Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@20:53:43 GMT

معرفی ۷ نشان تجاری آدامس به عنوان کالای قاچاق

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۰۸۹۹۶

معرفی ۷ نشان تجاری آدامس به عنوان کالای قاچاق

ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با معرفی ۷ نشان تجاری آدامس به عنوان کالای قاچاق اعلام کرد که با توزیع‌کنندگان آن برخورد می‌شود.

روابط عمومی این ستاد طبق اعلام نظر رسمی سازمان غذا و دارو، آدامس‌های با نشان تجاری TRIDENT، ViViDENT، PK، FIVE، Pectil، Lotte، Spout و مجموعه آدامس‌های دارای برچسب "NOT FOR SALE IN THE USA" که در بازار ایران عرضه می‌شوند، قاچاق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین با توجه به ضرورت الصاق برچسب اصالت بر روی تمامی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی وارداتی، محصولات فاقد برچسب یا دارای برچسب تقلبی، مصداق قاچاق هستند.
بازار آدامس ایران یکی از بزرگترین بازار‌ها در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود که بخش عمده آن در اختیار محصولات وارداتی است و در سطح عرضه انواع متعددی از آدامس‌های قاچاق و نمونه تقلبی آن‌ها به وفور وجود دارد که عموما فاسد بوده یا تاریخ‌مصرف آن‌ها منقضی شده است.
همچنین با توجه به ظرفیت بالای تولید آدامس در داخل کشور، برخورد قاطع با مصادیق قاچاق آدامس و آگاهی بخشی نسبت به مضرات و آسیب‌های ناشی از مصرف آن، ضمن کاهش تقاضای مصرف آدامس‌های قاچاق، با توسعه صادرات این محصول به حمایت از تولید و اشتغال و کاهش تخصیص ارز منجر می‌شود.
۲ کشور ایران و عربستان در صدر فهرست مصرف‌کنندگان آدامس در جهان قرار دارند و ایران به دلیل داشتن جمعیت جوان، یکی از مراکز هدف تولید و عرضه‌کنندگان اصلی آدامس جهان محسوب می‌شود.
امارات متحده عربی و ترکیه از عمده‌ترین صادرکنندگان آدامس به ایران محسوب می‌شوند. با این وجود می‌توان گفت: بخش قابل توجهی از آدامس‌های خارجی موجود در بازار برند‌های امریکایی هستند که به طور قاچاق یا از طریق امارات وارد ایران شده اند یا نمونه‌های تقلبی آن‌ها به تولید انبوه رسیده و در بازار عرضه می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو کالای قاچاق فرآورده های خوراکی کالای تقلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۸۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سردار "محمد احمدی" در تشریح این خبر اظهار داشت: مرزداران با اشراف اطلاعاتی و تشدید کنترل مسیر‌های عبور کالای قاچاق در نوار مرزی، طی عملیات دقیق و منسجم موفق شدند تعداد ۴ هزار و ۶۵۰ عدد ایمپلنت دندان، ۲۱۰ لیتر پولیش خودرو، و چندین قلم کالای قاچاق دیگر را کشف کنند.   وی در این رابطه افزود: کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های کشف شده را ۱۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، که در این عملیات ۳ نفر متهم دستگیر و ۲ دستگاه خودرو نیز توقیف و با تشکیل پرونده قضایی تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

دیگر خبرها

  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل لو رفت!
  • کشف کالای قاچاق در مروست
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر
  • سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است