Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولین برگزاری امتحانات ورودی مدارس تیزهوشان، با بهانه اینکه چادر شرکت کنندگان در این امتحانات مانع از بازرسی بدنی مسئولین حراست آموزش پرورش است، به صورت اجباری چادر یکی از شرکت کنندگان در این امتحانات را از سر وی کشیده‌اند.

گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو_حسین نجار_حجاب در لغت به معنای مانع، پرده و پوشش آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
استعمال این کلمه، بیش‎تر به معنی پرده است. این کلمه از آن جهت مفهوم پوشش می‎دهد که پرده، وسیله‎ی پوشش است، ولی هر پوششی حجاب نیست؛ بلکه آن پوششی حجاب نامیده می‎شود که از طریق پشت پرده واقع شدن صورت ‎گیرد.
فلسفه حجاب در دین مبین اسلام، علی رغم سوءتبلیغات رسانه‌های معاند که این پوشش مقدس را در بند بودن معرفی می‌کنند، آزادی از نگاه‌های آلوده است.
این موضوعات را پیشاپیش مطرح کردیم تا از خبری تکان دهنده که صبح جمعه گذشته (۱۳۹۷/۵/۵) در کرمان و در حاشیه برگزاری جلسه امتحانات تیزهوشان به وقوع پیوست پرده برداریم.     کشف حجاب از دختر محجبه، در حاشیه برگزاری امتحانات ورودی مدارس تیزهوشان کرمان
مشاهدات مطرح شده روایت از آن دارد که مسئولین برگزاری امتحانات، با بهانه اینکه چادر شرکت کنندگان در این امتحانات مانع از بازرسی بدنی مسئولین حراست آموزش پرورش است، به صورت اجباری چادر یکی از شرکت کنندگان در این امتحانات را از سر وی کشیده‌اند و مانع داشتن حجاب به صورت اختیاری توسط این شرکت کننده شدهاند. این در حالی بوده است که در این جلسه امتحانات مرد‌های نامحرم نیز حضور داشتهاند.
آقای زینلی، پدر این شرکت کننده در آزمون تیزهوشان طی گفتگو اختصاصی با خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری دانشجو گفت: صبح جمعه دخترم را به محل امتحانات رساندم. در محل در ورودی از دختر من خواسته شد که چادر خود را بردارد، اما دخترم از این کار امتنا کرد. در محل برگزاری مرتباً از شرکت کنندگان با چادر خواسته شد که بدون چادر امتحان بدهند. در سالن امتحانات یکی از مسئولین حراست به دختر من مراجعه و از او خواست چادر خود را بردارد که دخترم با مطرح کردن این موضوع که پوشش مناسبی زیر چادر ندارد، از این کار امتنا کرد.
زینلی افزود: مسئول حراست از دختر من خواست تا برخیزد که با برخواستن دخترم این مسئول به زور چادر را از سر دختر من کشید و این موضوع در دوربین‌های موجود در سالن به وضوح موجود است. بهانه آنها برای کشیدن چادر از سر محجبه‌ها قابل قبول نیست، چون با مانتو هم تقلب در امتحان ممکن است.
پدر این شرکت کننده در امتحان با اعتراض به حرکت شنیع مسئولین حراست گفت: ما این کار را به حراست کل به صورت مکتوب گزارش دادیم و رونوشت اعتراض را به دادگستری کرمان فرستادیم. دادگستری برای پیگیری رونوشت را به دادستانی ارجاع داده است.   زینلی در پایان سخنان خود گفت: این موضوع به شکل بدتری در همان روز در رفسنجان هم اتفاق رخ داد و مسئولین حراست برگزاری امتحانات از ورود دخترهایی که پوشش چادر داشتند ممانعت می‌کردند.       چنین اتفاقی رخ نداده است؛ از بروز این موضوع متاسفم!
باقری کارشناس حراست آموزش و پرورش کرمان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو با تکذیب ادعا‌های مطرح شده گفت: این موضوع با عقل جور نمی‌آید و این اتفاق رخ نداده است. در طی مراحل ورود به جلسه امتحان مسئولین امر باید شرکت کنندگان در امتحان را با عکس موجود تطبیق دهند.
باقری در جواب این پرسش که «آیا بین عکس موجود و شخصی که با چادر مراجعه کرده است به لحاظ شکل و شمایل تفاوتی است یا خیر، پاسخی» نداد.
کارشناس حراست آموزش و پرورش کرمان در ادامه علی رغم مطرح شدن موضوع کشف حجاب از سر شرکت کننده در امتحان، گفت: شرکت کنندگان مختار هستند که در طول امتحان از چادر استفاده کنند.
باقری در ادامه علی رغم تکذیب کشف حجاب دختر محجبه در امتحانات تیزهوشان، از این موضوع ابراز تاسف کرد!
این کارشناس حراست آموزش و پرورش در ادامه در گردشی ۱۸۰ درج‌های طی اظهارات اولیه خود که خبر کشف حجاب دختر مذکور را تکذیب کرده بود، گفت: این خانم با خواست خودشان در امتحانات بدون حجاب حضور پیدا کردند.
باقری در پاسخ به این سوال که «اگر این خانم با خواست خودشان بدون چادر در امتحانات حضور پیدا کردهاند، پس چرا شکایت را مطرح کردهاند» گفت: من نمیدانم! باید انگیزه را از خودشان پیگیری کرد!
موضوع در حال پیگری است و از طرفین توضیحات خواسته شده است
سالاری، دادستان کرمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، درباره آخرین وضعیت رسیدگی به این پرونده گفت: چنین پروند‌های در دادستانی کرمان مطرح شده است و برای رسیدن به نتیجه از آموزش پرورش کرمان توضیحات را درخواست کردهایم، اما هنوز پرونده به جای مشخصی نرسیده است و خبر‌های تکمیلی پیرامون این پرونده متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.   رخ دادن موضوعات مشابه در شهرستان‌های دیگر   قضیه آن جا جدی‌تر می‌شود که روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استان کرمان، مدعی می‌شود ادعای اینکه "در استان کرمان، از ورود دختران چادری به جلسه آزمون تیزهوشان جلوگیری شد. " ادعایی دروغ و کذب است و اساسا در طول برگزاری آزمون، هیچ‌گونه منعی برای برای پوشیدن چادر توسط عوامل برگزاری آزمون ایجاد نشده است! بررسی‌ها نشان می‌دهد علاوه بر کرمان و رفسنجان، شهرستان‌های زرند و بردسیر اتفاقی مخالف صحبت روابط عمومی اداره آموزش و پرورش افتاده است!  

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۰۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با شورای معاونین و رؤسای نواحی آموزش و پرورش استان که به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تکالیف بزرگ آموزش و پرورش در استان این است که جریان تعلیم و تربیت به صورت همزمان مدیریت شود. امروزه اگرچه برنامه‌هایی با اهمیت و مؤثر در دستورکار قرار می‌گیرد اما هنوز هم این ظرفیت وجود دارد که به‌موازات رویکردهای آموزشی، در عرصه پرورش و تربیت نیز اقداماتی انجام شود که جامعه مخاطب آن به طور مستقیم، متوجه فرزندان دلبند ما در مدارس باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود. بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده ساز این کشور باشند زیرا اینها عهده‎دار تربیت فرزندان مردم هستند. علاوه بر این، در فرآیند گزینش باید به موضوع بازنشستگی دبیران و فرهنگیان نیز توجه ویژه صورت بگیرد تا چالش‌هایی همچون کمبود معلم در مدارس، دوباره تکرار نشود.

ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین

وی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که باید از سطح آموزش و پرورش موردتوجه قرار بگیرد، مسئله حجاب است. باید فضایی ایجاد شود تا بتوان مساله حجاب و فرهنگ عفاف را از سطح مدارس و دبیرستان‌ها در دل و ذهن دختران عزیز دبیرستانی نهادینه شود. این‌ها آینده‌ساز کشور و امانت مردم هستند بنابراین با مزج اجتماعی و منطق تبیین، می‌توان حجاب را به صورت ایجابی از سطح دبیرستان‌ها فرهنگ‌سازی کرد.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار، جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش استان به ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی تربیتی در سال تحصیلی جاری و انعکاس چالش‌های موجود پرداختند.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی
  • تکذیب پیوست نامه صحرایی درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ دانشگاه رای را اجرا کند
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات