Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاعر آیینی پیشکسوت کشور با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) قیامی سراسر حماسی و عزت آفرین بود گفت: امروز از "روحیه حماسی و عزت دینی و ملی" در اشعار شاعران استفاده شود. ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶ استانها یزد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، حجت‌الاسلام علی کارگر پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی شاعران آیینی استان یزد که در محل سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد به اهمیت شعر اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری جلسات متعددی با شعرا برگزار می‌کنند که نشان از اهمیت این هنر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تأکیدات بسیاری بر گسترش شعر انقلاب و آئینی در کشور دارند گفت: ایشان در صحبت‌هایشان می‌فرمایند که شعر انقلاب آن شعری است که در خدمت آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه با مطالعه تاریخ می‌توانیم ارزش شعر را به خوبی درک کنیم تصریح کرد: در این سال‌ها بسیاری از شاعران توانستند با زبان خود و در قالب شعر در حفظ اسلام و گسترش آن اثرگذار باشند که امروزه نیز با توجه به فعالیت شاعران در عرصه‌های مختلف، امیدواریم که آنها در عرصه حفظ و گسترش اسلام بتوانند گام‌های مؤثر و ماندگاری بردارند.

کارگر با اشاره به اینکه در ماه‌های آینده مراسمات عزاداری با شروع ماه محرم الحرام در سطح استان یزد با حضور پرشور مردم و عزاداران انجام می‌گیرد عنوان کرد: اشعاری که شاعران در این ماه در اختیار مداحان قرار می‌دهد سبب شور خاصی در بین عزاداران می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با تأکید بر اینکه شاعران رکن اساسی هیئات مذهبی هستند اضافه کرد: شاعران در این ایام باید نسبت به اشعاری که می‌سرایند توجه داشته باشند و بیشتر مضامین عاشورایی را در اشعار خود استفاده کنند.

شاعران و مداحان باید به‌روز باشند

استاد محمد علی مجاهدی متخلص به پروانه از شعرای آیینی پیشکسوت کشور در این نشست بر لزوم به روز بودن شاعران و مداحان تأکید کرد و افزود: شاعران تنها به داشته‌ها و شنیده‌های خود نباید اکتفا کنند و از آن‌ها در سرودن شعر و انتقال پیام بهره ببرند.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) قیامی سراسر حماسی و عزت آفرین بود تصریح کرد: در شرایط امروز باید این روحیه حماسی و عزت دینی و ملی در اشعار شاعران مورد توجه قرار گیرد.

مجاهدی بر لزوم احترام شعرای جوان نسبت به شعرای پیشکسوت تأکید و عنوان کرد: شاعران جوان باید از تجربیات پیشکسوتان و اساتید در اشعار خود بهره بگیرند.

انتهای پیام/ح

R41376/P1357/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۲۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است

ایسنا/هرمزگان امام جمعه اهل سنت بستک با اشاره به ساماندهی مدارس دینی اهل سنت گفت: مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده که قابل تقدیر است.

سید سلمان حسینی با ذکر این نکته که ۶ مدرسه دینی منتخب در استان داریم که هماهنگی خوبی با نظام عالی آموزشی دارند، تاکید کرد: استان هرمزگان اولین استانی است که ۳۳ مدرک ضابطه‌مند و رسمی را صادر کرده است.

وی تصریح کرد: در استان هرمزگان بیش از ۴۰۰ امام جمعه اهل سنت حضور دارند که تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا تغییرات مثبتی شکل گیرد.

سید سلیمان حسینی امام جمعه اهل سنت بستک که امروز (هشتم اردیبهشت ماه)، در آئین تودیع حجت‌الاسلام باوقار و معارفه حجت‌الاسلام باصره مدیر مرکز اسلامی استان هرمزگان که در سالن جلسات حوزه علمیه خواهران برگزار شد، اظهار کرد: حاج آقا باوقار از سال ۹۸ در جایگاه مدیریت مرکز اسلامی استان هرمزگان قرار گرفتند و برای پیش‌برد برنامه‌ها به نفع جامعه بسیار تلاش کردند و اقداماتی ماندگار در حوزه اهل سنت انجام شد.

وی، با اشاره به همکاری علمای اهل سنت برای برگزاری برنامه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: با توزیع منابع در مرکز اسلامی شاهد رضایتمندی و عدالت هستیم و تمام تلاش خود را برای توسعه استان هرمزگان به کار گرفته‌ایم.

به گزارش ایسنا؛ حجت‌الاسلام باوقار بیش از سه سال به عنوان مدیر مرکز اسلامی استان هرمزگان که در گذشته با عنوان دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان شناخته می‌شد، فعالیت می‌کرد.

حدود ۴۰ درصد از استان هرمزگان را جامعه اهل سنت تشکیل می‌دهد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روحیه دینی مقاومت تنگستانی‌ها را در برابر استکبار رقم زده است
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (9 اردیبهشت)
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • اگر حکومت دینی برپا نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (8 اردیبهشت)
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد