Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدیقه ببران، مدیر کل روابط عمومی وزارت نیرو گفت: باید سردرگمی مردم را از بین ببریم. در کنار آن انتقادها نیز باید به گونه ای باشد که اثربخشی داشته باشد. امسال باید تا حد امکان جلوی منازعات جناحی، قومی و مذهبی را بگیریم.

به گزارش خبرنگار تلویزیون خبرگزاری شبستان، نشست رسانه‌ای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قاب رسانه‌ها پیش از ظهر امروز با حضور علی دارابی، رییس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و مدیران روابط عمومی سیما و نهادها و دستگاه های مختلف در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ابتدای نشست، محمدحسین رنجبران، مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما در سخنانی گفت: این نشست فرصتی است با حضور روابط عمومی دستگاه های مختلف از ظرفیت آنها برای برگزاری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استفاده کنیم تا بتوانیم ذره ای از پیشرفت ها و موفقیت ها را در قاب رسانه ملی نشان دهیم.

 

وی افزود: امیدواریم از فرصت چهل سالگی برای هماهنگی و تلاش بیشتر از سوی نهادها برای امیدافزایی استفاده کنیم و نشان بدهیم از کجا به کجا رسیده ایم.

 

رنجبران تاکید کرد: کارهای مختلفی در دولت های مختلف فارغ از جناح بندی و تفکرات آنها اتفاق افتاده که بازگو کردن آنها موجب امیدافزایی و افزایش نشاط بیشتر در جامعه  خواهد شد. یک آرشیو غنی از مطالب مستند و مکتوب می تواند در این زمینه کمک بزرگی باشد. دکتر علی عسگری رییس رسانه ملی تاکید ویژه داشتند تا کارهای دولت ها را در قالب برنامه های تلویزیونی به تصویر بکشیم.

 

علی متقیان، مدیرعامل خبرگزاری ایسنا در سخنانی در این نشست گفت: چهلم ها همیشه در تاریخ سرآغاز حرکت بوده است پیامبر در 40 سالگی به مبعث رسید و قیام امام حسین نیز در روز اربعین به اوج خود رسید و انقلاب هم با برگزاری چهلم های شهدا زنده ماند. ما باید نسل سوم و چهارم را با انقلاب آشنا کنیم. در شرایطی که دشمن گفته نمی گذاریم جشن 40 سالگی انقلاب را برگزار کنید و باید کاری کنیم دشمن این آرزو را به گور ببرد.

 

مهندس رمضان نژاد، مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی نیز در این نشست گفت: ما جشن 40 سالگی را نه به خاطر یاوه گویی های دشمن بلکه به خاطر اینکه به گذشته خود افتخار می کنیم برگزار خواهیم کرد.

 

او از پیشرفت های سازمان جهاد کشاورزی از پیش از انقلاب تا به امروز گفت و از مسئولان صدا و سیما خواست تا این پیشرفت ها را منعکس کند.

 

در ادامه دکتر زارعی نژاد از وزارت بهداشت نیز در سخنانی گفت: ما در حوزه سلامت با صدا و سیما همکاری نزدیکی داشته ایم و در قیاس شرایط امروز کشور در حوزه بهداشت تا سال 57 باید بگویم یکی از مهمترین اقدامات و تغییرات بوده در آن زمان اغلب پزشکان بنگلادشی بودند و تقریبا در بخش عمده ای از خدمات تخصصی بیماران را به خارج از کشور اعزام می کردیم اما امروز در همه بخش های پزشکی پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته ایم و در مرز دانش حرکت می کنیم امروز ما در منطقه مقام اول و در دنیا رتبه 14 یا 15 را داریم.

 

در ادامه، صدیقه ببران، مدیر کل روابط عمومی وزارت نیرو در سخنانی گفت: اهمیت بخش 40 سالگی انقلاب بر کسی پوشیده نیست و قطعا مردم ما تفاوت های آن دوران با امروز را احساس می کنند اما باید دید بعد رسانه ای این قضیه و تعامل دستگاه های اجرایی به چه شکل است در شرایطی که هجمه های تبلیغاتی دشمن اتفاق می افتد توجه به مخاطب و اعتمادسازی بسیار مهم است.

 

وی با بیان اینکه ما جلوه خوبی از اقدامات خود را نشان نداده ایم، افزود: رسانه ها به ویژه رسانه ملی که گستره وسیعی را دربر می گیرند می تواند این خلا را تا حد زیادی پر کنند. باید ژانرهای حوزه رسانه را تغییر دهیم. با ساختن برنامه های زیاد مردم باور نخواهند کرد و موجب باورپذیری مردم نخواهیم شد. چرا مردم امروز پای رسانه های بیگانه می نشینند شاید به دلیل اینکه ما سواد مخاطب را بالا نبرده ایم یا اینکه ما کلا چیزهایی را به مردم نگفته ایم.

 

این استاد حوزه رسانه تاکید کرد: باید سردرگمی مردم را از بین ببریم. در کنار آن انتقادها نیز باید به گونه ای باشد که اثربخشی داشته باشد. امسال باید تا حد امکان جلوی منازعات جناحی،  قومی و مذهبی را بگیریم.

 

در ادامه این نشست، روح‌الله مهدی‌نژاد، مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی گفت: کشوری کوچک در حاشیه خلیج فارس از 40 سال پیش تا به امروز تفاوت ها و پیشرفت های بسیار داشته و این در حالی است که ما با منابع، فرهنگ و گذشته غنی هنوز نتوانسته ایم به جایی برسیم. اگرچه رسانه ملی در دوران ریاست علی عسگری تغییرات بسیاری کرده اما هنوز ما اکثریتی از مردم را داریم که به آن طرف نگاه می کنند. باید نشاط ایجاد کنیم تا در بهمن ماه شاهد حضور گسترده مردم باشیم.

محمدعلی کریمی، مدیر روابط عمومی شهرداری تهران نیز در سخنانی گفت: ما مدیران روابط عمومی ها باید باور داشته باشیم که رسانه ملی مرجع و تاثیرگذار است و مردم نیز این نگاه را داشته باشند باید نگاهمان به رسانه ملی باشد نه به رسانه های بیگانه. امروز مرجعیت رسانه ملی دچار خدشه شده و باید چهارچوب های ارتباطی رسانه ملی با مردم تقویت شود.

 

وی افزود: ما در صدا و سیما در موضع اقتصادی توازن می بینیم اما در حوزه سیاسی و فرهنگی توازنی نمی بینیم.

 

در پایان، سرهنگ پاسدار هاشمی دانا از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: توجه به مولفه های قدرت برای جلوگیری از هرگونه فکر درباره تعرض به انقلاب جلوگیری می کند. ما امروز در ساخت سلاح و تجهیزاتی مثل تانک از خیلی از کشورها جلوتر هستیم و اینها در واقع مولفه های قدرت ماست.

 

وی تاکید کرد: باید این مولفه های قدرت را به مردم بشناسانیم تا از این راه امید را به جامعه تزریق کنیم چرا که اگر مولفه های قدرت برای مردم تبیین شود در واقع امید و پایداری را در جامعه بالا برده ایم.

گفتنی است، حسینعلی جعفری  مدیر روابط عمومی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز در این نشست حضور داشت.

 

بنا شد در آینده جلسات بیشتری برای تعامل بیشتر میان سازمان صدا و سیما و سایر نهادها و دستگاه‌های دولتی برگزار شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/298

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس آمریکا روزنامه های ورزشی نماز جمعه وزارت خارجه خبرگزاری شبستان هرمزگان اوقات فراغت اردبیل ایران رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۰۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد

 ۲۲ بهمن ماه سال گذشته بود که اعضای تیم بسکتبال "رستمی" که به نمایندگی از استان قزوین در رقابت‌های لیگ نوجوانان کشور در قم شرکت کرده بودند، در مسیر بازگشت دچار سانحه رانندگی شدند.

این حادثه تلخ زمانی رخ داد که چهار بسکتبالیست کشورمان در شرایطی که به دلیل خرابی خودروی سواری خود در حاشیه جاده ایستاده بودند، بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو ۲۰۶ که دچار آتش سوزی شده بود، دچار سانحه شدند.

محمدامین کاظمی و امیرمحمد اردکانی ورزشکارانی بودند که به دلیل مرگ مغزی جان خود را از دست دادند و حالا پس از گذشت بیش از ۲ ماه، امروز پیکر رهام یزدی، سومین بسکتبالیست قزوینی نیز امروز پس از تشییع در بهشت صدر قزوین به خاک سپرده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • یک فوتی و ۴ مصدوم در حادثه واژگونی خودروی تیبا در یزد
  • اولین واکنش رهبر انقلاب به اعتراضات دانشجویان در آمریکا و اروپا
  • طنز امروز باید به استاندارد طنز گل‌آقا برسد/ما در جریان کاستی‌های حوزه طنز هستیم و برای جبران آن تلاش می‌کنیم
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم