Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-04@04:36:56 GMT

◄ اترک مجاز به فروش هواپیما نیست

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۱۵۶۳۸

◄ اترک مجاز به فروش هواپیما نیست

تین‌نیوز | 

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور  در واکنش به خبری که دیروز منتشر شد واکنش نشان داد.

به گزارش تین‌نیوز، روز گذشته خبری با عنوان «توقف مجوز بهره‌برداری پرواز ایرباس ۳۲۰ ایران ایرتور» منتشر شد که در پی آن روابط عمومی این ایرلاین جوابیه‌ای را به این رسانه ارسال کرد.

توضیحات این شرکت هواپیمایی ازاین‌قرار است که شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در اسفندماه سال گذشته اقدام به خرید سه فروند هواپیمای ایرباس 320 شرکت اترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از پرداخت بخشی از ثمن معامله (معادل چندین میلیون دلار) و تحویل و عملیاتی کردن هواپیما، از طریق سازمان هواپیمایی کشوری  مطلع شد که بنا به دستورات متعدد مقامات قضایی مدت‌هاست که تمامی هواپیماها و حتی سهام شرکت اترک به علت پرونده مفتوح شرکت اترک و مالک آن در دادسرای جرائم پولی و بانکی توقیف است.

 و بدین ترتیب شرکت اترک حق فروش هواپیماها را نداشته است و این‌زمانی بود که شرکت ایران ایرتور پول را به شرکت اترک پرداخت کرده و هواپیما را نیز تحویل گرفته بود.

شرکت ایران ایرتور با در اختیار داشتن هواپیما برای عملیاتی شدن آن هزینه هنگفتی کرده بود و هواپیما آماده پرواز بود.

این در صورتی است که اکنون شرکت ایران ایرتور با توجه به دستورات متعدد مقام محترم قضایی که به خاطر مشکلات مالی و بدهی‌های اترک و مالک آن برسر این هواپیماها آمده به‌ناچار از پرواز هواپیما خودداری کرده است.

همچنین ایران ایرتور از شرکت اترک که بدون توجه به دستور مقام قضایی و توقیف بودن هواپیماها اقدام به فروش آن‌ها نموده شکایت کرده است.

این شرکت اعلام کرد تا کسب تکلیف از مقام قضایی از پرواز هواپیما خودداری خواهد کرد.

صحت موضوعات مطروحه فوق از سازمان هواپیمایی کشوری قابل‌استعلام است و شرکت ایران ایرتور به علت پایبند بودن به قوانین و اصول اخلاقی از نشر احکام متعدد قضایی در خصوص شرکت اترک که در سازمان هواپیمایی کشوری نیز موجود است فعلا خودداری می‌کند.

ضمنا به نظر می‌رسد طرح ادعای واهی عدم ایفای تعهدات، از جانب شرکت اترک راهی است که این شرکت برای فرار از پرداخت دیون خویش انتخاب کرده است و فرار رو به جلویی است که در مقابل شرکت ایران ایرتور اجرا می‌کند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی اترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۵۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی

‌روابط عمومی فرودگاه شهدای خرم آباد اعلام کرد: پرواز شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر تهران - خرم آباد امروز، جمعه به دلیل شرایط نامساعد جوی در خرم آباد، به مبدا بازگشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، روابط عمومی فرودگاه شهدای خرم‌آباد اعلام کرد: پرواز ساعت 15 امروز به شماره پروازی 1006 شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر تهران به خرم آباد به علت شرایط جوی با تصمیم خلبان به فرودگاه مهرآباد بازگشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی
  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان
  • لغو پرواز‌های شرکت هواپیمایی ایران ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • اولین جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی گیلان برگزار شد
  • پروازهای تهران به ایلام لغو شد
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام و بالعکس
  • سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش