Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@02:36:21 GMT

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز دوشنبه

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۲۴۷۷۱

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز دوشنبه

اداره اجتماعی ایسنا، هشتمین روز از دومین ماه تابستان را با انتشار 40 خبر روی خروجی خود پشت سرگذاشت؛ خبرهایی که در شش سرویس خبری منتشر شد و در این میان خبرهایی از سرویس‌های حوادث، محیط زیست و سلامت بیشترین توجه مخاطبان را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایسنا، خبرهایی که بیشترین فراگیری و تاثیرگذاری را در میان اخبار اجتماعی امروز داشتند به همراه لینک مستقیم آن‌ها در ادامه آمده است:

گره کور نوسازی تاکسی های فرسوده

علیرضا قنادان -مدیرعامل سازمان تاکسیرانی - امروز در گفت‌وگویی که با خبرنگار سرویس شهری ایسنا داشته از روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی گلایه کرد و گفت: متاسفانه در سالی که مزین به نام "حمایت از کالای ایرانی" است شاهد توقف روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، از برنامه نوسازی تاکسی‌های فرسوده به دلیل عدم تحویل خودرو توسط خودروسازان به شدت عقب هستیم.

توضیحات مشاور شهردار تهران درباره یادداشت حاشیه ساز

غلامعلی رجائی -مشاور رسانه‌ای شهردار تهران- نیز در مورد انتشار عکس یادداشتش به شهردار تهران در نشست خبری توضیحاتی را ارائه کرد.

وی در مورد انتشار عکس نوشته او به شهردار تهران در نشست خبری درباره تشکر از مقام معظم رهبری و رئیس جمهور گفت: بنده مشاور رسانه‌ای شهردار تهران هستم و هر مشاور رسانه‌ای نیز وظیفه دارد تا نکات پیشنهادی خود را به مسئول مربوطه ارائه دهد.

اعلام زمان اجرای مقررات کسرخدمت‌های جدید سربازی

سردار ابراهیم کریمی-جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا- در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوادث و انتظامی ایسنا، زمان اجرای طرح جدید کسرخدمت‌های رزمندگی، ایثارگری و آزادگی را تشریح کرد.

وی درباره زمان اجرای مقررات جدید کسرخدمت‌های ناشی از رزمندگی، ایثارگری و آزادگی والدین مشمولان اظهارکرد:‌سال گذشته بود که قوانین مربوط به کسرخدمت‌های ناشی از ایثارگری، رزمندگی و آزادگی با نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی تغییر کرد و بر این اساس تنها در هرسال ۲۰ هزار نفری که دارای بیشترین امتیاز بودند می‌توانستند از این کسر خدمت‌ها بهره‌مند شوند، موضوعی که مورد اعتراض بسیاری از مشمولان قرار گرفت و اتفاقا خود ما نیز موافق آن نبودیم؛ چرا که تنها افراد دارای ۲۸ و ۲۹ ماه سابقه رزمندگی و آزادگی یا ۲۸ و ۲۹ درصد جانبازی توانستند از آن بهره‌مند شوند.

نقدی بر سیاست‌های «وام»دهی معاونت جوانان و آسیب‌دیدگانی که فراموش شده‌اند

سرویس خانواده ایسنا نیز امروز به بررسی عملکرد معاونت ساماندهی امور جوانان پرداخته و در گفتگو با بهروز اشرف سمنانی - کارشناس حوزه جوانان- نوشته است: در حال حاضر وظیفه ساماندهی سمن‌های حوزه جوانان تبدیل به مهم‌ترین دغدغه معاونت ساماندهی امور جوان و موجب فراموشی آسیب‌ها و مسائل دیگر این قشر شده است. دولت در قبال سازمان‌های مردم نهاد، تنها باید نقش تسهیل‌گری ایفا کند و اعطای وام به این سازمان‌ها، آنها را از ماهیت اصلی‌شان دور می‌کند.

به گفته وی، فراهم کردن تسهیلات مالی و اعطای وام به سازمان‌های مردم نهاد باعث می‌شود تا آنها با یک شرکت خصوصی تفاوتی نداشته باشند و حتی در صورت پرداخت وام به شرط پایین‌ترین درصد سود بانکی به این معناست که باید تراز مالی سازمان‌های مردم نهاد مثبت باشد.

نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد

کارنامه اولیه داوطلبان شرکت کننده در پنجمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت آموزش و پرورش از سوی سازمان‌سنجش اعلام شد.

 پنجمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی برای ۴۲۷ هزار و ۷۰۱ داوطلب در ۱۳۹ شهرستان و ۲۳۴ حوزه امتحانی در ۱۵ تیرماه جاری برگزار شد و قرار است ۱۸ هزار و ۱۹۸ نفر جذب شوند که ظرفیت استخدامی وزارت آموزش و پرورش در این دوره از آزمون استخدامی ۱۷ هزار و ۳۴۷ نفر است.

خشکسالی شدید تهران و ۲۰ استان دیگر

صادق ضیائیان-رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی- گفت: در بازه ۱۲۰ ماه اخیر منتهی به تیرماه سال جاری، ۹۷ درصد مساحت ایران به خشکسالی انباشته و بلندمدت دچار شده است و همین موضوع وضعیت ذخیره آبی کشور را در مناطق مختلف نشان می‌دهد.

وی در مورد آخرین وضعیت خشکسالی کشور اظهار کرد: پهنه‌بندی خشکسالی ۱۲۰ ماهه منتهی به پایان تیرماه ۱۳۹۷حاکی از آن است که بخش‌های گسترده‌ای از مساحت کشور دچار خشکسالی خفیف تا بسیار شدید بلندمدت است. در  بخش‌هایی از استان‌های تهران، البرز، قزوین، آذربایجان شرقی، زنجان، فارس، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خوزستان، بوشهر، کرمان و قسمت‌هایی از کرمانشاه، لرستان، یزد، سمنان، قم، سیستان و بلوچستان و همچنین بخش‌هایی از اصفهان و چهارمحال و بختیاری خشکسالی بلندمدت شدید و حتی بسیار شدید وجود دارد.

از خلاء قانونی برای تایید شهادت جنگلبانان تا استهلاک تجهیزات

معاون فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه در حال حاضر۳۰۰۰ نیروی جنگلبان مشغول خدمت در عرصه‌های طبیعی هستند از تناسب نداشتن وسعت اراضی با تعداد نیروهای جنگلبانی، استهلاک تجهیزات آنان و خلاء قانونی برای تایید احراز شهادت جنگلبانان با خبرنگار سرویس محیط زیست  ایسنا به گفت‌وگو پرداخت.

ریشه‌ بی‌پولی‌های نظام سلامت کجاست؟

خبرنگار سرویس سلامت ایسنا امروز به بررسی ریشه بی پولی نظام سلامت پرداخته و نوشته است: چندین سال است که «پول»، کلید واژه نگرانی‌های حوزه سلامت شده؛ با اجرای طرح تحول سلامت و انجام کارهای برزمین مانده و قوانین اجرا نشده، این دغدغه وجود دارد که دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت تحت تاثیر بی‌پولی‌های این حوزه قرار گیرد.

در کنار ریشه‌های مشکلات مالی این حوزه مانند ناپایداری منابع، هزینه‌های القائی و افزایش هزینه‌های درمانی، شهرام توفیقی - عضو انجمن اقتصاد سلامت ایران- تاکید می‌کند که بدقولی‌ها در تخصیص بودجه‌های سلامت، در بروز مشکلات مالی نظام سلامت بی‌تاثیر نبوده است؛ در عین حال در شرایط فعلی نباید تاثیر مشکلات اقتصادی کشور بر این حوزه را نادیده گرفت.

واکنش وزارت بهداشت به یک تخلف در برخی بیمارستان‌ها /اخراج مدیران متخلف

دکتر علیرضا عسگری، مدیرکل نظارت بر اعتباربخشی و امور درمان معاونت درمان وزارت بهداشت نسبت به اخباری مبنی بر ارجاع برخی بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی در حوزه بستری واکنش نشان داد.

وی درباره اخباری مبنی بر فرستادن بیماران در حوزه بستری به خارج از بیمارستان برای تهیه تجهیزات و ملزومات پزشکی، گفت: با آغاز طرح تحول نظام سلامت فرستادن بیمار یا همراهش به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی به خارج از بیمارستان در بیمارستان‌های دولتی ممنوع شد و آنقدر روی این موضوع حساسیت وجود داشت که حتی اگر تخلفی در این زمینه مشاهده می‌شد تا پای استعفای مسوول آن مرکز درمانی هم پیش می‌رفتیم.

پربازدیدها

در میان پنج خبر دارای بیشترین بازدید در اداره اجتماعی ایسنا نیز دو خبر از سرویس حوادث، یک خبر از سرویس محیط زیست، یک خبر از سرویس سلامت و یک خبر از سرویس آموزش و پرورش بیشترین توجه مخاطبان را به خود اختصاص داده که در ادامه آمده است:‌

اعلام زمان اجرای مقررات کسرخدمت‌های جدید سربازی

۹۷ درصد مساحت ایران دچار خشکسالی بلندمدت است/ خشکسالی شدید تهران و ۲۰ استان دیگر

واکنش وزارت بهداشت به یک تخلف در برخی بیمارستان‌ها /اخراج مدیران متخلف

نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد

افسر پلیس چک ۸۰۴ میلیون تومانی را به صاحبش برگرداند

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آزمون استخدامی خشكسالي سربازي شهردار تهران طرح تحول نظام سلامت معاونت ساماندهی امور جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی

رئیس جمهور بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جلسه شورای اجتماعی که عصر روز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوطه خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به‌هنگام یاری کنند.

شاهد تقابل جریان شرافت و شرارت در غرب هستیم وی دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

رئیس‌جمهور همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی موثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رئیس‌جمهور گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آیین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • گروسی وارد تهران شد
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارد/ به شایعات توجه نکنید
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارند/ به شایعات توجه نکنید
  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند