دوست را آرزو دارم.

کد خبر 6090439 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • بهادری جهرمی: اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش برای اجرا، ابلاغ شد
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی : در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید