Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@01:24:43 GMT

معاون وزير صنعت: واردات 1400 قلم کالا ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۲۸۷۳۹

معاون وزير صنعت: واردات 1400 قلم کالا ممنوع شد

خبرگزاري آريا - خمين - ايرنا - معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي ايران گفت: واردات يکهزار و 400 قلم کالا که مشابه آن ها در داخل توليد مي شود با هدف حمايت از توليد کنندگان و کنترل ارز ممنوع شد.

صادق نجفي شامگاه دوشنبه در بازديد از مجتمع ساينا شهرستان دليجان در جمع اصحاب رسانه، افزود: ممنوعيت و محدوديت واردات از طريق حقوق گمرکي سياستي براي جلوگيري از واردات کالاهايي است که مشابه داخلي دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهارداشت: ممنوعيت ورود الياف پلي استر نيز از جمله اقلام مذکور است و با هدف حمايت از توليد و ايجاد اشتغال در اين صنعت بوده است.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي ايران بيان کرد: بسته هاي تشويقي براي حمايت از توليد کنندگان و رونق توليد دولت تدبير و اميد در نظر گرفته است و يکي از اين بسته تخصيص 40 هزار ميليارد ريال تسهيلات با نرخ بازپرداخت کمتر از 10 درصد است.
نجفي ادامه داد: توليد صنايع کوچک و متوسط با پرداخت اين ميزان تسهيلات افزايش مي يابد و اشتغال جديد و پايدار در شهرک هاي صنعتي ايجاد مي شود.
وي گفت: تحرک در صنايع ايجاد شده و مشکلات با جديت پيگيري مي شود و طيفي از سرمايه گذاران داخلي و خارجي در حال سرمايه گذاري در شهرک هاي صنعتي هستند.
نجفي افزود: سرمايه گذاران و توليد کنندگان با اراده آهنين هرگز اجازه نمي دهند آسيبي به کشور وارد شود و دشمنان را نااميد مي کنند.
رئيس هيات مديره مجتمع توليدي الياف پلي استر دليجان نيز در جريان اين بازديد گفت: مجتمع الياف پلي استر دليجان در خاورميانه در زمره بزرگترين مجموعه هاي توليدي است به طوري که صادرات 20 درصد از الياف پلي استر ايران از اين شهرستان انجام مي شود.
بهروز محمدي افزود: کارگاه هاي الياف دليجان تامين کننده خوراک بيش از 400 واحد توليدي داخلي وخارجي است.
وي اظهارداشت: اين مجتمع براي سومين بار امسال به عنوان صادر کننده برتر ملي کشور انتخاب شد و 29 مهرماه پارسال مورد تقدير قرار گرفت.
رئيس هيات مديره مجتمع توليدي الياف پلي استر دليجان ادامه داد: مجتمع توليدي ساينا در اين شهرستان سال 90 به بهره برداري رسيده و اين واحد صنعتي به عنوان بزرگترين واحد الياف پلي استر هايتنا سيتي کشور، ظرفيت توليد سالانه آن 45 هزار تن دارد.
عضو هيات مديره انجمن صنايع نساجي ايران افزود: در مجتمع الياف دليجان روزانه 200 تن الياف پلي استر توليد و روانه بازار مي شود و اين صنعت پيشرو در توليد الياف کتان تايپ با استحکام بالا، الياف هالو کانجوگيت و ساده و الياف ساليد در رنگ هاي مختلف و تيشو الياف شيشه در ايران به شمار مي رود.
وي گفت: شرکت الياف ساينا دليجان از بزرگترين توليد کننده هاي الياف پلي استر با مواد اوليه چيپس پتروشيمي و پرک بطري هاي پلي اتيلن ترفتالات با توليد روزانه 200 تن در ايران است.
محمدي ادامه داد: عمده مصرف محصولات توليدي اين شرکت در صنايع ريسندگي و بافندگي تاري پودي و کشباف، بافندگي حلقوي، صنايع بي بافت، صنايع خواب، تزئينات خانگي، فرش و موکت، ايزوگام و لايي است.
شهرستان دليجان واقع در جنوب استان مرکزي داراي 400 واحد توليدي و صنعتي فعال است و به عنوان سومين شهر صنعتي استان مرکزي شهرت دارد.
7277/6013/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۸۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد

به گزارش تابناک به نقل از مس‌پرس، متن پیام مدیرعامل شرکت صنایع مس ایران به مناسبت هفته کار وکارگر به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری:

«رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید، کشور و آحاد مردم ثروتمند می شوند و جیب و دست کارگر پر می شود.»

فرارسیدن هفته کار و کارگر، یادآور تلاش‌ بی‌وقفه و تعهد ارزشمند کارگران ساعی و خدوم در بخش های مختلف و فرصتی مغتنم برای پاسداشت مقام شامخ این قشر زحمتکش و تاکید بر نقش بی بدیل آنان در رونق تولید و اعتلای صنعت ایران اسلامی است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام کارگری و تبریک این ایام فرخنده، به پاس خدمات ارزنده و تلاش بی وقفه و به تأسی از سیره پیامبر اکرم (ص)، زحمات بی‌بدیل کارگران سخت کوش و جهادگر شرکت ملی صنایع مس ایران را ارج می نهم.

در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، برای تحقق آن باید با هم افزایی و تلاش روز افزون و با تکیه بر همت بلند و اراده استوار کارگران خدوم، زمینه رشد تولید فراهم و بار دیگر پرچم صنعت مس ایران بر بلندای اقتصاد کشور عزیزمان برافراشته شود.

امید است با اتکا به همدلی و پشتکار ستودنی سربازان جهادگر عرصه تولید، هر چه زودتر شاهد بهر‌ برداری از طرح‌های توسعه‌ای و شکوفایی فزاینده صنعت مس در سایه‌سار پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران باشیم. 

با آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای تمامی کارگران عزیز

حسین مدرس خیابانی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران

دیگر خبرها

  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟
  • آیفون ۱۴ رجیستر نمی‌شود، اما اجازه خرید جت شخصی داده می‌شود؟
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل