Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@08:44:44 GMT

درگیری بر سر آب در عراق یک قربانی گرفت

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۲۷۵۷۲

همزمان با اعتراضات خیابانی در برخی شهر‌های عراق از جمله بر سر بحران آب و در اولین درگیری مسلحانه بین دو خانواده بر سر سهم آب شرب در شهر کرکوک (۳۶۵ کیلومتری شمال بغداد) یک نفر کشته و ۴ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، منابع رسانه‌ای روز دوشنبه در کرکوک گفتند که درگیری بین دو همسایه در محله 'القادسیه' در شهر کرکوک هنگامی شروع شد که دو طرف بر سر میزان برداشت از تانکر توزیع آب شرب دچار اختلاف شدند و این اختلاف منجر به درگیری مسلحانه بین دو خانواده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اثر بالاگرفتن اختلافات لفظی بین دو خانواده بر سر تصاحب آب تانکر حمل آب شهری، دو طرف به سلاح متوسل شده و در نتیجه تیراندازی بین آنها، یک نفر کشته و ۴ تن دیگر زخمی شدند.
براساس گزارش‌های واصله از این درگیری، مداخله اهالی محل برای آرام کردن دو خانواده، ره به جایی نبرد امری که باعث شد تا در نهایت نیرو‌های امنیتی برای کنترل اوضاع ناچار به مداخله شوند.

سایت خبری 'کرکوک ناو' در این خصوص نوشته است که یکی از خانواده‌ها که سرپرست اش از افسران امنیتی است، این تانکر حمل آب را به محل آورد تا بین اهالی و خانواده خود توزیع کند، اما همسایه او خواستار سهم بیشتری از آب شد، امری که منجر به اختلاف و در نتیجه درگیری مسلحانه بین دو طرف شد.

کاهش شدید بارندگی‌ها در سال‌های اخیر و پایین آمدن سطح رودخانه دجله و رود‌های مجاور شهر کرکوک باعث شده است که خانواده‌ها در این استان و دیگر استان‌های عراق متکی به تانکر‌های توزیع آب شرب شهری شوند.
طبق اعلام رسانه‌های عراق، این اولین درگیری در نوع خود بر سر تصاحب آب است که در این کشور در نتیجه کم آبی در این کشور اتفاق می‌افتد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۷۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم

مولانا فضل‌الرحمان، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان می‌گوید که دولت این کشور او را به دلیل تلاش برای بهبود روابط میان اسلام‌آباد و افغانستان تحت تسلط طالبان مجازات می‌کند.

فضل‌الرحمان افزود ما به دلیل تلاش برای بهبود روابط میان پاکستان و افغانستان مجازات می‌شویم.

گفتنی است که حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در انتخابات ۸ فبروری ۲۰۲۴ این کشور نتوانست رأی قابل توجهی به دست آورد.

این مخالف سیاسی دولت پاکستان به رهبری نواز شریف، بار دیگر انتخابات گذشته این کشور را پُر از تقلب خوانده و خواستار برگزاری انتخابات مجدد شده است.

بربنیاد گزارش ای‌ان‌آی، وی همچنان سیاست اسلام‌آباد در قبال فلسطین و اسرائیل را مورد انتقاد قرار داده است.

مولانا فضل‌الرحمان پس از افزایش حملات تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) بر نیروهای امنیتی این کشور که ادعا می‌شود از حمایت طالبان برخوردار است، چند ماه پیش در دیدارش با ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان گفته بود که این گروه باید میان اسلام‌آباد و تی‌تی‌پی یکی را انتخاب کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ایجاد لاین اختصاصی برای تانکر‌های ترانزیتی سوخت در مرز پرویزخان
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • مست عشق ؛ علیرضا قربانی
  • لیگ یک/ پنالتی جنجالی و ناراحتی پیروز قربانی!
  • مرگ پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد/ علوم پزشکی: در تهران فوت کرده
  • کامیون تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی