Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@03:37:08 GMT

کاهش مصرف مواد شیمیایی در مزارع استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۲۱۷۶۵

کاهش مصرف مواد شیمیایی در مزارع استان مرکزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از کاهش 35 درصدی مصرف کود و سموم شیمیایی در مزارع و باغات استان خبرداد.

به گزارش ایلنا از اراک، آنجفی با اشاره به اینکه مصرف کود و سموم شیمیایی در مزارع و باغ‌های استان مرکزی از شاخص‌های بین‌المللی کمتر است، گفت: مصرف کود شیمیایی در استان مرکزی در سال‌های گذشته بیش از 100 هزار تن بود که با انجام اقدامات ترویجی و بهره‌گیری از ریزمغذی‌ها و کودهای ماکرو این میزان اکنون به 65 هزار تن کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود : شاخص مصرف انواع سموم در کشت باغی هم در سطح جهانی دو و نیم کیلوگرم در هکتار و در کشور یک و نیم کیلو گرم در هکتار تعیین شده اما در استان مرکزی به ازای هر هکتار تنها یک کیلوگرم سم استفاده می‌شود.

آنجفی گفت : سرانه جهانی مصرف کودشیمیایی به ازای هر هکتار 130 کیلوگرم است اما این شاخص در ایران 89 کیلوگرم تعیین شده که از کشورهای اروپایی و آسیایی کمتر است.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استان مرکزی سازمان جهاد کشاورزی استان شاخص کود مواد شیمیایی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۱۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، محمدکرم مرادی تصریح کرد: سطح زیرکشت امسال غلات این شهرستان شامل گندم و جو در مجموع ۳۷ هزار و ۵۷۶ هکتار بوده که به تفکیک سطحی افزون بر ۱۲ هزار و ۴۴۳ هکتار به گندم آبی، ۱۰ هزار و ۳۴۴ هکتار گندم دیم، ۹۹۱۴ هکتار جو آبی و ۴۸۷۵ هکتار به جو دیم اختصاص دارد.

او با بیان اینکه نخستین ریزش سن در مزارع غلات این شهرستان در اراضی کوهپایه‌ای روستا‌های شهید بهمنی در ۲۷ اسفند سال ۱۴۰۲ مشاهده شد، افزود: در اسدآباد با توجه به وجود سه منطقه آب و هوایی شامل دشت، چهاردولی و کلیایی مبارزه با سن مادر غلات در شهرستان به مدت یک‌ماه کامل بوده که در این رابطه از دهم فروردین سال‌جاری مبارزه گسترده با سن مادر غلات آغاز شده و در حال حاضر آخرین روز‌های مبارزه در منطقه کلیایی در حال انجام است.

مرادی با بیان اینکه طی یک‌ماه گذشته براساس مشاهدات میدانی کارشناسان جهادکشاورزی حدود ۲۵ هزار و ۶۷۳ هکتار عملیات مبارزه با سن مادر غلات در این شهرستان انجام شده است، تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های مناسب امسال میزان همکاری گسترده مردم به نسبت سال‌های گذشته در بحث اجرای عملیات مبارزه با سن مادر غلات در سطح شهرستان چشمگیر و قابل قبول بود.

او گفت: عملیات مبارزه با سن مادر غلات در شهرستان اسدآباد توأم با مبارزه با علف‌های هرز بود که در این رابطه ۱۹ هزار و ۸۰۰ هکتار مبارزه با علف‌های هرز در سطح مزارع غلات این شهرستان انجام شد.

مرادی گفت: برای مبارزه با علف‌های هرز مزارع غلات سطح شهرستان اطلاع‌رسانی از طریق ارسال پیامک و فضای مجازی، نصب بنر و نیز حضور کارشناسان و تنظیم و کالیبراسیون سم‌پاش‌ها با دُز مناسب سموم از جمله اقداماتی بود که انجام شد

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟
  • مبارزه علیه سن مادر در ۱۸ هزار هکتار از مزارع رزن
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!
  • بانک مرکزی رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم را تکذیب کرد
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند