Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@00:00:23 GMT

مشکلات ژنتیکی از دلایل عمده ناباروری زوج ها است

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۰۵۷۰۷

مشکلات ژنتیکی از دلایل عمده ناباروری زوج ها است

دکتر شفق تاوکچوقلو روز یکشنبه در حاشیه سمینار علمی و تخصصی تازه های درمان ناباروری در بیمارستان سینا اراک در گفت و گو با ایرنا افزود: کیفیت درمان ناباروری در ایران با بهره گیری از دانش، تخصص، تجهیزات مدرن و پیشرفته توانسته خدمات مطلوبی به زوج های نابارور ارایه کند.
وی اظهار داشت: کلینیک درمان ناباروری در استانبول با کشورهای آسیایی و اروپایی ارتباط علمی با دانش روز دارد و در این زمینه ارتباط تنگاتنگی با متخصصان ایرانی برقرار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این پژشک جنین شناس گفت: کلینیک درمان ناباروری بیمارستان سینا استان مرکزی با آخرین فناوری روز درمانی، فرصت مطلوبی برای درمان بیماران داخلی و خارجی را فراهم آورده است.
تاوکچوقلو افزود: افزایش سطح علمی و تخصصی نیروهای مرکز درمان ناباروری اراک موجب شده تا سمینارهای آموزشی برای افزایش دانش فعالان بخش درمان ناباروری تشکیل و شرکت کنندگان با دانش بیشتر این رشته از تجربیات همکاران استفاده کنند.
موسس کلینیک درمان ناباروری بیمارستان سینا و متخصص ارولوژی نیز گفت: این کلینیک، نیاز درمان زوج های نابارور در کشورهای همسایه از جمله عراق را نیز رفع می کند.
دکتر علیرضا نوشاد افزود: میزان ناباروری در دنیا 10 تا 15 درصد و در استان مرکزی 15 تا 20 درصد است که علل آن مربوط به هر 2 زوج است.
وی اظهار داشت: هرچند آمار علمی و رسمی تایید شده ای در ناباروری وجود ندارد اما آلودگی هوا و ارتباط مردان با مراکز صنعتی در استان مرکزی از دلایل ناباروری مردان در این استان محسوب می شود.
وی بیان داشت: مرکز درمان ناباروری رستاک بیمارستان سینا اراک با هدف درمان و ارایه خدمات به زوج های نابارور راه اندازی شده و با تجهیز امکانات توانسته از سفر بیماران به خارج از استان و سایر کشورها برای درمان جلوگیری کند.
موسس کلینیک درمان ناباروری بیمارستان سینا و متخصص ارولوژی گفت: این مرکز نیاز درمانی مراجعان از کشورهای همسایه و به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس را تامین می کند.
مسئول فنی کلینیک درمان ناباروری بیمارستان سینا و فلوشیپ نازایی گفت: در این مرکز خدمات اولیه تا انتقال جنین به مراجعان ارایه می شود و با ایجاد محیطی اطمینان بخش برای زوج ها زمینه باروری ایمن را فراهم می کند.
فرشته محسنی افزود: شناسایی علت ناباروری و انجام خدمات درمانی برای باروری مطلوب در کلینک بیماستان سینا انجام و از مراجعه به سایر استان ها جلوگیری می شود.
مدیر کلینیک باروری بیمارستان فوق تخصصی سینا اراک گفت: کلینیک درمان ناباروری بیمارستان سینا اراک با 35 میلیارد ریال در اردیبهشت امسال توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در سه بخش راه ندازی شده است.
عزیزی افزود: به روزترین تجهیزات درمان ناباروری موجود در بازار برای این کلینیک تامین شده است و تمام فرایند ناباروری در این کلینیک به مراجعان استان مرکزی و استان های مجاور ارایه می شود.
وی اظهار داشت: آی یو ای، آی وی اف، رحم اجاره ای، اهدای تخمک، لاپاراسکوپی و میکرواینجکشن از جمله عمل های جراحی ناباروری است که در این کلینیک به مراجعان ارایه می شود.
در این سمینار تفاهمنامه همکاری کلینیک بیمارستان سینا با کشور ترکیه در درمان ناباروری منعقد شد.
در استان مرکزی 10 بیمارستان فعال با یک هزار و 945 تخت مصوب و یک هزار و 750 تخت فعال و 85 بخش درمانی وجود دارد.
16 واحد بیمارستانی استان مرکزی مربوط به حوزه دولتی ، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و 2 بیمارستان نیز خصوصی در اراک و ساوه است.
698 پزشک عمومی، 485 پزشک متخصص و فوق تخصص و یک هزار و 726 کارشناس رشته های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت دارند.
133 آزمایشگاه مستقل و غیرمستقل 54 مرکز اورژانس بیمارستانی، 54 مرکز مستقل و غیرمستقل پرتو نگاری، 146 داروخانه و 103 واحد توانبخشی در استان مرکزی فعالیت دارد.
6991/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت آلودگی هوا استان مرکزی جراحی کشورهای حوزه خلیج فارس مردان نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۵۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد از نشان‌دار یک هزار و ۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت استان و استفاده از خدمات درمانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، فروغ شباهنگ، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک هزار و ۳۹۱ زوج نابارور در سامانه‌های بیمه سلامت جهت دریافت خدمات درمان ناباروری نشان‌دار شده‌اند و ۳۰۴ مادر باردار از پوشش بیمه خدمات تخصصی درمان ناباروری استفاده کرد.

وی افزود: خدمات درمان ناباروری شامل ۶۶ قلم دارو، ۲۹ قلم لوازم و تجهیزات پزشکی، ۵۷ خدمت آزمایشگاهی و هفت خدمت تصویربرداری در تعهد سازمان بیمه سلامت است.

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: محدودیت تعداد در یکسال برای بسته‌های خدمتی IUI, IVF, ICSI ,FET برداشته شده و آزمایش‌های تشخیص ژنتیک برای مادران دارای سقط مکرر در تعهد بیمه پایه قرار گرفت.

وی نداشتن قرارداد پزشکان متخصص نازایی با بیمه‌های پایه را مشکل زوجین دانست و تصریح کرد: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با ابلاغ مصوبه هیئت وزیران در اسفند ۱۴۰۲ همه خدمات درمانی کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) در بخش دولتی دانشگاهی رایگان شد و ۱۰۰ درصد هزینه توسط سازمان بیمه سلامت قابل محاسبه و پرداخت است‌.

کد خبر 747490

دیگر خبرها

  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • پیرترین پدر و مادرها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • برنامه «ماه‌ترین پلاس» به سراغ پدران می‌رود
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • ۱۵۰۰ تخت تا پایان دولت سیزدهم به تخت‌های استان افزوده می‌شود
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد