Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: هیچ مورد پیوند عضو از فرد زنده در استان یزد انجام نشده و نمی‌شود.

محمدحسین نیکوکاران درپی‌ انتشار خبری مبنی بر فروش کلیه در یزد، به خبرنگار ایسنا توضیح داد: هرگونه فروش عضو به هر بهانه اقدامی غیرقانونی و غیراخلاقی است که خوشبختانه با ایثار خانواده‌های مرگ مغزی تعداد این اقدام در استان یزد صفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که تاکنون هیچ عمل پیوند اعضا از فرد زنده در استان یزد انجام نشده است، افزود: پیوند اعضا در استان یزد تنها از طریق رضایت خانواده افراد مرگ مغزی انجام می‌شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، گفت: در سال گذشته 12 مورد پیوند کلیه در استان یزد انجام شده که تمامی آنها از افراد مرگ مغزی و بعد از کسب رضایت خانواده متوفا بوده است.

این مقام مسئول با بیان این که در شاخص‌های اهدا عضو استان یزد به نسبت جمعیت در رتبه‌های برتر کشوری قرار دارد، تأکید کرد: هیچ بیمارستانی در استان یزد کلیه فرد زنده را به عنوان اهدا و خرید و فروش جراحی نمی‌کند.

پیش از این یک دلال کلیه در یزد به خبرنگار ایسنا گفته بود: کلیه عضوی حیاتی است که خانواده بیماران دچار نارسایی کلیه به دلیل نیاز شدید، هزینه‌های زیادی را به ازای خرید آن متحمل می‏‏‌شوند.

وی با اذعان به این که عضو کلیه در بیمارستان‎‎های یزد تحت عنوان خرید و فروش عضو، جراحی و به بیمار نیازمند پیوند زده نمی‌شود، در مورد نحوه خرید و فروش پنهانی و غیرقانونی این عضو حیاتی بین افراد اظهار کرده بود: معمولاً توافق بین متقاضی و فروشنده کلیه به صورت پنهانی و براساس قیمت توافقی انجام می‏‏‌شود ولی فرد فروشنده تحت عنوان اهدای عضو به فرد متقاضی به بیمارستان مراجعه می‌کند.

این فرد در مورد قیمت کلیه در بازار فروش این عضو نیز گفته بود: قیمت کلیه از 7 تا 70 میلیون تومان براساس میزان نیاز بیمار، نیاز مالی فروشنده و همچنین خاص بودن گروه خونی آنها به فروش می‌رسد.

مجله كليه در همین زمینه: راپامیون؛ داروی گران قیمت بیماران پیوند کلیه رایگان شد مبتلایان سنگ کلیه از مصرف مُسکن پرهیز کنند | مصرف غذای چرب ممنوع موفقیت در کشت بافت فعال کلیه انسان چطور مستعد ابتلا به سنگ کلیه می‌شویم؟ چرا ایرانیان سنگ کلیه می‌گیرند؟ چطور از کلیه‌ها در فصل گرما محافظت کنیم؟ هشدار نسبت به افزایش نارسایی مزمن کلیه در کشور واکنش وزیر بهداشت به افزایش قیمت کلیه قیمت اهدای کلیه در سال ۹۴ اعلام شد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۱۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط مرگبار ون در محور صیدون به امامزاده عبدالله

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان گفت:این حادثه عصر امروز در محور صیدون -_امامزاده عبدالله به وقوع پیوست. 

مهدی عظیمی فر افزود:در این حادثه ون حامل ۹ نفر از کارکنان این سازمان که برای زیارت و کوهپیمایی عازم منطقه امامزاده عبدالله بودند به دره سقوط کرد. 

وی ادامه داد:بر اثر این حادثه دو نفر جان باختند و ۷ نفر دیگر مصدوم و به مراکز درمامی اعزام شدند. 

مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان اظهار کرد:صدریان فر، مدیر عامل سازمان آب و برق با حضور در شهرستان باغملک در بیمارستان ضمن عیادت، پیگیر درمان مصدومان شد.

دیگر خبرها

  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • مادربزرگ ۵۴ ساله قلب مصنوعی و کلیه خوکی دریافت کرد
  • برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • سقوط مرگبار مینی‌بوس به دره باغملک
  • سقوط مرگبار ون در محور صیدون به امامزاده عبدالله
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان