Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرورشی و فرهنگی اموزش و پرورش کردستان از برگزاری پانزدهمین اردوی ملی دانش آموزان پسر مناطق مرزی غرب کشور از ۱۳ تا ۱۷ مرداد جاری در اردوگاه سلیمان خاطر سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، حجت اله نریمانی امروز (۸ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به منظور تشریح برنامه های این رویداد فرهنگی در اداره کل آموزش و پرورش کردستان تشکیل شد، اظهار کرد: ۶۰ برنامه فرهنگی در راستای برگزاری این اردوی ملی برای دانش آموزان هشت استان کشور پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تربیت اجتماعی دانش آموزان، همکاری و همگرایی، تبادل فرهنگی و ایران شناسی را از مهمترین اهداف این اردوها برشمرد و افزود: دانش آموزان ضمن شرکت در فعالیت های اردوی با آداب و رسوم دیگر استان آشنا می شوند و تبادل فرهنگی و تربیت اجتماعی شکل می گیرد.

 

نریمانی، همچنین تقویت هویت ملی، وحدت و همگرایی، مسئولیت پذیری، تعامل، مبارزه با هجمه های فرهنگی، تقویت سطح مهارت زندگی، بصیرت زندگی، بهبود و غنی سازی اوقات فراغت و آشنایی با پئافند غیرعامل را از اهداف اساسی و شاخص اردوهای دانش آموزشی اعلام کرد.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان، برگزاری کارگاه های آموزشی، اجرای مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی و آشنایی با اماکن تاریخی را سه برنامه شاخص این اردوها اعلام کرد و افزود: ابعاد مهارت آموزی، آموزشی، نشاط و سرگرم و تبادل فرهنگی در برنامه های پانزدهمین ارودی ملی دانش آموزان توجه شده است.

 

وی به کارگاه های آموزشی اردوهای دانش آموزی اشاره کرد و عنوان کرد: تربیت دینی و مبارزه با نحله های انحرافی، آشنایی با آسیب های اجتماعی، آشنایی با فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی، آشنایی با حوادث غیرمترقبه و مواجه به بلایا طبیعی از جمله عناوین کارگاه های آموزشی اردوهای دانش آموزی است که زیر نظر اساتید کشوری و استانی برگزار می شود.

 

نریمانی همچنین گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، کوه نوردی، حضور در قدمگاه مقام معظم رهبری در راستای وحدت و همدلی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی با هدف تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانیاز دیگر برنامه ها و فعالیت های این اردوها است.

 

وی ادامه داد: بازدید دانش آموزان از مسجد جامع سنندج، خانه کورد، عمارت خسروآباد، بازار سنتی سنندج، امامزاده هاجره خاتون و اماکن تاریخی سنندج نیز در طول زمان برگزاری این اردو پیش بینی شده است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان، به استان های شرکت کننده در این اردو اشاره کرد و افزود: 300 دانش آموز دوره دوم متوسطه از 60 شهرستان و منطقه مرزی استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، اردبیل، ایلام، بوشهر، کردستان و خوزستان در پانزدهمین اردوی ملی دانش آموزی به میزبانی سنندج شرکت می کنند.

 

نریمانی خاطر نشان کرد: شرکت دانش آموزان در نمایش رزمی فرهنگی مجاهدت های خاموش و آشنایی انها با رشادت ها و ایثارگری ها شهدا و رزمندگان اسلام نیز در نظر گرفته شده است.

پایان پیام/79

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس نماز جمعه شیراز آمریکا گردشگری دریایی اوقات فراغت شانزدهمین جشنواره امام رضا ع مراسم اختتامیه علوم انسانی اسلامی محصولات لبنیات اردوی دانش آموزان سنندج مناطق مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۷۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد

سیل در زیرکوه خراسان جنوبی خسارات زیادی را بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، طی روزهای پنجم و ششم اردیبهشت، شاهد بارش نزولات آسمانی در استان کویری خراسان جنوبی بودیم که در برخی مناطق به بیش از ۵۰ میلی متر رسید و موجب شکسته شدن بند خاکی و سد ۱۲ امام و تخریب برخی جاده‌های مواصلاتی و آبگرفتگی منازل و معابر این شهرستان شد.

محمدعلی کاووسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: از همان ابتدا وقوع سیل ۱۶ تیم امدادی از شهرهای استان و اکیپ‌های کامل امدادی به مناطق اعزام شدند و تا پایان بارندگی در منطقه به خدمت رسانی می‌پردازند.

با وجود شکرگزاری برای بارش نعمت الهی، اما سیل در برخی شهرهای خراسان جنوبی خرابی زیادی به بار آورد، نکته تلخ نرسیدن دانش آموزان شهرستان محروم «زیر کوه» به امتحان کنکور بود که سیل زحمات یک ساله آنها را به آب داد.

چون سیل جز بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه است، نمی‌شود به مسئول یا ارگانی ایراد گرفت اما تکلیف این بچه‌ها چی می‌شود؟

کد خبر 747976

دیگر خبرها

  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور
  • سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • اسدآباد فردا میزبان اردوی استعدادهای برتر تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت