Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بسیج سپاه کربلای مازندران از برگزاری کارگاه آموزشی روایان دفاع مقدس استان در نور خبر داد. ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی سپاه کربلای مازندران، سرهنگ پاسدار حسین محمودی از برگزاری یک روزه کارگاه آموزشی راویان دفاع مقدس در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تربیت مدرس شهرستان نور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با همفکری هسته اندیشه ورز در راستای اجرای برنامه مرکز حفظ آثار سپاه کربلا به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همراه با آموزش علم روز برای آموزش راویان نسل‌های اول و نسل جدید در قالب راوی پروری و باز آموزی راویان کارگاه آموزشی راویان دفاع مقدس با دعوت از اساتید برجسته کشور و استان در نور برگزار می‌شود.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بسیج سپاه کربلای مازندران با اشاره به حضور بیش از 200 راوی اعم از راویان مجرب و راویان نسل‌های جدید از بسیج دانشجویی، بسیج دانش آموزی و بسیج محلات در این کارگاه که از صبح چهارشنبه دهم مرداد در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تربیت مدرس شهرستان نور آغاز می‌شود ،گفت: در این کارگاه میزگردی پیرامون آسیب‌شناسی و طریقه روایتگری با ارائه راهکار های مناسب ترویج فرهنگ روایتگری دایر می‌شود.

وی غبارروبی، عطرافشانی و فاتحه خوانی بر مزار دو شهید گمنام دفاع مقدس تدفین شده در این دانشگاه، به منظور تجدید بیعت با آرمان و راه شهدا را از عناوین فرهنگی برنامه آموزشی دانست و ادامه داد: این مراسم با حضور و سخنرانی سرهنگ پاسدار عسکر مجیدی معاون اجرایی سپاه کربلا آغاز و سپس در کلاس‌های مختلف با موضوعات دفاع مقدس، علل و ریشه پیدایش جنگ هشت ساله تحمیلی ، نقش مازندران در دفاع از مناطق عملیاتی کردستان و جنوب کشور در قالب سیره شهدا، فن بیان و مخاطب شناسی راویان پیگیری می‌شود.

محمودی با اشاره به دیدار راویان از چندخانواده شهید شهرستان نور، اضافه کرد: نا آشنایی نسل‌های جدید جامعه از محدودیت‌ها، فشار و تنگنا‌های جهانی در دفاع مقدس و شرایط مختلف و سخت عملیات‌های آن زمان به دلیل عدم بیان ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان در جامعه است که بر پیکره و روح فرهنگ شهادت خلل وارد کرد، لذا راویان وظیفه دارند این موانع را شناسایی و راهکار مناسب اتخاذ کنند.

این مسئول حضور راویان دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مدارس و روایتگری واقعیات جنگ تحمیلی را از نکات مهم در تاثیرپذیری مردم برای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: شهدا زمینیانی بودند که به آسمان پر کشیدند و  غلو در روایتگری دسترسی اقشار مختلف جامعه به شهدا را دشوار کرده و خطر آفرین است.

انتهای پیام/ش

R41358/P1377/S6,74/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۱۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم اختتامیه سومین دوره «جشنواره افتخار من» با هدف تقویت روحیه و انگیزه جهاد و مقاومت در بین فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان پیشکسوتان جهاد و مقاومت و همچنین ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و اشاعه جهاد تبیین در سطح جامعه و الگوسازی برای جوانان با استفاده از پیشکسوتان دفاع مقدس فردا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این اختتامیه با حضور رحمت الله رضایی معاون فعالیت‌های سازمان دانش آموزی کشور، مجاهد مدیرکل امور ایثارگران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حجت الاسلام پورسانی مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش، سردار باستان رییس سازمان بسیج دانش آموزی و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس همراه است.

مراسم اختتامیه سومین دوره «جشنواره افتخار من» فردا دوشنبه ساعت ۹ تا ۱۱ در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در بزرگراه شهید حقانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6091221 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • مطالبات کارگران مازندران پیگیری می شود
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد